Pravidelný občasník originálního humoru

Podle Blesku létají letadla 10 tisíc kilometrů vysoko. No jasně

Začíná být dost zjevné, že v redakcích agentur a novin jsou v létě opravdu už jenom žalostné zbytky redaktorů. Protože jedině tak lze asi vysvětlit to, že je Blesk.cz schopen napsat, že dopravní letadlo bylo sestřeleno ve výšce deset tisíc kilometrů. A víc už snad ani nebudu dodávat, jen to, že díky za tip pro @256b_cz.

Podle Blesku létají letadla 10 tisíc kilometrů vysoko. No jasně

Ale ne, přeci jen něco dodám.  Dopravní letadla ve skutečnosti létají ve výšce deseti kilometrů. Což je 10 tisíc metrů. A teď už asi chápete, že někdo v Blesku netuší co je metr a co je kilometr.

Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí. Vážně?

"Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí."najdete v textu V poledne bude vydána první česká virtuální měna, což je prosím pěkně text vydaný ČTK na základě tiskové zprávy. Svým způsobem trochu zvláštní, protože vydat zprávu na základě něčeho co nelze ověřit je, prostě, dost zvláštní.

Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí. Vážně milé ČTK?

Co je ale ještě zvláštnější je, že ČTK nedokázala udělat ani tu základní věc, jako že by třeba zvedli telefon a zavolali na číslo, které je veřejně uvedené například u domény, na které tenhle projekt má běžet (www.czechcrowncoin.com ale nečekejte, že by to moc jelo, spadlo to). Našli by tam jméno Ladislav Faith (má i profil na Linkedin) a při pohledu na jeho účet na Facebooku by rozhodně neměli problém tam uvidět, že on sám tam oznamuje vydání "první české virtuální měny".

A teď už jenom s napětím čekat, co za taškařici z toho bude. Nějak tak "kameraman na TV NOVA" a živnost na "produkce filmů a filmových záznamů" vypadají, jako že se můžeme těšit na něco hodně velkého.

DODATKY:

 

Nebojte se dát like za jejich památku ... aneb jak si RE-PLAY naběhlo na Facebooku

"Už nevíte jak nahnat like? ubohé" ... "Vy jste taky dobré hyeny. Kam se hrabe Nova a jejich milovaná Bartošová" ... "Podpořte je a pusťte si díl. Víte co? Jděte do prdele, hyeny" ... a ještě řada podobně nesouhlasných komentářů k tomu, jakým způsobe RE-PLAY na Stránce na Facebooku volá po "dáváni like za jejich památku". Berte to jako poučení, že přiživovat se na něčem takovém, je krajně nevhodné.

Tomáš Zvelebil navrhuje začlenit do učebnice moderního online marketingu a označuje to za "projevení účastí tím, že připosraně žebráš o lajky, aby náhodou příspěvek neskončil plonkově" a dodává k tomu, že podle něj jde o sociopatické jednání.

Osobně si myslím, že má pravdu v tom, že to do případné učebnice moderního online marketingu patří, ale spíš si myslím, že ten kdo to za RE-PLAY psal, při psaní moc nemyslel na příliš snadný a jasný negativní výklad. K dobru jim svědčí, že to posléze změnili.

U Seznamu za 7 400 kč (3 490 po slevě). Jinde za 3 990 Kč (po slevě za 2 990 Kč). No nekupte to

Tohle se Seznam TIP moc nepovedlo. Opět někde selhala ta nejzákladnější kontrola, jestli se někdo nesnaží zneužít popularitu Seznamu a na "slevovém" serveru nabízet něco, co rozhodně za slevu označit nejde.  To kdybyste náhodou opravdu chtěli ušetřit, tak to na RCobchod.cz dostanete dokonce ještě levnější, než na "slevovém" serveru Seznamu.

Podivuhodná Sleva na Seznam TIP  A tady je to vlastně skoro za polovic!

A pokud by snad byl někdo na pochybách, že v Seznamu někdo zodpovědný odflákl nutnou kontrolu, tak ještě mojerc.cz dokonce za 2 490 Kč. Takže ještě méně. A za tip díky @Marekzprahy

V červnu dorazilo předčasné internetové léto. A co se to děje s Centrum.cz?

