Pravidelný občasník originálního humoru

U Ticketstreamu vaše hesla rozhodně nejsou v bezpečí. Pozor!

Je to tak, dřív se to takhle běžně dělalo. Když jste zapomněli heslo, systém vám ho poslal. Pozůstatky minulosti ale dodnes někde zůstávají. A jak @365tipu vysvětluje v Jak je to s hesly na Internetu? Je možné aby mi někdo poslal zapomenuté heslo?, je to hodně nebezpečné. Ne proto, že by si snad někdo mohl "nechat poslat heslo", ale proto, že někdo cizí ví vaše heslo. A kdokoliv se k němu může dostat. To kdokoliv zahrnuje nejenom lidi z firmy provozující daný web,  ale také hackery. Pro které je něco takového skvělý zdroj informací. Získají klidně i miliony použitelných přihlašovacích údajů.

Ticketstream na nějakou tu aféru s masivním únikem přihlašovacích údajů zjevně čeká. Jarda Ráb se jich na Facebooku ptá, jestli to opravdu s tím ukládáním hesel v původní podobě myslí vážně. Jsem docela zvědavý, co mu tam odpoví. Tedy pokud vůbec odpoví.

Vy si pamatujte, že v Ticketstreamu zodpovědní rozhodně nejsou a pokud tam máte stejné heslo jako někde jinde, takž už ho rovnou považujte za prozrazené a zneužitelné. Poradím, že Správce hesel vám pomůže si hesla pamatovat a také vytvářet, takže bude snadné mít pro každý web jiné heslo. A také je dobré vědět, že tam kde o něco pravdu jde, byste měli používat dvoufaktorové ověření.

Periscope? Meerkat? Pár postřehů k novým "live-streaming" aplikacím. Ale hlavně trochu návod k Periscope

Především, Meerkat je uživatelské (UX) peklo a vzdal jsem to. Nehledě na to, že je Twitter tak usilovně ničí, že je otázka, jestli vůbec mají šanci.

WhatsApp má 800 milionů měsíčních uživatelů a v Business Insider sčítají návštěvnost serverů. Jak jinak.

Připomeňme klasiku, vzít služby (servery) na Internetu a sečíst jejich počty uživatelů může jenom hlupák. Ale i v České historii takové borce najdeme, byť to většinou bylo jenom proto, aby manipulovali s lidmi,

První, unikátní, jedinečný? Nepoužívejte to. Příliš snadno si můžete naběhnout, asi jako Andrej Babiš

Jedno z pravidel Public Relations je, že do tiskových zpráv se nevyplatí strkat slova jako "první", "unikátní", "jedinečný". A pokud to tam dát chcete, tak si musíte být sakra jisti tím, něco takového je skutečně pravda. A také tím, že to můžete doložit. V každém případě to u novinářů po těch letech lhaní a vymýšlení už typicky vyvolává nedůvěru a je možná zbytečné je "dráždit".

Neméně neslavně to dopadne, když se vyskytne Andrej Babiš s tvrzením "Jsem první Čech, kterého přijal Michael Bloomberg". Nechme teď stranou obvyklé reakce ze sociálních sítí, které komentují to, že Babiš přece "není Čech". Tohle mi přijde jako zbytečné podpásové a nedůstojné. Zkusme zůstat u fakt. Prostě proto, že jakýkoliv novinář, v okamžiku kdy politik něco takového řekne, okamžitě zbystří.

Babiše totiž o několik let předstihli další Češi. Z roku 2011 tu máme VerifEyed odhalí zfalšované fotografie a dokumenty kde je Babak Mahdia a Radim Nedbal a ... světe div se ... jakýsi "starosta New Yorku". Samozřejmě, Bloomberg. Ještě dříve, v roce 1994, se s Bloombergem ale měl setkat Pavel Makovec.

No a teď babo raď. Má to ten Babiš zapotřebí ze sebe dělat takového šaška? A kam se poděli komunikační a PR poradci, kteří před volbami dokázali republice představit úplně něco jiného, než co vidíme teď? Nebo, vlastně, ona jsou tu možná jenom ta zlá média, tak která si ještě nestihl koupit, která tento obraz vytvářejí.

