Pravidelný občasník originálního humoru

Americké firmy nevyužívají všech možností Twitteru. Co teprve ty české

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 13.1.2010


 "Americké společnosti nevyužívájí možnosti, které jim Twitter nabízí pro jejich podnikání," říkají dvě studie. Jedna od společnosti Weber Shandwick (PDF) a druhá od University of Massachusetts Dartmouth (PDF a DOC). Twitter má přitom v USA zhruba 20 milionů uživatel a celosvětově 50 milionů uživatelů (pro srovnání - Facebook má přes 100 milionů v USA a 350 milionů celosvětově). V USA má mezi Fortune 100 společnostmi celkem 540 účtů na Twitteru - 76% z nich netweetuje často, 52% není aktivně zapojeno. Pouze polovina z těchto účtů má více jak 500 sledujících (followers) a 15% je neaktivních či slouží jenom pro zabrání jména jako ochrana proti parazitování na značce (41 účtů, které bohužel ve studii neuvedli, bylo zjištěno právě parazitujících).

Twitter a Fortune 100 společnosti (Zdroj: Webe Shandwick)

Druhá zmíněná studie zkoumala společnosti v žebříčku Inc. 500 (Inc Magazine) - 52% z nich má Twitter účet, 62% z nich se považuje za "velmi dobře" seznámené s Twitterem. A 82% označilo působení na Twitteru za úspěšné - nejčastěji meřitelné pomoci hitů, prodejů či jiných primárních ukazatelů. 

Český Twitter má podle odhadů z loňského roku pár desítek tisíc účtů (převážně osobních) a desítky tisíc uživatelů. Podle Google Trends zhruba 30 tisíc denních návštěvníků a 220 tisíc návštěvníků měsíčních (byť Google Trends v tomto ohledu lze věřit pouze s výhradami). Teď už jenom přesvědčit některou českou výzkumnickou firmu, aby zjistila něco víc. Třeba právě o českých firmách na Twitteru. 

Štítky : USA, Twitter.com, Sociální sítě, Marketing, Průzkum, Výzkum



|
Poslední změna : 13.1.2010 07:56, Vytvořen : 13.1.2010 07:56, Vydán : 13.1.2010, 8487x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články