Pokud se podíváte na červnová data (RUest z Netmonitoru, bohužel RU bude až na konci července), tak nemůžete nevidět poměrně silný propad návštěvnosti proti květnu. Což může být samozřejmě předčasně dorazivší internetové léto. Případné vliv něčeho co výraznou část internetových uživatelů odlákal od Internetu. Ale také samozřejmě nějaká ta chybka v počítání (uvidíme co přinese přepočet do RU podoby).

Návštěvnost největších českých serverů (Netmonitor, RUest)

Jedno je ale na tomto grafu zajímavé u ž několik měsiců. Setrvalý pokles návštěvnosti Centrum.cz u které bohužel moc nepomůže pohled na to, kde vlastně k tomu poklesu dochází - razantně klesá celková návštěvnost, ale jednotlivé služby tak razantně neklesají. Samozřejmě můžeme vidět pouze ty části Centrum.cz, které jsou provozovatelem ponechané viditelné, takže těžko říct co se ještě může schovávat pod povrchem.

Centrum.cz - náštěvnost 2011-2014 (NetMonitor, RUest)

DODATEK: Do grafu jsem přidal předěl k 03/2014 - od tohoto měsíce je Aktuálně.cz v Netmonitoru samostatně, předtím bylo započteno do návštěvnost Centrum.cz - na pokles návštěvnosti to nijak vliv nemělo, ta celková dlouhodobě klesá.  

Drama ve Veselé Kozičce. Kuchař se hádal s majitelkou a teď to ventiluje na Facebooku #like

Pokud se chcete pobavit, tak navštivte Veselou kozičku. Teda aspoň její profil na Facebooku, případně pokud budete v Jičíně, můžete se zkusit jít zeptat osobně. "S lítosti Vám oznamují ze již nejsem ve vesele kozicce kuchařem. Pani majitelka nerozumí ničemu v oboru tudíž jsme se neustále hádali. Děkuji všem co si k nám chodili pochutnat. Hezky den všem". Okurková sezóna je tady!

PS: Veselá Kozička už samozřejmě tento příspěvek smazala a tváří se tam, jako kdyby se nikdy nic nestalo. 

V tomhle letáku zjevně neumějí počítat a nikomu to ani při kontrole letáku nedojde

Pavel Hrdlička poslal  nádhernou ukázku papírového letáku, ve kterém najdete následující fascinující příklad vyšší matematiky. Mimochodem, poznáte čí tenhle výplod je?

       
Vaše cena  Originál cena Úspora Ušetříte Kč
2 366 Kč  4 675 Kč 49 %  2 309 Kč
79 Kč 92 Kč 14 % 13 Kč
2 445 Kč 4 767 Kč 32 % 2 322 Kč

Jasně, první řádek by šel. Druhý řádek by taky šel. Ale co te součet? Kde přišli na 32 % úspory v součtu? Aha! 49 % + 14 % lomeno dvěma a zaokrouhleno nahoru je 32 % úspora. Co je na tom všem nejzábavnější? Úspora je ve skutečnost skoro 49 %, takže vlastně je ještě lepší, než leták nakonec uvádí.

POZOR! European Company Network opět spamuje s "zdarma" katalogem co vás bude stát 995 Euro krát tři roky!!!

Prosím zbystřete, podvodnící z něčeho co si aktuálně říká "European Company Network" opět masivně spamuje mailem s formulářem, který sice tvrdí, že aktualizace je zdarma, ale podmínky na konci formuláře (najdete je reprodukované níže se zvýrazněnými částmi) opět vedou k tomu, že zaplatíte 995 Euro za rok a čeká vás to po tři roky.

Jiným slovy, vaše hloupost či hloupost asistentky, sekretářky či kohokoliv z firmy může znamenat, že přijdete o skoro  tři tisíce Euro, k jejichž placení se upíšete. A níže uvedená kopie podmínek opravdu takto přesně vypadá. Jeden dlouhý nečitelný odstavec textu. A samozřejmě nezapomeňte, ještě se odvolává na podmínky na webu těchto chytráků.

