Pravidelný občasník originálního humoru

"The Daily" oznámen, dostupný ale není. #fail jako se říká na Twitteru

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 2.2.2011


Na www.thedaily.com jste mohli sledovat trochu komediálního, trochu přehraného a občas i křečovitého výstupu oznamující dlouho očekávaný The Daily pro iPad. Ten měl původně být spuštěn už někdy v polovině ledna, ale (nejspíš) technické potíže Apple s implementací "in-apps" placení spuštění odsunuly. Na spuštění měl být dokonce osobně přítomen Steve Jobs.

Dnes Apple změnil podmínky užívání AppStore (ale zjistíte to jenom při novém odsouhlasení podmínek, na webu Apple nabízí podmínky z 21.června 2010, tedy už řadu měsíců neplatné) - doplnil do nich práve "in-apps" nákupy. Ty by měly umožnit nakupovat obsah přímo v aplikaci (jako je právě The Daily) i v podobě jednotlivých článků.

"New times demand new journalism. The iPad demands that we completely reimagine our craft," nechal se slyšet samotný Rupert Murdoch. Pravděpodobně to ale nemyslí tak vážně. The Daily totiž pro iPad mít nemůžeme. Na AppStore ho chtějí dát až šest hodin poté co oznámili jeho existenci. A nemluvme o vyvolávání zájmu, je to prostě jenom hloupé selhání.

"I think what you’re seeing is the first all-media product," pravil prozměnu Jon Miller z News Corp. Bohužel zapomněl zmínit, že většina The Daily jsou ve skutečnosti jenom JPEG soubory, které aplikace posouvá po obrazovce. A uživatel za to platí. "all-media" produktů na iPadu najdete víc - obecně platí, že zahraniční média mají pro iPad velmi pěkně udělá aplikace. A v řadě případů opravdu dobře dokáží kombinovat všechny média - text, obrázky, video, audio.

Jedna revoluční věc na The Daily nicméně je - bude stát 1 USD na týden (40 USD na rok). A tomu říkám cena, která je zajímavá (a možná zajímavá i kdyby to fakt byl jenom výběr JPEGů co něco animuje na obrazovce). Jestli ale tahle cena zachrání žurnalistiku (takhle Murdoch iPad chápe i prezentuje)? pokud do The Daily Murdoch investoval 100 30 milionů dolarů a týdenní provoz stojí několik milionů půl milionu dolarů, tak je vcellku jasné, že se Murdoch rozhodl spalovat peníze o mnoho řádů rychleji, než může vydělávat.

DODATEK - Takže The Daily se v AppStore objevil se zpožděním (plánovaným a nesmyslným). A pochopitelně následuje ještě větší #fail - je dostupný pouze na US AppStore.

DODATEK - 3.února - objevily se nižší ceny investice a provozu.

Štítky : Internet, Webdesign, The Daily, Rupert Murdoch, iPad, Apple iPad, Žurnalistika, Placený obsah, Zpoplatnění obsahu, Mobilní aplikace




Poslední změna : 3.2.2011 09:58, Vytvořen : 2.2.2011 18:35, Vydán : 2.2.2011, 8763x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články