Jsou prosté média, kterým nemůžete věřit co píší. A nejsou to kupodivu jen podivnosti jako Aeronet či AC24

"Průměrná mesíční návštěvnost se pohybuje nad úrovní půl milonu reálných uživatel, což je více než má například server iHned.cz," tvrdí Echo24.cz v článku věnujícím se tomu, komu patří Parlamentní Listy. U Echo24.cz už nějaký ten rok víme, že je potřeba velmi velmi ověřovat co píší, protože si rádi vymýšli a manipulují. Stejně tak je tomu v tomto případě. Asi nejvíce napoví graf. Pak  už bude jasno, že pro Echo24.cz stále platí - nedůvěryhodné médium.

Parlamentní listy nemají vyšší návštěvnost, než iHNed.cz To si jen Echo24.cz opět vymýšlí

Takže ne, opravdu ne. Návštěvnost výmyslů a lží na Parlamentních Listech sice stoupá, ale vyšší než iHNed.cz není. Stagnující iHNed.cz by se sice asi mělo začít cítit ohroženě a začít konečně něco dělat, aby si zase aspoň jednou sáhli na milion, ale nic to nezměnní na tom, že si Echo24.cz opět vymýšlí. Což bohužel, zejména co se návštěvnosti týče, dělá velmi často (což třeba ze 150 000 lid´udělat 500 tisíc a vůbec se nestydět?). A pokud budete přemýšlet nad tím proč to dělá? No, protože návštěvnost jsou peníze. A v boji o inzertní peníze je každá lež využitelná tam, kde si někdo neověří, jakými čísly Echo24.cz operuje.

Balšínek: Vy jste zamindrákovaný kripl.

Jinak předpokládám, že se opět dozvím, že jsem magor. Nebo ještě lépe, jak šéfredator Echo24.cz rád píše, "zamindrákovaný kripl.". A mimochodem, Echo24.cz bylo na chybu v článku upozorněno včera ráno. Bez reakce a bez nápravy. Stále tam poškozují konkurenci. A ve finále ukazují, že žurnalistika v Česku je opravdu v hodně zoufalém stavu. Což ale nakonec ukazuje i ten skutečný graf s masivním vzestupem Parlamentních Listů a stagnujícím iHNed.cz.

Tablety do škol!? No, těžko. Ale už víme. kdo bude exklusivním dodavatelem tabletů pro MŠMT

Tablet pro prvňáčky zadarmo a na druhém stupni znovu, sní Chládek píší na iDnes. Tyhle ministerské sny jsou většinou hodně zajímavé a neznámo proč má zrovna MŠMT zásadně smůlu na snící ministry (či ministryně). Co navíc, rok 2020 je daleko, ale zase ne dost daleko aby ze školství zmizeli lidé, kteří ještě stále nedokáží ani napsat mail, natož použít počítač či tablet. Ale taky ne dost daleko, aby se do té doby stihly správně a zcela změnit osnovy a zajistit to, aby ty tablety opravdu k něčemu byly.

Takže jaká že je ta druhá alternativa? Ministr je chce nakoupit z "našich prostředků", takže ta druhá alternativa je dost jasná. Jako skoro u většiny věcí v posledních letech. Nemůže to dopadnout jinak, než tunel a mrhání vším, čím mrhat jde. Pro což svědčí ještě více další slova pana ministra: "Chceme více podpořit digitalizaci českého školství. Zjednodušuji to do tabletu, aby dítě mělo možnost mít všechny pomůcky nebo učebnice právě v tabletu.“.


Foto: ČTK. Snad mi prominou využití pro satiru.
Zdroj: VILIAM BUCHERT: Největší porážky: Nabubřelý ministr Chládek,
nevýrazný Prachař, Gajdůšková a TOP 09

PS: Pane ministře, pokud vaše dcera  nosí tašku co má okolo patnácti kilo, tak to chce větší zapojení rodičů. Obsah tašky se totiž přizpůsobuje každý den podle rozvrhu.

Tohle prostě nedáte. Jde ta kočka po schodech dolů nebo po schodech nahoru?

Kdo ještě tento týden nesdílel na své sociální sítě následující obrázek, jako kdyby nebyl. Co navíc, jestli se mu pod obrázkem nestrhla bitka tří táborů, tak vlastně taky asi neexistuje. Jde ta kočka nahoru po schodech? Nebo sakra jde dolů po schodech? A třetí možnost, možná je vám to uplně jedno. A má to sakra vůbec řešení?

Tohle prostě nedáte. Jde ta kočka po schodech dolů nebo po schodech nahoru?

Mazání digitální minulosti je v módě. V Google nyní nehledejte Michal Vurm

Je to tady, pro velký úspěch, už zase Google blokuje ve vyhledávání něco z mých webů. Paradoxem je, že opět jde o blokování věcí, které jsou prostě jenom popis reality, navíc poměrně dost historické. A je zjevné, koho se blokování týká, protože obě blokované URI mají společného jmenovatele.

Zablokován ve výsledcích hledání je obrázek,  který můžete vidět vpravo. A ve spojení se stejným jménem, tedy "Michal Vurm" je zablokován i článek Klout změnil algoritmus a TOP českého Twitteru se otřáslo.

V tom najdete: "Pokud ještě někdo pochyboval o nesmyslnosti Kloutu, tak nový žebříček TOP 101 účtů českého Twitetru je dostatečně dobrým příkladem. Na první místo se dostal @MichalVurm (blablabla …. prostě DEGEN :D). Zabavné na tom je hlavně to, že jde o účet na Twitteru, který se spíš věnuje spamu a má pouze  15 sledujících (a 27 sledovaných)."

Účet @MichalVurm dnes už na Twitteru nenajdete, ale v Klábosení.cz ano. Tam zjistíte, že přestal tweetovat někdy v září 2013, tedy před dvěma lety. Dnes už nenajdete ani jeho kanál na Youtube. Pryč jsou i videa z něj, stejně jako fotografie na Facebooku, které z Twitteru odkazoval. Pryč  je nakonec i blog, který byl na adrese michalvurm.bloger.cz (tedy pokud lze usuzovat z Michal Vurm - Unofficial na Facebooku. Ostatně, nic už není k nalezení ani na www.michalvurm.cz (kde ale najdete mobil, adresu i další informace o dotyčném, takže tady to mazání trochu začíná selhávat) kde ještě loni nějaký ten obsah byl.

TIP: Pokud vás ten "Klout" zaujal tak doporučím Klout.com není jediný – další pomůcky pro hledání vlivných účtů na sociálních sítích a přímo povídání o Kloutu v Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci

Prostě s tou likvidací digitální minulosti je to těžké. Zejména pokud v určitém okamžiku zbytečně upozorníte na něco, o čem už stejně nikdo neví. Navíc kompletně zrušit minulost je těžké - třeba jen projít si archivy blogu na WayBack Machine je velmi inspirativní. Ale nutno dodat, že nic kvůli čemu by bylo nutné takhle vydatně promazávat internet tam na první pohled není.

Cinema City Česká republika to s tím Facebookem trochu nezvládá. Maže. Maže. Pak přijde s pravidly. A ty co? Okopíruje.

Cinema City Česká republika na Facebooku klasicky a zbytečně pokouší fanoušky tím, že zbytečně maže věci. A pak když už neví kudy kam, tak vyrukuje s "Pravidly", jak že se fanoušci smějí na Stránce na Facebooku chovat. Teď už mají jejich další verzi, kde až na překlepy a spojená slova tu hlavní perlu nenajdete. V předchozí verzi, kterou mi poslal Lukáš Bouša, je vidět, že Cinema City si fakt moc rady s tím Facebookem neví. Ani s tím, jak kopírovat cizí věci.

Tak co, našli, našli? :) A mimochodem, to že si někde kdesi uprostřed stránky Cinema City vyvěsí text "Pravidla", to nic neznamená. Protože aby nějaká taková pravidla platila, museli by fanoušci o těchto pravidlech vědět ještě předtím, než se jimi budou řídit. A to prostě zajistit nejde.

Nenašli? Tak malá pomoc, originál najdete zde.

Prý porušujete autorská práva. Pokud si nedáte majzla, tak dopadnete hodně špatně. Nový scam na Facebooku

Může vám dorazit zpráva, že prý porušujete autorská práva na vaší Stránce. Součástí je odkaz,  který začíná řetězcem známým z CDN Facebooku, ale ve skutečnosti je na doméně 8u.cz. Tam už na vás čeká falešný Facebook a zadání přihlašovacích údajů. Pokud jste ale na tohle naletěli, tak fakt vraťte občanku.

V tuto chvíli už naštěstí naletět nemůžete, fbcdn-sphotos-28786343788342-38745384462.8u.cz už ukazuje jenom to, že doména byla odstavena pro "závažné porušení provozních podmínek webhostingu".

Facebook včera spustil webový Messenger. Neudrželi ho v chodu ani půl dne.

Včera Facebook spustil na www.messenger.com webovou verzi Messengeru. Dozvědět jste se to ovšem mohli pouze z médií a na samotném webu Messenger.com se, alespoň odsud z Česka, ukazovaly pouze odkazy na stažení tří mobilních aplikací. Na novou webovou podobu se dalo dostat přes www.messenger.com/t. Celé to nevydrželo fungovat moc dlouho, protože jediné co se teď (7:15 čtvrtek) na www.messenger.com objeví je:  "Please try again later.".

Tuhle hlášku ale nedává jenom nový webový Messenger, ale přímo web samotný (to proto, že jste přihlášení do Facebooku, anonymní okno ukazuje normálně obsah). No, někde soudruzi z Facebooku udělali chybu. A i když to chvíli vypadalo, že stačí smazat cookies, tak to stejně k ničemu nevede - nechá vás to přihlásit, ale než se natáhne Messenger jako takový, tak se opět objeví "Please try again later.". 

A vida, pár minut uplynulo od uveřejnění tohoto blogpostu a už si toho všímají i zahraniční média. V Just hours after launching, Facebook’s Web-based Messenger is down píší, že takto "nejede" už asi tři hodiny. 

DODATEK 7:50 ... Tak inženýři z Facebooku už Messenger.com oživili. K čemuž je ještě vhodné dodat, pokud ho budete chtít používat, hodně zlobí automatická aktualizace chatu. Takže se občas nedivte, že bude nutné zmáčknout F5

DODATEK 7:55 ... Přístupné to sice je a zobrazí se přehled zpráv (vláken), ale to je všechno. K obsahu se moc dostat nedá, můžete se pouze dívat na točící se kolečko

Messenger na webu sice přístupný je, zprávy ale už ne

8:30 a účes stále drží ... pardon, to je z jedné reklamy. V tomto případě "kolečko se stále točí" 

9:30 tak to máme stále točící se kolečko místo obsahu jednotlivých komunikaci. Tohle se Facebooku hodně nepovedlo. A mimochodem, na většinu věcí jejich servery vrací "400 Bad Request".

10:52 stále žádná změna

15:30 stále žádná změna, pořád jenom kroutící se kolečka

17:03 pokud snad někdo čeká změnu, tak bude asi čekat ještě dlouho, Stále jenom kolečko

13. dubna 7:30 přináší nečekané, někdy v neděli Facebook konečně opravil webový Messenger. Ano, kolečko je pryč a Messenger funguje. Čtyři dny to trvalo.

Tahle firma uspořádala na Facebooku soutěž o Dům Snů. Nemáte tušení jak to celé nakonec dopadlo

Jo, trochu si v titulku hraju s tím současným podivným stylem titulků. Realita je ta, že jakýsi "Váš Projekt" vyhlásil soutěž o "Dom SNOV" a slíbil jednoho výherce. Jenže, to by nesmělo být prvního dubna, protože tyhle komici o chvíli později prohlásili ... Apríl! Tak jo. Fajn.

