Pravidelný občasník originálního humoru

Automatické propojování sociálních sítí. Já si přátel a followerů vážím, co vy?

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 17.7.2011

S příchodem Google+ není dne, aby se neobjevily podobné otázky - Jak zajístím propojení G+ a Twitteru/Facebooku. Jak můžu automaticky na Google+ dostat to co píšu na Twitter?


Než to vezmu trochu šířeji, tak jenom zopakuji to co jsem napsal v titulku - já si přátel a followerů vážím. A právě proto se snažím (důležité slovo) lidem co mě sledují na Twitteru, Facebooku i Google+ poskytovat originální věci.

Jenom ve výjimečných případech dávám jednu a tu samou věc na více sociálních sítí. Výjimkou jsou odkazy na články. A něco o čem si myslím, že je výjimečně a zaslouží si to. A i v takovýchto případech se snažím u těchto duplnicitních věcí poskytnout nějaký jíný text v statusu, komentáří.

Automatické propojení mezi Twitterem, Facebokem a (nyni už i) Google+ považuji za zlo. Za velmi nešťastnou aktivitu. Právě možnost automaticky napojit Twitter na Google Buzz vedla k tomu, že Google Buzz zemřel během několika dní po zprovoznění. Všichni tam napojili Twitter. A přestal existovat jediný důvod proč Google Buzz číst. A také důvod, proč si vůbec Google Buzz všímat. Google Buzz se proměnilo v prostor, ve kterém si většina lidí "zálohovala" svůj Twitter.

Jestli chcete praktické doporučení po mnoha letech zkušeností, tak nikdy nepropojujte automaticky sociální sítě. Samozřejmě, zkusil jsem to. Dlouhou dobu jsem měl napojený Twiter -> Facebook. Hodilo se to nakonec pouze k tomu, že "z terénu" bylo snazší a rychlejší tweetnout. A šlo to i přátelům na Facebooku. Pokud jsem byl u počítače, automaticky přenesený Tweet jsem z Facebooku ručně mazal. A pokud to "stálo za to", dával jsem tam danou věc znovu. V delší podobě, jako aktivní odkaz, s obrázkem. Prostě tak, abych lépe využil možností Facebooku.

Pokud stále ještě nevíte proč nepropojovat, tak pár možných důvodů. Možná si v nich najdete ten svůj. A uvedené důvody jsou aplikovatelné nejenom na "osobní" bytí v sociálních sítí. Ještě důležitější jsou pro sociální působení firem.

  • Google+ a Facebook nabízejí jiné možnosti než Twitter (140 znaků vs. stovky znaků a fotky, videa a odkazy v lépe stravitelné podobě) a je škoda je opravdu nevyužívat
     
  • Na rozdílných sociálních sítích budete mít zpravidla rozdílnou cílovou skupinu. A je dost pravděpodobné, že to co zajímá přátele na Facebooku nemusí zajímat sledující na Twitteru (a opačně)
     
  • Pokud vás někdo sleduje na více sociálních sítí, bude zbytečně mít duplicitní obsah.
     
  • Dvě, tři minuty navíc na napsání "téhož" jinými slovy či s další (a delší) myšlenkou vás nezabije. A vaše přátele možná potěší.
     
  • Rozdílné sociální sítě s rozdílným přístupem vám umožní lépe vybudovat roli odpovídající cílové skupině. Technicky a věcně orientovaný Twitter či Google+, osobněji orientovaný Facebook.
     
  • Roli v rozhodování může hrát i fakt, že Facebook je uzavřený (i přes možnost mít "veřejně" přístupný osobní profil), Twitter zcela otevřený (byť může mít zcela uzavřený profil) a na Google+ můžete velmi dobře řešit co je otevřené (veřejné) a uzavřené (pouze pro Kruhy)
     
  • Duplicitní obsah na sociálních sítích je obtížné sledovat. Sociální sítě mají nejenom "sdělovací" funkci - důležitá je i "zpětná vazba". Reagovat na komentáře na více místech je obtížné.

Vedle těchto (poměrně) praktických a exatních důvodů je ještě jeden důvod, můj vlastní, ten který jsem zmínil již na začátku. Těch co mě sledují a co je mám mezi přáteli si vážím - proto se snažím na sociálních sítích nabídnout věci zajímavé, užitečné nebo alespoň k zamyšlení. A při aktuální existenci na Twitteru, Facebooku i Google+ to znamená nedávat na všechny tři místa to samé. Výjimkou je upozornění na článek, který právě vyšel, ale i tam se snažím alespoň o jiný "doprovodný" text.

Štítky : Internet, Webdesign, Sociální sít, Google+, Google Plus, Facebook.com, Twitter.com




Poslední změna : 17.7.2011 11:04, Vytvořen : 17.7.2011 11:04, Vydán : 17.7.2011, 15094x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články