Pravidelný občasník originálního humoru

A tak dlouho budovali "specifický trh" ... až zpoplatňují výdej zboží. Česká specifika e-shopů

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 5.9.2012


My jsme prostě v tom Česku takový "specifičtí". Máme specifický mobilně komunikační trh. Takový kde nás tři operátoři dokázali dohnat do prazvláštní pozice, kdy máme všechno co nejdražší a vlastně musím být ještě rádi, že to vůbec máme. Máme ale i specifický e-shopový trh, kde e-shop zcela absurdně chtějí vybírat peníze za to, že přijdete do jejich skladu a tam si vyzvednete osobně zboží.

Ano, tohle přesně zavedl Mall.cz. Psal jsem o tom v Když obchod nechce zákazníky, tak po nich chce peníze za osobní odběr zboží. Aneb jak nekomunikovat změnu z hlediska zpackané komunikace. Tu ostatně packají ještě stále, protože v iDnesu Míša Gregorová (jinak hrozně fajn děvče skrývající se za @copywriterka) o den pozdějí (a se všemi těmi zkušenostmi) pokračuje v pronášení zcela škodlivých vět: "Netěší nás to a víme, že to je nepopulární krok. Náklady na pobočky jsou ale vysoké a stále rostou, jak se zvyšuje počet lidí, kteří si zboží vyzvedávají osobně. Naše marže jsou přitom nízké a proto jsme sáhli k tomuto řešení a doufáme, že bude lidi motivovat k tomu, aby slučovali své zboží do větších objednávek."

Celé je to přitom absurdní. Alza.cz podobný poplatek zavedla již dříve, ale měla tolik rozumu, že (a) jde o poplatek za dopravu zboží na "výdejnu" podle vašeho výběru a (b) neplatí se pokud si přijdete přímo do skladu Alzy v Tržnici. To Mall.cz po vás odrzle chce tenhle poplatek i když jede do horoucích pekel v Počernicích.

Celé je to absurdní hlavně v tom, že tohle byly e-shopy, ale nějak tak cestou se z nich začaly stávat kamenné obchody. A nějak tak cestou si to nejspíš nedokázali pořádně spočítat a začali po republice otevírat "pobočky". Ty ve skutečnosti ale žádnými obchody a pobočkami nebyly (a mnohdy ani nejsou a nemohou být). Pouze snahou vyjít vstřít zákazníkům, protože zdejší trh je "specifický" i v další věci. Tedy v tom, že nemáme odpovídající a použitelné způsoby dodávání zboží. Stejně jako nemám odpovídající a použitelné způsoby placení, takže se stále používá ono absurdní "na dobírku".

A proto teď specifičnost trhu pokračuje v tom, že e-shopy (pamatuejte? jejich hlavním smyslem bylo to, že nebudou nutné kamenné obchody) se proměňují v kamenné obchody. Ale nejsou schopné to ufinancova a naivě si myslí, že to za ně budou dělat zákazníci.

Štítky : Internet, e-shop, Mall.cz, Alza.cz, Ekonomika, Absurdistán, Specifický trh, Podnikání, Komunikace



|
Poslední změna : 5.9.2012 16:14, Vytvořen : 5.9.2012 16:13, Vydán : 5.9.2012, 9798x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články