Pravidelný občasník originálního humoru

Filmový průmysl a filmy online? Chtějí nabídnout něco, o co není zájem

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 16.2.2011


Premium VOD (Video on Demand) v pojetí filmového průmyslu by mělo představovat poskytnutí filmů k podívání se (nikoliv ke stažení) za 20-25USD a zhruba dva měsíce po uvedení do kin. S trochou použití zdravého rozumu to vypadá dost zvláštně - představa placení 20-25 USD za film, který byl uveden do kina před dvěma měsící? A navíc bez možnosti si ho stáhnout, jenom se na něj podívat? Vypadá to na další pečlivě chystané selhání. Ve kterém samozřejmě bude hlavní roli hrát pirátství. Jako důvod, který filmový průmysl bude uvádět, "proč to selhalo".

Svým způsobem budou mít pravdu, potvrzuje to i studie Discovering behaviors and attitudes related to pirating content (PwC). Jenže ta nakonec neříká nic jiného, než to co by na nápady o dvou měsících, 25 USD a nemožnosti si to stáhnout řekl každý normální člověk.

Studie zmiňuje, že by 76% těch co využívají "výhod" pirátství, bylo "nějak ochotno platit nominální poplatek" za obsah, který by byl dostupný poněkud blíže datu uvedení do kin. A že nejsou ochoti zaplatit víc jak 3 dolary a navíc za stažení filmu. A méně jak jeden dolar za stažení televizního programu. 83% z ních je ochotno platit, za předpokladu, že filmy budou dostupné nejdéle do měsíce, od uvedení do kin.

PwC ukazuje samozřejmě jednu "mezní" skupinu - tu, která běžně "pirátí" filmy a má velmi malou motivaci platit. Zjištění nelze brát až tak vážně, ale něco na nich je. Pravda je prostě někde uprostřed - 20 až 25 dolarů, 2 měsíce po uvedení a nemožnost stažení je totiž ona druhá mezní skupina - skupina těch, kdo chtějí na všem maximálně vydělat. A pravda? Ta by mohla být tak někde uprostřed.

Cena za stažení převyšující několikanásobně cenu za návštěvu kina je absurdní. Ve hře je ještě případná cena DVD/Blu-Ray a existence půjčoven těchto nosičů - to za předpokladu, že zapomeneme na reálnou možnost, že si skutečně lze cokoliv "upirátit". A čím vyšší cena bude, tím spíše bude důvod, proč hledat alternativní způsoby. A dva měsíce po uvedení do kina? Poněkud zvláštně se tam vyjímá ono označení Premium - pokud by to opravdu mělo být "premium", tak jedině s minimálním zpožděním vůči uvedení do kin.

Pokud si tohle filmový průmysl nedokáže správně srovnat do reality, zadělává si na další problém. A stejně jako doposud, pouze podporuje pirátství.

Dodatek - ach ano, díky za připomenutí v ohlasech - www.dontmakemesteal.com - to je přesně petice, pod kterou jsem se podepsal už někdy minulý týden.

Štítky : Pirátství, Film, Video, Filmový průmysl, Studie, Analýza, Pwc



|
Poslední změna : 16.2.2011 20:12, Vytvořen : 16.2.2011 19:13, Vydán : 16.2.2011, 9475x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články