BRADBURY media POOH.cz JustIT.cz E-knihy IT/C tiskové zprávy Tipy a triky Turistický průvodce Menhiry Bradbury.cz Slovník Test připojení World of Warcraft LOTRO


Pravidelný občasník originálního humoru

FIO Bank porušuje Pravidla Facebooku a vůbec netuší jak

FIO BANKA soutěží na Facebooku. Klasicky ignoruje Pravidla využíváním komentářů fanoušku pod textem v Poznámkách. Vcelku běžný stav, se kterým se setkáte na řadě dalších českých firemních Facebook Page, ačkoliv Pravidla pro pořádání soutěží jsou jasná. Vendula Žaloudíková se k problému vyjádřila takto:

Dobrý den,
facebookový profil Fio banky je spravován agenturou.

Soutěž byla zadána formou aplikace (Poznámky), jak pravidla požadují.
Pokud někdo napíše svůj tip do komentář k poznámce, neopouští API
Poznámky. Soutěž na Facebooku je koncipována primárně pro naše stávající fanoušky, kteří sledují finanční reporty a orientují se v burzovních kruzích - tomu odpovídá i znění soutěže. Uživatelé Facebooku nejsou nabádáni či jiným způsobem lákáni k tomu, aby se stali fanoušky naší stránky, což pravidla neumožňují. Vítěz soutěže bude oznámen na www.fio.cz tak, aby ani v tomto bodu nebyla pravidla porušena.

Ona "agentura", která spravuje Facebook Page FIO Bank na Facebooku je podle všeho Effectix.com, s.r.o, Vendula Žaloudíková mi tuto skutečnost sice nepotvrdila, ale komentovala to slovy "ano, tato možnost se jasně nabízí". A z "Libí" pro Effectix.com, s.r.o. Facebook Page na FIO Bank Stránce se to opravdu nabízí. Kratší formu stejné odpovědi najdete nakonec i na Facebooku :

Dobrý den, soutěž byla zadána formou aplikace (Poznámky), jak pravidla požadují. Pokud někdo napíše svůj tip do komentáře k poznámce, neopouští API Poznámky. Soutěž na Facebooku je koncipována primárně pro naše stávající fanoušky, kteří sledují finanční reporty a orientují se v burzovních kruzích - tomu odpovídá i znění soutěže. Uživatelé Facebooku nejsou nabádáni či jiným způsobem lákáni k tomu, aby se stali fanoušky naší stránky, což pravidla neumožňují. Vítěz soutěže bude oznámen na www.fio.cz tak, aby ani v tomto bodu nebyla pravidla porušena.

 

Zde nezbývá než připomenout - Facebook Notes není Aplikace a pro pořádání soutěží je nelze používat. Pokud někdo použije komentář k poznámce, tak v žádné "API" nepoužívá. A nesmysl ve vyjádření Venduly Žaloudíkové je i to, že tvrdí, že pravidla neumožňují využít v mechanismu soutěže stání se fanoušky stránky - ve skutečnosti je to jediný mechanismus Facebooku (týkající se Pages), který v soutěžích možné použít je.

Co ale Vendula Žaloudíková potvrdila je, že tuto odpověď poskytla ona "agentura" - takže si můžete udělat jasný obrázek. Například i o tom, že by možná FIO mělo zvolit jinou agenturu. Tahle neví která bije a svého klienta poškozuje. Ani ne tak pořádáním soutěže v rozporu s Pravidly, ale odpověďmi, které jsou nesmyslné.

Poznámka - samozřejmě je tu ještě varianta, že ona "agentura" perfektně ví, že udělal chybu a jaká Pravidla jsou. A klienta (FIO) prostě vodí za nos ve snaze nepřiznat chybu. Co myslíte, která varianta je správná? Neví nebo naopak ví a lžou jak když tisknou?

DODATEK - potvrzeno, odpověď od Effectixu : "ano, s Fio bankou spolupracujeme na jejich profilu na Facebooku".

DODATEK - Facebook aktualizoval pravidla pro pořádání soutěží před několika dny. Jsou přehlednější, ale základní fakt, tedy že přímo na Facebooku se nesmí pořádat žádná soutěž platí už od konce roku 2009.

DODATEK (15:47) - dobrý konec po telefonátu s Janou Trojanovou s Effectixu a upozornění na konkrétní body Pravidel.

Redesign: All Things Digital

All Things Digital - allthingsd.com - prošlo redesignem do "více" magazínovité podoby (předchozí byla spíš "blog"). O AllThingD jste možná ještě neslyšeli, nicméně patří k mým oblíbeným zdrojům a vedle toho, že patří do rodiny webů WSJ, je to zdroj zajimavý a užitečný.  Redesign ujde, je to klasická magazínovitá slátanina u které ale nechápu volbu fontu pro titulky článků.


( strana 1 z 1 ) ( celkem článků: 2)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně