Pravidelný občasník originálního humoru

Google bude sociální, ale jenom pozitivně, Facebook i Twitter stále existují v jiném světě

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 10.1.2012


Google oznámil rozšíření vyhledávání o další sociální "vrstvu", o vyhledávání v obsahu vytvářeném (či sdíleném, chcete-li) vašimi "přáteli". Určitým způsobem jde o logický vývoj, u kterého si osobně nejsem vůbec jist tím, zda je správný. Ale nakonec tahle nejistota není až tak zásadní, jako jiná jistota. Google do svého pojetí sociálního vyhledávání nepočítá ani s Facebook, ani s Twitterem. Součástí výsledků vyhledávání bude pouze zahrnutí Google+. Je to na jednu stranu logické, na druhou stranu to představuje vážný problém.

Google absenci dalšího sociálního obsahu zdůvodňuje tím, co jsme všichni slyšeli už předtím - nemá přístup k obsahu z Twitteru ani Facebooku - podmínky využití obsahu neumožňují k němu přistupovat způsobem nutným pro vyhledávání a není ho ani možné ukládat (viz Google’s Results Get More Personal With “Search Plus Your World”). Prostě se "nepodařilo" uzavřít dohody o poskytování obsahu, a nejspíš ne jenom proto, že by Google nechtěl platit. Ve hře bude daleko víc.

“Facebook and Twitter and other services, basically, their terms of service don’t allow us to crawl them deeply and store things. Google+ is the only [network] that provides such a persistent service,” Singhal told me. “Of course, going forward, if others were willing to change, we’d look at designing things to see how it would work.”

Na poněkud nesmyslnou nesnášenlivost mezi Facebookem, Twitter a Google tak doplácí uživatelé. Krátkozrakost Facebooku i Twitteru je až zarážející. A pro uživatele to znamená, že interntový svět se stále více a více rozděluje - nikoliv jazykovým, politickým či geografickým členěním, ale rozdělením na pět oddělených firemních světů. Svět Google, Facebooku, Microsoftu, Apple a paradoxně ještě navíc Amazonu.

Každá z těchto společnosti si vytváří vlastní oddělený svět. A pokud chcete mít to nejlepší, nezbývá vám, než od každé společnosti používat "něco". Nikdo z nich totiž nedokáže obsáhnout všechno. U Google to navíc znamená postupnou přeměnu z neutrálního hráče (takového, který indexoval "celý" internet a nikomu nestranil) v jednoho z internetových gigantů. A pokud opravdu chcete být na špičce, nezbývá vám než hrát absurdní hry na exklusivitu a neochotu spolupravovat. A naučit se správně využívat od každé společnosti to nejlepší. Ale nikdy nebudete mít všechno.

Štítky : Google.com, Webdesign, Internet, Vyhledávání, Sociální síť, Facebook.com, Apple.com, Amazon.com, Twitter.com



|
Poslední změna : 10.1.2012 22:45, Vytvořen : 10.1.2012 22:45, Vydán : 10.1.2012, 9970x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články