Pravidelný občasník originálního humoru

u:fon na Facebooku ukazuje leccos, hlavně důvěrné informace o zákaznících (doplněno)

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 4.2.2011

U:fon o Facebooku říká: "navzdory nekonečné řadě konzultantů, kteří obcházejí (nejen) české firmy se zaklínadlem Facebook a jeho úžasnými marketingovými možnostmi, jsme kromě spousty vyhozených peněz zatím viděli pouze dva povedené příklady využití FB v marketingu, jinak nic."


Pokud chcete vědět velmi detailní informace o zákaznících operátora u:fon, nemusíte být hacker, ani nemusíte nikoho uplatit. Stačí se podívat na Facebook. u:fon tam komunikuje se zákazníky ve zcela absurdní podobě, takže se dozvíte řadu věcí, které rozhodně veřejně být dostupné nemají - čísla zákazníckých smluv, telefonní čísla, kdy kdo co zaplatil, kolik korun dluží či mu bylo vráceno, čísla účtů, čísla faktur i s dalšími údaji, údaje o telefonech zákazníků, výši telefonních účtů, e-maily zákazníků,  atd. atd. Vše velmi kvalitně spojené s konkrétními lidmi. 

Vcelku ani nepřekvapí, že u:fon používá na Facebooku falešný účet Marta Ufon. Z hlediska markeitngu je zeď na Facebooku navíc velmi nešťastným počinem pro kohokoliv, kdo by se snad mohl rozhodovat o pořízení služeb - nelze jí nazvat jinak, než jako zeď nářků.

u:fon na Facebooku ukazuje leccos, hlavně důvěrné  informace o zákaznících

Co na to říká U:FON (kompletní odpověď)

Vážený pane Dočekale,


ráda bych krátce reagovala na Váš příspěvek na pooh.cz o našem Facebooku.

Bylo by fér uvést, že naši operátoři se velmi striktně se vyhýbají zveřejňování jakýchkoliv informací o zákazníkovi. Nikdy nezveřejňujeme například heslo, rodné číslo, adresu, telefonní číslo, číslo účtu a podobně. Pokud musíme se zákazníkem ověřit například telefonní číslo, anonymizujeme jej, například: Platí ještě Vaše číslo, které končí číslicemi 24?

Nemůžeme ovšem ovlivnit, co o sobě zveřejní sám zákazník. Pokud zveřejní něco, co by bylo výrazněji zneužitelné (například telefonní číslo), příspěvek podle možnosti mažeme a zákazníka na to upozorníme. Zákazník také může sám kdykoliv smazat svůj příspěvek.

Pro tuto oblast máme podrobný manuál, optimalizovaný s našimi právníky i úřady. Poskytujeme zákaznickou péči na našem Facebooku již rok a zatím jsme se nesetkali se zneužíváním údajů či s pokusem o to.

Tolik k tomu nejpodstatnějšímu. Na okraj lze rovněž zmínit fakt, že navzdory nekonečné řadě konzultantů, kteří obcházejí (nejen) české firmy se zaklínadlem Facebook a jeho úžasnými marketingovými možnostmi, jsme kromě spousty vyhozených peněz zatím viděli pouze dva povedené příklady využití FB v marketingu, jinak nic. My jsme se – myslím, že velmi odvážně – tento nástroj rozhodli využít čistě pro komunikaci se zákazníky, ano, skutečně jako určitou „Zeď nářků“ neboli místo, kam se na naše zákaznické centrum mohou zákazníci obrátit. Nutno dodat, že ostatní operátoři nás v tom následují…

S pozdravem

Jana Studničková

Marketing & Sales Director

Štítky : Internet, Webdesign, Facebook.com, fon, Mobilkom, Soukromí, Ochrana soukromí, Osobní údaje, Sociální síť



|
Poslední změna : 4.2.2011 17:42, Vytvořen : 4.2.2011 15:59, Vydán : 4.2.2011, 15878x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články