Pravidelný občasník originálního humoru

Slevomat a Zapakatel už se nemají rádi. A rozchod je to opravdu hodně hlučný a emotivní.

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 3.8.2012


Včera večer bouchnul natlakovaný hrnec plný emocí. Prakticky přesně do roka se Slevomatu rozpadla "aliance" v podobě "Slevomat Group". Vycouval z ní Zapakatel.cz a večer se to objevilo na ČT24. A pak už se začaly dít neuvěřitelné věci. Včetně nočního zapojení agentury do "krizové komunikace" (ano, Honza Husták z RelativePR posílal věci okolo 23:00).

Ze stávajícího mediálního pokrytí se mi nakonec nejvíce líbí  Slevomat a Zapakatel: rozchod po italsku. Veřejný a hlučný od Vojty Bednáře na TyInternety.cz. Všiml si (a dobře komentuje) totiž toho, že v tomto rozchodu je nějak příliš emocí.

Je. Bohužel hlavně ve velmi emotivní a čistě osobní reakci Tomáše Čupra, kterou právě Honza Husták z RelativePR rozesílal (viz Reakce Tomáše Čupra k tiskové zprávě slevového serveru Zapakatel.cz). Dalo by se skoro říci, že se Tom Čupr nechal nachytat a skočil na všechno, co je k nalezení ve vyjádření Zapakatel.cz (viz Zapakatel.cz meziročně 2x zvýšil obrat a obchodně se rozchází se Slevomatem).

Škoda, RelativePR se nepodaiřlo udržet vzbouřené emoce na uzdě a vznikla reakce, která působí jako kdyby reagující byl hodně zoufalý a o něco velkého tady šlo. Přitom zrovna tady o nic nejde. Když to trochu přeženu, tak bezvýznamné spojení slevových serverů skončil přesně tak, jak skončit muselo. A Tom Čupr ke škodě věci ztratil hodně ze svého image rozvážného a dobře komunikujícího podnikatele, toho image, které se mu podařilo tak dobře držet v příjemném rozhovoru, který jsem s ním nedávno dělal pro Lupu (viz Tomáš Čupr: Nemyslím si, že si štěstí můžete koupit a Tomáš Čupr: Vždy jsme se lišili kvalitou zákaznické podpory).

"Vyhrocené momenty a adrenalin jako teď" napsal Tomáš Čupr na svém Twitteru v 23:05. Prý "proto ten byznys dělá". Přitom v téhle "krizové komunikaci" by (ještě více než kdekoliv jinde) platilo, že čekání a chladná hlava by přinesla podstatně více, než "veřejný a hlučný rozchod po italsku" (jak trefně dal do titulku Vojta Bednář).

Ale faktem je, že v téhle komunikaci jde zjevně o hodně. Svědčí o tom i pomlouvačné a štvavé maily, které o Zapakatel.cz rozeslal již dříve jak Slevomat, tak Vykupto (viz konec zprávičky na Lupě, Slevové servery Slevomat.cz a Zapakatel.cz se rozešly, a nevypadá to na klidný rozvod). Prostě taková další typická ukázka malého českého podnikání. Ve kterém, dle zdání aktérů, jde o hodně. Ve skutečnost jde o ... víte co....

Upozornění: Autor tohoto blogpostu pro jeden ze jmenovaných serverů už dobré dva roky dělá konzultanta. A samozřejmě miluje, když se takhle někde firmy hádají. Právě pro ty "vyhrocené momenty a adrenalin jako teď".

Štítky : Internet, Podnikání, Komunikace, PR, Slevomat.cz, zapakatel.cz, Tomáš Čupr, Slevový server



|
Poslední změna : 3.8.2012 08:20, Vytvořen : 3.8.2012 08:20, Vydán : 3.8.2012, 9734x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články