Pravidelný občasník originálního humoru

Stále se nemohu zaregistrovat do Plaxo.com

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 18.2.2008

Dlouhé povídání o tom, jak špatné mohou být informační systémy a jak není dobré outsourcovat podporu do Indie


Ghost account at Plaxo.comZvláštní věc, před týdnem jsem upozorňoval na to, že se nemohu zaregistrovat do www.plaxo.com. Když chci vytvořit nový účet, řekne mi to, že mail už účet má. Když si chci nechat tedy poslat heslo, tak mi to naopak řekne, že tenhle mail účet nemá, takže mi nic nemůže poslat. Napsal jsem Plaxu a už týden to nikam nevede. Včetně toho, že jsem si stěžoval na prvotní kontakt z technické podpory, protože přestal reagovat. Načež se mi někdo omluvil, že X.Y. je nový a neví jak to chodí. V obou případech jsou to záhadná jména,  která vypadají jako indická. A tomu také odpovídá výsledek. Vše je stále při starém.

Ghost account at Plaxo.com

Každopádně v průběhu výměny mailů se zjistilo, že můj mail je na opt-out listu. Na ten se nejspíš dostal poté, co před dlouhým časem Plaxo zaplavovalo e-mail schránky pozvánkami (když někdo někoho pozval do Plaxo ke kontrole kontaktů, tak to systém posílal pořád dokola). A já tehdy, na jejich radu, požádal "Plaxo" aby mi již nic neposílalo.

Teď to ovšem vypadá, že inženýři z Bombaje nejspíš každému kdo nechce dostávat poštu od Plaxo.com vytvořili účet a zároveň nastavili, že na tenhle účet se nesmí nic poslat. Geniální řešení.

První efekt je ten, že žádost o heslo k tomuto mrtvému účtu nejde vyřídit. Druhý efekt je ten, že maník z podpory mi pořád psal, že mám potvrdit mail, ve kterém schválím, že už nechci být "opt-out" (neboli nic nedostávat). Logicky, pokud nic nechci dostávat, jejich systém mi nikdy nic nepošle.To se pochopitelně pouze domýšlím, ale "vypadá" to jako logické řešení.

Jiný maník mi nejprve začal navrhovat, že se mám zaregistrovat pod jiným mailem. Což jsem pochopitelně s díky odmítl, byť by to šlo uskutečnit okamžitě. Je to opět další ukázka toho, že Plaxo.com má informační systém na draka a jejich technická podpora jsou nejspíš cvičené opice.

Pak mi ten samý maník navrhl řešení, že tedy smaže účet, který u Plaxo.com mám a já so ho budu moci vytvořit znovu. Zajásal jsem a odpověděl mu, že nechť tedy klidně ten účet co vůbec nemám smaže, že bych se tedy konečně rád zaregistroval.

Samozřejmě. Výsledek to stále nemá žádný. Plaxo.com stále tvrdí, že můj mail je již použit pro účet. A poslání hesla k takovému účtu tvrdí, že tento mail žádný účet nemá.

Je až neuvěřitelné, jak špatný informační systém a ještě horší podpora může znamenat, že čas plyne a nic se neděje. Přitom jde o uplěn základní funkčnost informačního systému a o tu nejtriviálnější záležitost. Jenže, jak asi dobře víte, USA je posedlé ousourcingem uplně všeho, takže je dost dobře možné, že Plaxo.com má nejenom technickou podporu v Indii, ale dost dobře možná jeho programy píší také manící z nějaké další rozvojové země.

Plaxo.com tak sice šetří mohutné peníze, ale výsledek je dost pofidérní.

 

Štítky : Web 2.0, Plaxo.com, Sociální sítě, Webdesign



|
Poslední změna : 19.2.2008 10:22, Vytvořen : 18.2.2008 21:04, Vydán : 18.2.2008, 6690x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články