Pravidelný občasník originálního humoru

V Air Bank musí vládnout panika, @airbanka se utrhl z řetězu

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 25.7.2011

V Air Bance musí být veselo. Dlouhé hledání vnitřního nepřítele zjevně nikam nevede. Jenom blázen by takto tweetoval z počítačů uvnitř banky, když tamní "bezpečáci" líčí pastičky a prohledávají logy jako šílení. A falešný Twitter vyhlásil bance válku ...


V době psaní Airbanka nebo Air_Bank? Falešné účty nudí. Obzvlášť když jsou falešně falešné to ještě vypadalo, že @airbanka by mohl být dílem agentury a snahou vyvolat nějakou tu "kontroverzi" a šum okolo další banky, která vstupuje na český bankovní trh.

Někdy tak zhruba od pátku to ale všechno nabralo dost zvláštní směr. Někdo skrývající se za @airbanka asi příliš čte twitter účty ostrých hackerů z lulzsec a anonymous a Air Bance vyhlásil válku. Ostrou, tvrdou, nevybíravou.

Tohle vymysleli oficiální mluvkové. Jsou to pitomci! (zde)

Děkujeme Jirko. Mysleli jsme si to stejné a chtěli jsme bance pomáhat. Už nechceme. Budeme je hlídat jako ostříži. (zde)

"Přátelské okénko" bejvávalo. Kravaťáci nám vyhlásili válku. (zde)

Chápeme. Máme k bance blízko, ale nejsme oficiální account. Fandili jsme jí. Už ne. Maj blby v komunikaci. Agresivní. (zde)

Jirko, asi nečteš zprávičky na netu. To je fuk. Ofiko zprávy z banky najdeš na jejich Twitteru. U nás, co je na nich hnusnýho. (zde)

Advertures sere magi v kostkách. Komunikaci s mluvkou posrali, tak ječej. (zde)

Jo. To je jedna z těch pičusoidních strategií šéfíků PPF. Konkurenti jsou nepřátelé. Nenechte se opít! (zde)

Jdeme tedy do boje. Už nejsme "bankéři, které budete milovat", ale "banka, která lidi nasrala". (zde)

Dneska jsme měli v hospodě poradu. Mrzí nás, že fandíme a oni se chovají jako pičusi. Lidi, netušíte, jak dusno je v bance. (zde)

V Air Bance musí být veselo. Dlouhé hledání vnitřního nepřítele zjevně nikam nevede. Jenom blázen by takto tweetoval z počítačů uvnitř banky, když tamní "bezpečáci" líčí pastičky a prohledávají logy jako šílení.  Logický krok, tedy hledání vnějšího nepřítele, taky nějak nikam nevede. Ještě by to mohl být nějaký bývalý zaměstnanec, ale těch čerstvá banka nemá mnoho (ale jeden nikdy neví s kým se nerozloučili zcela v dobrém).

"Outsourcing" vnitřní komunikace (což Twitter je) nepatří mezi nejlepší rozhodnutí, stejně tak jako pokračování v podobě komunikace dělané příliš mnoha lidmi. A vnější nepřítel? Ano, těch je mnoho. Vedle logického (konkurence, ta si přece mohla tuhle antikampaň zaplatit) jsou tu i další. Co když je to další "šmudlinka", co se jenom trochu utrhla z řetězu? Co když je to agentura, které se to poněkud vymklo z ruky. A nemohl by to být třeba tiskový mluvčí?

Pokud se osoba (osoby) za @airbanka nějak neprozradí, má Air Banka velmi, velmi, velmi malou šanci na něco přijít. Stejně tak malou šanci jako přimět Twitter k tomu, aby tenhle falešný účet (v tuto chvíli už ne parodický, už překročil hranici) zrušil. Twitter klasiky nekomunikuje a Air Banka nejspíš není ani dostatečně důsledná v tom, aby se mu opakovaně připomínala a patřičně nechala korespondenci na právnících - Twitter je tedy, jak jinak, ignoruje.

Celé je to hloupé. @airbanka měla opodstatnění coby parodický účet, ale válečný stav z toho dělá něco zcela zbytečného.Škoda, tvůrci měli zůstat v rovině "parodie" a škádlení. Mělo jim stačit, že Air Banka tuhle komunikační epizodu nezvládá. A mohli toho využít.

Štítky : Marketing, Twitter.com, Sociální síť, Air Bank, Airbank.cz, Šlendrián, Komunikace




Poslední změna : 25.7.2011 11:55, Vytvořen : 25.7.2011 11:21, Vydán : 25.7.2011, 22910x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články