Pravidelný občasník originálního humoru

Seznam trvá na tom, že "jejich" použití "Seznam, najdu tam co hledám" je "originální

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 10.1.2011


Odepsali ze Seznam.cz (kompletní text najdete níže) ohledně Seznam, najdu tam co hledám ... aneb jak se kradou slogany. Zjevně moc netuší, že "Google, najdu tam co hledám" používal Google ČR blog v roce 2008. Ale jinak je to zábavné čtení.

 

Dodatek (18:09) - Jan Brbla Bažant použil "Google, najdu tam co hledám" v listopadu 2004 ve svém stripu (screenshot). Zatím to vypadá na bezkonkurenčně nejstarší použití. Teď by mě už jenom zajímalo - je-li Jan Brbba Bažant autorem tohoto sloganu, zaplatí mu Seznam za použití?

Dodatek (18:29) - Internet Archive konečně nehlásí chybu, takže se můžete podívat na předmětný slogan na oficiálním českém blogu Google (screenshot).

Dodatek (18:56) - Crowdsourcing je nádherná věc, Ondřej Kubíček upozornil na tuto stránku (screenshot). Slogan je tam použitý podle všeho nejpozději 2.února 2004.

Dodatek (19:44) - Jeden by řekl, že si www.seznam.cz tedy to heslo v TITLE změní. Ale ono ne. <title>Seznam – Najdu tam, co neznám</title> je stále staré.

Dobrý den, Dane,

Jsem ráda, že píšete. Zrovna Vám totiž píšu také. Škoda, že jste se nezeptal dříve, než jste nás na svém webu obvinil z krádeže.

Je to jednoduché,nikdy se nejednalo o oficiální slogan společnosti google, proto je Vaše obvinění z krádeže poměrně přehnané. 

Pro nás je to evoluční záležitost, která souvisí s vývojem českého internetu a Seznam.cz jako značky i jeho služeb. 

Pokud by to byl oficiální slogan Googlu, zajímalo by nás, kdy to bylo, jelikož my jsme si slogan registrovali v květnu 2010. 

Co se týče vtipu, obvinění z krádeže nemůžete myslet vážně. Vtip samozřejmě známe, ale slovo "hledám" je zcela běžné a v souvislosti s internetem se používá poměrně často. Navíc, my se vůči vtipu nijak nevymezujeme.  A pokud jsme chtěli v našem sloganu reflektovat vývoj českého internetu, jeho použití bylo zcela relevantní a logické. Změnili jsme jedno slovo v NAŠEM stávajícím sloganu, nikoli ve sloganu jiné společnosti.

Slogany obou společností jsou navíc postavené na úplně odlišném základě.

Google - Život je hledání
Slogan je postaven na tom, že Google je primárně vyhledavač, a proto jejich slogan klade důraz na význam hledání v životě jednotlivce.

Seznam - Najdu tam, co hledám
My lidem říkáme, že u nás najdou, co potřebují v momentě, kdy se ta potřeba objeví a nepředpokládáme, že je permanentní

A co třeba slogan Jandex .. najde vše. Náš slogan by s jejich sloganem mohl mít mnohem více společného než se sloganem Google. Ale to je snad jasné, pokud mluvíme o vyhledávačích, nemyslíte?

Přeji hezký zbytek dne,

Veronika rozumková

Štítky : Reklama, Marketing, Google.com, Seznam.cz



|
Poslední změna : 10.1.2011 19:46, Vytvořen : 10.1.2011 17:33, Vydán : 10.1.2011, 20424x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články