THE SIGNING OF THIS DOCUMENT REPRESENTS THE ACCEPTANCE OF THE FOLLOWING CONDITIONS AND THE CONDITIONS STATED IN "THE TERMS AND CONDITIONS FOR INSERTION" ON WEB PAGE WWW.EUROPEANCOMPANYNETWORK.COM. THE SIGNING IS LEGALLY BINDING AND GIVES YOU THE RIGHT OF AN INSERTION IN THE ONLINE DATA BASE OF THE EUROPEAN COMPANY NETWORK WHICH CAN BE ACCESSED VIATHE INTERNET, AND A CD ROM WITH WORLD BUSINESSES IS GRANTED, ALL IN ACCORDANCE WITH THE CONTRACT CONDITIONS STATED IN "THE TERMS AND CONDITIONS FOR INSERTION" ON WEB PAGE WWW.EUROPEAN COMPANY NETWORK.COM. THE VALIDATION TIME OF THE CONTRACT IS THREE YEARS AND STARTS ON THE EIGHTH DAYAFTER SIGNING THE CONTRACT. THE INSERTION IS GRANTED AFTER SIGNING AND RECEIVING THIS DOCUMENT BY THE SERVICE PROVIDER. I HEREBY ORDER A SUBSCRIPTION WITH SERVICE PROVIDER  EU BUSINESS SERVICES LTD "EUROPEAN COMPANY NETWORK". I WILL HAVE AN INSERTION INTO ITS DATABASE FOR THREE YEARS. THE PRICE PER YEAR IS EURO 995. THE SUBSCRIPTION WILL BE AUTOMATICALLY EXTENDED EVERY YEAR FOR ANOTHER YEAR, UNLESS SPECIFIC WRITTEN NOTICE IS RECEIVED BY THE SERVICE PROVIDER OR THE SUBSCRIBER TWO MONTHS BEFORE THE EXPIRATION OF THE SUBSCRIPTION. YOUR DATA WILLBE RECORDED. THE PLACE OF JURISDICTION IN ANY DISPUTE ARISING IS THE SERVICE PROVIDER'S ADDRESS. THE AGREEMENTBETWEEN THE SERVICE PROVIDER AND THE SUBSCRIBER IS GOVERNED BY THE CONDITIONS STATED IN" THE TERMS AND CONDITIONS FOR INSERTION" ON WEB PAGE WWW.EUROPEANCOMPANYNETWORK.COM

Český Rozhlas se musí Filipa Rožánka hodně bát. Výhrůžka o výhrůžce budoucí se hned tak nevidí

"... se obáváme, že Vámi zmiňovaný rozhovor bude obsahovat řadu nepravdivých a zavádějících faktů. V případě, že nebude naši žádosti vyhověno, mohlo by dojít k poškození pověsti Českého rozhlasu a pověsti a dobrého jména vedení Českého rozhlasu,  a tím bychom museli přistoupit k právním krokům".

Rozumějte tomu správně. Honza Potůček se chystá vydat rozhovor s Filipem Rožánkem. Tím Filipem, jehož pozice v ČRo byla zrušena, aby vzápětí Český rozhlas zcela zbytečně začal řešit, že ho "vyhodili pro ztrátu důvěry". A o nějaký ten den dva později dali vědět, že hledají redaktora pro sociální média. Ne že by zrovna tohle Filip Rožánek byl, ale celé to tak nějak zapadá do zábavného koloritu komunikační neschopnosti. A pokud vám to snad náhodou uniklo, tak Nadbytečnost. Ztráta důvěry vedení. Proč jenom v Česku nemohou rozchody probíhat normálně? vám pomůže pochopit souvislosti.

Rozumějte tomu správně, Honza Potůček se chystá vydat rozhovor, tedy něco, kde by případně Český Rozhlas mohl maximálně po zpovídaném žádat nějaké ty opravy, nápravy, uvedení na pravou míru a tak podobně. Místo toho, kdosi anonymně se schovávající za tiskovou mluvčí vyhrožuje Digizone právními kroky. Tedy, abych byl přesnější,  ona je to takový výhrůžka o výhrůžce  budoucí.

 

A nejvíce paradoxní na tom všem je, že ten někdo anonymní nedělá právě nic jiného, než že poškozuje pověst Českého rozhlasu a samozřejmě i pověst a dobré jméno vedení Českého rozhlasu. Jeden by totiž předpokládal, že tohle jsou novináři, takže budou vědět "vo co go". A to zbabělé schovávání se za tiskovou mluvčí? Já být Terezou Krásenskou, tak se pod tohle odmítnu podepsat a odkráčím z Českého rozhlasu dveřmi bez jediného ohlédnutí.