Za normálních okolností už by tyhle ignoranty někdo žaloval. Víte proč? Protože vyhlásili soutěž a slíbili plnění. A nedoprovodili to žádnými podmínkami, které by jim umožňovaly z toho takhle snadno vycouvat. A za tip díky Elišce.

Twitter zprovoznil Quote Tweet. Odkaz na tweet ukáže náhled, stejně jako umožní komentovaný retweet s náhledem

Do všeobecného zmatku v Twitteru přichází další zmatení, "Quote Tweet", tedy možnost retweetovat a zároveň komentovat. Ale také to, že při použití odkazu na tweet se ukáže původní tweet jako připojený náhled. Klasicky zábavné jsou reakce pod oznámením o nové funkčnosti, které to poměrně ostře odmítají, zejména s ohledem na to, že Twitteru opět nevěnoval dostatek pozornosti tomu, aby to aspoň trochu dobře vypadalo.

Do Androidu tedy tahle vymoženost dorazí "brzy", v iPhone ji nasazují teď. Na webu to funguje, stejně jako v Tweetdecku (kde jsem to poprvé zahlédl o velikonočním pondělí).

Pokud se snad ztrácíte v tom jak fungují Tweety a všechny ty zmínky, odpovědi a retweety, tak Twitter for dummies (1). Tweet, odpověď, zmínka, přímá zpráva aneb jak se tvoří tweet mohou poradit. Realita je ta, že ani lidé co pár let používají Twitter netuší jaké záludnosti na ně tahle sociální síť přichystala. Samotné Twitter for dummies je pak postupně rostoucí příručka k Twitteru, podle toho jak se na @365tipu budou objevovat konkrétní tipy.

Jak "Quote Tweet" vypadá můžete vidět na následujícím obrázku:

Quote Tweet

Raketoplán stoupá přes mraky. Příběh jednoho obrázku, co ukazuje něco co nikdy nebylo

Možná jste následující obrázek už viděli. Šíří se po sociálních sítích, najdete ji na snad stovkách webů. Social Media Guru ho používají jako patřičně motivační. Ukazuje zázraky techniky a lidského umu. Tedy, částečně ukazuje. Skutečnost je tak, že to je velmi povedená fotomontáž a není nic tajného, že to fotomontáž je. Její autor, Richard Silvera, ji vytvořil ze dvou obrázků a dívá se na ni krásně.

Nevěříte? The Sweet Escape obsahuje přímo vysvětlení od autora: This image is a composite of 2 pictures. the picture of the sky and clouds was taken by me from an airplaine, and the shuttle is a picture from NASA. Then the assembly was done in Photoshop & Ligthroom

Celé  je to zajímavé třeba i v tom, že pokud byste fotili raketoplán stoupající takto mraky, tak by to vypadalo podstatně jinak. A můžete to vidět třeba v Incredible Space Shuttle Picture: Is it Real?. Takhle optimálně vypadající fotografie je možná právě jako velmi povedená montáž - mraků a oblohy od Richarda SIlvery a fotky raketoplánu přímo od NASA: 

NOVINKA: Upozornění na nové příspěvky na POOH.CZ e-mailem

Je to tak, testování sloužby Feedio z @365tipů pokročilo o jeden krůček dále a nyní funguje i pro POOH.CZ. Znamená to, že si můžete klasicky "objednat" upozornění na nové příspěvky e-mailem. Stačí ho zadat do formuláře níže nebo téhož formuláře v pravém sloupci. A pochopitelně, potvrdit, že jste si něco takového objednali.

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

 

Feedio - www.feedio.co - se může hodit i vám, funguje v zásadě tak, že se napojí na RSS vašeho webu či  blogu (zdejší RSS najdete tady) a pokaždé, když vydáte nový článek či blogpost, tak o tom pošle informaci všem, kdo se přihlásili k odběru. Aktuálně skutečně pro každý jednotlivý článek, ale tvůrci pracují i na "digest" funkci, který by uměla poslat souhrn například za jeden den.


( strana 1 z 576 ) Starší články >>> ( celkem článků: 8632)



REKLAMA

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

POOH.CZ na sociálních sítích







RSS a tak podobně