Pravidelný občasník originálního humoru

Air Bank si založila účet na Twitteru pro jednu tiskovou konferenci. Vyzvala k posílání otázek. E-mailem

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 27.3.2013


Takové trochu divné nápady. Air Bank už má samozřejmě účet na Twitteru (jeden čas dokonce měla dva, jeden pravý, druhá levý, pak se jeden trochu utrhl z řetězu), takže by člověk logicky čekal, že pokud bude chtít "tweetovat" něco klíčového, využije existující účet. Kdeže, někoho napadlo, že založí další účet. Ten se jmenuje @nazivo a co na tom, že je na něj potřeba začít hledat nové sledující, těch 1665 na již existujícím @air_bank prostě ignorují.

Ale budiž, třeba si to prostě chtěli zkusit. Třeba se báli, že když budou živě tweetovat z tiskové konference, tak to jejich sledující nebude bavit. Byl by to logický důvod, který má ale řešení takové, že budou tweetovat skutečně podstatné věci. Jak je ale nakonec na @nazivo vidět, tak podstatně věci netweetují. Někdo v Air Bank soutěží o to, kolik tweetů dokáže vypustit během jedné sekundy a dařilo se mu to velmi dobře. A výsledek je záplava zbytečných tweetů.

Příklad zbytečnosti? Co třeba "Připravujeme jen jednu úpravu, která odráží naše dlouhodobé zaměření na klienty s běžnými bankovními potřebami."? Dozvěděli jste se z toho tweetu něco?

Příklad ještě větši zbytečnosti? "Co dál pod pomyslný kotel přihodíme? Čím přitopíme?" opět nic neříká. A na Twitteru žádnou funkci nemá. Nebo se snad Air Bank domnívá, že vysílá něco na způsob televizní reklamy?

A zlatý hřeb? No, promiňte mi lidé z Air Bank, ale založit účet na Twitteru a lidi z Twitteru vyzvat k poslání otázec na tiskovou konferenci e-mailem? To je fakt trochu úlet. A aby toho ale nebylo málo, v 2/2 se dozvíte, že "Odpovědi najdete i s vašimi otázkami ještě dnes na webu.". Tady už jenom nechápavě kroutím hlavou, protože když už, tak samozřejmě otázky mělo být možné položit přes Twitter. A odpovědi se měly také odpovědět na Twitteru.

Z hlediska internetu, twitteru a digitálního marketingu tohle mělo být uděláno jinak. Twitter na který někdo kopíruje věty z prezentace generálního ředitele je špatně. Dělá se to už dlouho jinak a je k tomu (nejeden) dobrý důvod. A @stepanrysavy na to v komunikaci na Twitteru upozorňuje správně: "třeba Engadget nebo Mashable, pokud streamují event, tak ho hodí na site a tweetují s hashtagem headliny"

Proč? Důvodů je několik. První je, že pokračujete v podpoře hlavního účtu na Twitteru. Nevynakládáte čas a prostředky na nějaký "boční" účet, který po akci zemře. A bude ho znovu a znovu nutné resuscitovat. Druhý je ten, že vás to přiměje tweetovat opravdu jenom klíčové věci. Třetí je samozřejmě ten starý, dobrý a klasický - ti co to opravdu zajímá se půjdou dívat/číst na váš web. Což je to nejpodstatnajší.

PS: A víte co je teoreticky ta revoluční zpráva? Tahle: "Od 1.4. běžný účet úročíme stejně, jako ten spořicí s do zůstatku ve výši 100 tis. Stačí 5x měsíčně zaplatit kartou ". Zkuste v tom někdo najít něco opravdu revolučního. Ale jako marketingový tah to vypadá dobře.

Štítky : Twitter.com, Sociální síť, Komunikace, Marketing, Air Bank




Poslední změna : 27.3.2013 10:32, Vytvořen : 27.3.2013 10:32, Vydán : 27.3.2013, 7114x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články