PS: Kdyby náhodou ten někdo anonymní chtěl, rád mu poskytnu, klidně i bezplatnou, konzultaci o tom jak se podobné věci komunikuji. Na Českém rozhlase mi záleží.

Alza konečně zobrazuje ceny s DPH. A ještě se tím chlubí

Trochu těžce se chápe zpráva, kterou aktuálně Alza.cz zobrazuje na vrcholu stránky.  "Na Vaše četné žádosti nově zobrazujeme cenu s DPH jako primární." je sice zpráva veskrze dobrá, ale správně by tam mělo být napsáno něco jiného. Třeba "Vážení zákazníci, velmi se omlouváme za ty roky, kdy jsme ignorovali to co je běžné. Přijměte naši omluvu, všechny ceny už budeme uvádět tak jak se má, tedy včetně DPH. Je nám velice líto, že jsme vás tak dlouho mátli a ignorovali vaše stížnosti. Vaše Alza.cz".

Ach ti zabržděnci co ve věku Unicode jedou Windows 1250

Je to tak, jsem totální zabržděnec co ve věku Unicode "stále používá CP1250". Napsal mi to Jakub Jirutka a asi bych se měl hluboce stydět, nebo snad chodit kanálama, nebo já nevím co. Ano, tenhle web jeden na kódování Windows-1250. Což je, stejně jako iso-8859-2 či Unicode kódování, které prostě funguje (a všechna jsou platná a definovaná u IANA). A nějak není důvod vzít roky starý publikační a redakční systém a začít ho předělávat. Prostě proto, že to bez problémů funguje a fungovat bude. A co navíc, návštěvníci ani netuší, že je tam nějaké "kódování".

Jakub Jirutka s ohledem na jeho fotku asi nebude takový pamětník, aby tušil něco o tom, jak těžké to čeština na počátku počítačů měla. Že vedle iso-8895-2 a Windows-1250 tu ještě bylo cosi jako kódování bratří Kamenických. Také označované jak CP895 a KEYBCS2 (kdo si dnes asi tak vzpomene na tyhle tehdy chronicky používané věci). A vzpomenete si ještě na CP852 neboli PC Latin 2? Nebo dokonce KOI-8 ČS2, které bylo zoufale originálním pokusem mít něco zcela extra a "ch" tam najdete dokonce jako jeden znak? A pamatujete na potřebu konverzních programů?

PS: Zdejší CMS je ještě starší než tenhle web. Používal ho ještě původní Svět Namodro, takže se bavíme o roku 1996, nějakých 18 let zpátky. POOH.cz samotný vznikl v roce 2002 a zdejší CMS v dalších letech postupně rostlo o věci, které byly potřeba. A soudě podle dat u souborů jsem na něj dobré tři, čtyři roky prakticky nesáhnul. Až na drobnosti a opravy. 

SEO zemětřesení se na Seznam.cz nekoná. Neplánovaná chyba co se sešla s pátkem třináctého

Ranní panika v české sféře se nedala přehlédnout. Ani rychle sepsané články o tom, jak Seznam.cz nasadil změnu v algoritmu (tak jako často dělá Google) a jak je to všechno špatné. Pavel Ungr v Dnešní aktualizace na Seznam.cz zahýbala pozicemi dokonce napsal, že je "přímo potvrzeno od Seznamu", že došlo k aktualizaci. A hlavně se hodně opřel do stále funkčního PraSEO Black Hat a také do toho, že je nutné dělat SEO dvakrát. Jednou pro Google a podruhé pro Seznam (tady nelze než poznamenat, že co by si asi české SEO počalo, kdyby mělo ještě dělat na optimalizaci pro Bing, jinak je ale Pavlova poznámka velmi správná).

Jenže, je to tak nějak náhoda, že v Seznamu nasadili změnu, která neměla mít vliv na výsledky hledání zrovna v pátek třináctého. A zde je vyjádření k vzniklému problému přímo od Seznamu:

Náš Fulltext tým nasazoval změnu, která ze své technické povahy neměla mít vliv na řazení výsledků. Nicméně tento předpoklad nevyšel a změna řazení výsledků neplánovaně nastala. S tímto stavem nejsem spokojeni. Momentálně  zvažujeme možnosti řešení. Buď to ještě dnes upravíme (typicky u cizojazyčných výsledků), nebo nasadíme původní (starší) verzi.

Musím říct, že tahle náhoda co vyšla zrovna na pátek třináctého se mi opravdu moc líbí . Stejně jako panika co zavládla na české SEO scéně. Možná by Seznam.cz měl přeci jenom dělat podobné věci častěji. Je k nezaplacení to sledovat.

Prolomen  Turingův test? Ne, počítače nemyslí jako lidé. Nakonec si to můžete zkusit i vy

Bídu české žurnalistiky poznáte na titulcích typu Turingův test prolomen. Počítače myslí jako lidé (vymyšlená hloupost jenom aby zaujala, realita spíše Program prošel Turingovým testem, přesvědčil porotu, že je člověkem). Ne, počítače nemyslí jako lidé, to jenom Eugene Goostman dokáže odpovídat tak "přesvědčivě", že není občas jasné, jestli chatujete s člověkem nebo robotem. A pokud si to chcete sami zkusit, tak můžete, samozřejmě nezapomeňte, že je potřeba angličtina.

Jak je to vlastně s návštěvností iDnes a Jízdními řády?

V jedné z nedávných kolekcí grafů  týkajících se iDnes.cz byla zmínka, která vás zaujala. Ukázalo se, že málokdo se umí podívat na www.netmonitor.cz, ale hlavně, ještě méně lidí si pamatuje zábavné dění okolo www.jizdnirady.cz. To se totiž musíte vrátit někdy do roku 2006 až 2007, kdy Jízdní řády chvíli patřily Atlasu aby pak zakotvily u iDnes.cz. A tam už poprvé bylo vidět, jak dokáží mohutně zamíchat s návštěvnosti (viz Jízdní řády, to je to pravé pro hrátky s návštěvností)

Rok 2006 až 2007 a Jízdní řády u Atlasu

Podívat se na to ale můžeme i dnes. Stačí si v Netmonitoru vytáhnout data od roku 2007 a podívat se, jak se připočtení Jizdních řádů projevilo na návštěvnosti iDnes.cz. Můžete si přitom sice stále dokola říkat, že mezi Jizdními řády a zbytkem iDnes.cz jistě existuje podstatný průnik, ale nic moc to nepomáhá. Ten graf je totiž dost neúprosný.

Jak je to vlastně s návštěvností iDnes a Jízdními řády?

Jak jsou na tom s návštěvností české zpravodajské weby. A hezky od roku 2007.

Do třetice se pojďme podívat na nějaké ty grafy. Tentokrát to bude poněkud větší množství webu v jednom grafu, který začíná už někdy od roku 2007. Všechno jsou to weby, které můžeme označit jako zpravodajské. A opět jde o RUest neboli odhady reálných uživatelů měsíčně podle NetMonitoru.

A než začnete zkoumat, tak je potřeba dodat několik věcí. Míchají se zde noviny s televizemi. Je zde zamíchané iDnes.cz do kterého jsou samozřejmě započteny staré známé oblíbené Jízdní řády. Ale na druhou stranu je zde několik zajímavosti - třeba úspěch www.iprima.cz, který samozřejmě má částečně na svědomí pár masově úspěšných pořadů, ale taky velmi nevybíravé způsoby práce se sociálními sítěmi. Pěkný růst ale najdete i u České televize či Novy.

České média na Internetu (RUest, NetMonitor)

Z poněkud nepřehledného prostoru mezi milionem a dvěma miliony měsíčních mám ale vytažený ještě následující graf (vytažený ho mám hlavně proto, že jsem posledních 6+ měsíců školil krajské redakce VLP, takže je tam zvlášť vytažený www.denik.cz). A ten ukazuje, že iHned.cz na tom není jinak hvězdně, zatímco Blesk.cz pádí vzhůru, řekl bych, až příliš. A iDnes.cz se dařilo, ale jenom do konce loňského roku a od té doby už ne.).

Vybraná česká média na Internetu (RUest, NetMonitor)

DODATEK: Milan Kryl v komentáři níže správně připomíná, že v říjnu 2013 došlo ke změně metodiky Netmonitoru (proto tam najdete různě vysoké "zuby). Což mi připomnělo, že podobně je vhodné upozornit na říjen 2009. Tam najdete také růst - vlivem rozšíření věkového rozpětí. 


( strana 1 z 382 ) Starší články >>> ( celkem článků: 5726)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně