Pravidelný občasník originálního humoru

Exklusivně : Centrum chtělo nakupovat domény za stovky tisíc i desítky milionů korun

Na včerejší tiskové konferenci oznamující nové jméno společnosti zastřešující portály Centrum a Atlas se hovořilo i o tom, že pro řadu nových jmen se zcela vážně řešila i otázka koupě existujících internetových domén (viz Rychlý a bolavý zrod Centrum Holdings na Lupa.cz). Nejvážnější míněným kandidátem na nové jméno bylo i NetLife - kde existuje jak česká, tak zahraniční domény.

V průběhu dubna se společnost pověřená koupí domén snažila varianty těchto domén získat. Jak se POOH.CZ podařilo zjistit, v případě NetLife.cz byla nabízena cena 200 tisíc korun, která byla později zdvojnásobena. Vlastníci domény ale o prodej neměli zájem, s ohledem na to, že pod tímto jménem mají vlastní podnikatelskou činnost.  V případě jedné ze zahraničních variant se licitace dostala až na částku blížící se 20 milionům korun.

CME koupilo TN.CZ generátor návštěvnosti - Jyxo mění majitele

Z čerstvě zveřejněné tiskové zprávy Central European Media Enterprises Acquires Leading Blog Site In The Czech Republic kouká další z významných akvizic na českém internetu. Po změně majitelů Centra a Atlasu jde jistě o jednu z nejvýraznějších událostí. Až 200 milionů korun je pro Michala Illicha skvělý výsledek a zúročení mnoha let práce na vývoji Jyxo.cz a hlavně Blog.cz.

Pro CME jde o vcelku vtipný způsob jak z TN.CZ (NOVA.CZ) lusknutím prstů vyrobit "trojku" na českém Internetu - byť sčítat návštěvnost NOVA.CZ a TN.CZ není až tak jednoduché a způsob jak proměnit miliony návštěvníků blogovacího sysétmu Blog.cz na vracející se návštěvníky televizního zpravodajstív bude složité. Stále zde totiž bude doposud neporazitelný generátor návštěvnosti - hlavní stránka Seznam.cz, která den co den dokáže přivádět miliony návštěvníků na další aktivity Seznamu.

Viry útočící z USB jsou v kurzu - co s tím?

ESET před pár dny vydal tiskovou zprávu Česko zažívá obrovský nárůst virových hrozeb šířících se prostřednictvím USB disků a klíčenek  varující před šířením virů z USB disků a klíčenek. Osobně bych ještě zdůraznil, že stejný problém vás může potkat při připojení digitálních fotoaparátů (obecně jakýchkoliv zařízení, které se připojují jako "disk"). Microsoft totiž do Windows zabudoval další BFU vymoženost, automatické spuštění toho, co se nachází na CD a dalších paměťových médiích, které k systému připojíte.

Ohlasy pod některými články na toto téma volají po tom, jak se něčemu podobnému vyhnout. Články zpravidla návod nedávají, takže je čas to napravit. Nejjednodušší je použít Group Policy (Start -> Run -> gpedit.msc) a najít policy (pravidlo), které vidíte na následujícím obrázku.

Group Policy - Dissable Autoplay - Get rid of USB viruses

V počeštěných Windows půjde o "Konfigurace počítače -> Šablony pro správu -> Systém -> Vypnout automatické přehrávání".

Popsané funguje pro Windows 2000/XP. Pro Windows Vista (a nejspíš také pro XP) můžete použít například tento .reg soubor:

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]
@="@SYS:DoesNotExist"

 

Internetově slabý duben. Jenom Seznamu stále roste hlavní stránka

NetMonitor (www.netmonitor.cz) dnes zveřejnil dubnová čísla. Pro ty kdo sledují online data (RUest) nebude překvapením, že duben je slabý. V celkovém počtu návštěvníků českého internetu je -1,11% pokles oproti březnu. Ještě větší poklesy ale zaznamenaly celková čísla všech velkých portálů. Meziročně český internet narostl o 10%, takto nízké číslo se objevilo naposledy v říjnu loňského roku. V období předtím přitom rostl běžně o meziročních 20%.

Návštěvnost portálů - 2008/04 - celková čísla

Zajímavé je, že návštěvnost domovských stránek má jedinou výjimku. Seznam.ćz si o 3% polepšil - všichni ostatní si o 5% až 9% pohoršují.

Návštěvnost portálů - 2008/04 - Domovské stránky

Mobilní gmail a jiné mobilní radosti

Pokud chcete gmail do svého mobilu, nesmíte brát Google moc vážně.

Zacyklený Google

Řídil jsem se pokynem, vlezl z mého mobilu na gmail.com/app abych se dozvěděl, že mám vlézt na gmail.com/app. Chudák uživatel, který by za tuhle věčnou smyčku něco platil. Řešení problémů k jinak dobré GMail aplikaci pro mobil je prosté - nelézt tam z "mobilního webového prohlížeče". Je tam potřeba lézt z mobilního wapového prohlížeče - pak je možné stáhnout Java aplikaci. A po zadání jména a hesla už svištět. Velmi užitečná věc.

Stejně užitečná věc je Opera Mini, zde musím dodat, že jsem až překvapený jak se Opeře podařilo vytvořit mobilní prohlížeč použitelný i na poměrně miniaturním a "nic moc rozlišení" displeji Nokia 6230i. A po totální nechuti k ovládání Wapu a některých jiných aplikací i dodat, že se mi zadařilo v extrémně jednoduché ovladatelnosti.

A když už frčí ten Twitter, tak tady je ten můj http://twitter.com/medvidekpu.

Stáhl jsem si i novější Nokia Suite. Stihla kompletně změnit vzhled, ale jak už to historicky u Nokia věcí bývá, je stále stejně zmatená. Nevím co je tak divného na něčem tak jednoduchém jako že zapnu BlueTooth na PC i mobilu a ono se to automaticky spojí a synchronizuje. Pro Nokii je něco takového asi sen - skutečnost je že musím klikat na nějaké záhadné ikonky, Phone Selektory, Synchronizace (o tom že napoprvé synchronizace málokdy projde snad ani raději nemluvit).

Exklusivně: Jedni chtějí změnit systém měření návštěvnosti, jiní nechtějí

Sčítat či nesčítat?V mém dnešním článku na Lupě (Rychlý a bolavý zrod Centrum Holdings) najdete zajímavý graf. Ukazuje vývoj denní návštěvnosti Aktuálně.cz a náhlé (minimálně) zdvojnásobení návštěvnosti od začátku května. Na konci článku je vysvětlení,  které je velmi prosté. Jde o obvyklé kejkle s tím, co je či není započítáváno do návštěvnosti. V tomto případě se Centrum Holdings (Centrum.cz) vydalo cestou započtení "všech" obsahových a zpravodajských služeb pod Aktuálně.cz (takže započítalo nejenom věci jako Pikant.cz či FilmPub.cz, ale také Stahu.cz). Když ne tuhle kulišárnu příjde řeč, tak vcelku oprávněně a správně říkají, že je to stejné, jako když iDnes.cz započátává jízdní řády pod Klikni.cz. A že to tedy dělají, aby byl rovné podmínky a vše bylo shodné pro inzerenty.

Podle informací POOH.CZ se v rámci SPIRu (a NetMonitor měření) schyluje k další malé válce o budoucnost standardů (pravidel) týkajících se toho, jak se měří návštěvnost. Nová pravidla by měla zamezit právě tomu, aby si kdokoliv započítával cokoliv podle toho, co se mu hodí víc do krámu (například aby nemohl tohoto efektu dosahovat kouzlením s přesměrováváním domén). A snaha je, aby se hlavně česká média a agentury naučily rozlišovat mezi návštěvností všech aktivit určitého provozovatele a návštěvností určité aktivity (serveru, projektu).

Podobné snahy samozřejmě nejsou nic nového. V minulosti ale zpravidla narážely zejména na neochotu Atlasu a iDnes (Mafry). A pokud se zamyslíte nad novou situací, tak zjistíte, že Atlas už nic namítat nebude. A jediný kdo s tím nejspíš nebude nadále souhlasit je iDnes. A v dnešní realitě je dost pravděpodobné, že ho ostatní prostě přehlasují. A pak se ukáže, že síla "provozovatele" je sice velká, ale síla jednotlivých (a podstatných) částí není až tak velká.


( strana 1 z 1 ) ( celkem článků: 6)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně