Pravidelný občasník originálního humoru

Jsem stará škola a věřím, že by reklamní sdělení mělo umožnit pochopit o co jde

Možná jsem naivní, každopádně jsem stará škola. Vzhledem k věku je to ostatně dost očekávatelné. Součástí toho, je že když mi přistane v e-mailu krásně vyvedené oznámení o nové verzi čehosi, tak očekávám, že z toho samotného sdělení pochopím, o co se jedná. Což v případě oznámení EMC o nové verzi syncplicity prostě nevím. Nějak tak se automaticky předpokládá, že víte co to vlastně je.  

Samozřejmě jsem kliknul, což mě přivedlo na web. Kde to zafungovalo stejně. Z toho co vídím stále nevím o co se jedná. K čemu to slouží? Jakž takž se to dozvím, až když začnu rolovat. Jenže, jak už jsme psal, jsem stará škola a myslím si, že by to mělo být jasné na první pohled. Zejména proto, že za normálních okolností už bych ten web dávno zavřel.

Přitom je to škoda. Syncplicity (které budete mít pořád snahu číst/slyšet jako simplicity) je poměrně hodně dobře hodnocené software pro synchronizaci souborů, označované i jako bezpečná firemní alternativa pro Dropbox.

Ale samozřejmě, možná je chyba ve mě. A tenhle způsob informace o produktu spojený s hádankou je prostě moderní a cool. A uživatelé prostě budou chtít pátrat a věnovat tomu čas. Nebo taky možná ne.

Vaše hesla šifrujeme, ale umíme je dešifrovat, takže se vůbec nemáte čeho bát.

"Hesla jsou v databází uložena šifrovaně. Šifrujeme je vlastním algoritmem a tudíž je dokážeme i dešifrovat. Heslo si můžete kdykoli změnit přes zákaznickou administraci, která běží na httsp". Tohle dostal Tomáš Dvořák od zákaznické podpory u FORPSI jako odpověď na dotaz, týkající se ukládání hesel v plaintextu.

Vaše hesla šifrujeme, ale umíme je dešifrovat, takže se vůbec nemáte čeho bát.

Neexistuje žádná lepší ukázka do učebnice, než je tato. Technická podpora informuje zákazníka, že jeho heslo mohou kdykoliv přečíst nejenom oni, ale také kdokoliv jiný, kdo FORPSI hackne systémy. A aby se cítil bezpečně, přidají uklidňující větu o "vlastním algoritmu".

Prosím pěkně, hesla zákazníků, uživatelů, se nikdy neukládají v čitelné podobě ani dekodovatelné/dešifrovatelné podobě. Hesla uživatelů se musí zašifrovat odpovídajícím způsobem tak, aby to bylo jednosměrné. Tak aby nikdo nemohl heslo získat. A už vůbec ne kdokoliv ze zaměstnanců společnosti.  

Koho si přejete na Letné? Já bych byl pro Taťku Šmoulu. Letní okurka přinesla povedený fake

Je to tak, na www.kohonaletne.cz můžete hlasovat, čí sochu chcete v Praze na Letné. Tam co stával Tatíček Stalin. A tam co je občas se kývající kyvadlo. A zatím to vypadá, že vede Jaromír Jágr (12 226 hlasů) a Karel Gott krutě stíhá (10 998 hlasů). Na chudinku Jiřinku Bohdalovou je tu třetí místo s jenom 5 523 hlasy. Mě osobně chybí Michael Jackson a Taťka Šmoula.  

 

Pražský magistrát má mezitím plné ruce práce s informováním, že je vše "naprosto zavádějící" a ještě navíc, že to používá protiprávně design webových stránek co je autorské dílo a byl vytvořen na zakázku. A co navíc, prý je to vizuál před designem. Zábavné léto. Moc zábavné.

A mimochodem, to číslo "Zdeňka Mullera, tiskového mluvčí", najdete například na "ERM company s.r.o.". Ale tam se jmenuje Petr Ondra. 

 

 

Je dost jasné, že Bing zrovna moc našeptávač necenzuruje.

V Česku samozřejmě tak trochu zapomínáme na existenci www.bing.com, tedy mnohaleté snahy Microsoftu o získání pozice ve vyhledávání. A proto také moc nevíme, že tamnní našeptávač může poskytnou podstatně více zábavy a inspirace, než ten od Google či Seznamu. Tam totiž hodně cenzurují. Tady ne.

Buďte asertivní, nikoliv nasertivní. Je-li horko jako nyní, platí to obzvlášť. Člověka v tísni nevyjímaje

Pokud jste někdy dumali, jak dokážu objevit různé druhy (ne)příkladných komunikací na sociálních sítích, tak je to prosté. Dorazí tip. Jako třeba tento: "pokud chcete vidět ukázku totální katastrofy komunikace s veřejností, mrkněte na fb ČLOVĚK V TÍSNI - urážky, napadání, cenzura - admin prostě fakt těžce nezvládá situaci že je se svým názorem v menšině."

Podobných tipů chodí hodně, často nejsou zcela opodstatněné a nezbývá než si vybrat, co chci zachovat na blogu. A také co pak později používám na školeních i konferencích. Tenhle čerstvý příklad se týká příspěvku věnujícího se aféře s muslimským hřbitovem spojeným navíc s ne zcela taktickými vyjádřeními mistostarostky Prahy 8 za ODS Vladimíry Luďkové (viz například Politička varuje před rozpínáním muslimů. Přestřelila, říká jejich šéf). 

A protože jde o muslimy, je to mimořádně citlivé a výbušné téma, čemuž také odpovídá komentáře lidí pod příspěvkem na profilu Člověk tísni. Bohužel správce starající se o profil této humanitární organizace začíná ztrácet nervy a nedrží se zásadního hesla - být asertivní nikoliv nasertivní. A na hrubý pytel odpovídá hrubou záplatou, což je v tomto případě nejenom nešťastné, zbytečné, ale hlavně nepřijatelné. A dává tak výhodu těm, kdo chtějí útočit.

V tomto případě bych to jako "totální katastrofa komunikace" nenazval, ale jako špatný příklad toho kam se vydat to zcela určitě je vhodné brát. Je samozřejmě velmi těžké se nenechat vyprovokovat tím, co najdete pod výše uvedeným příspěvkem. Ale bylo by dobré, kdyby se o to správce co nejvíce pokoušel.

Když už chcete dělat dobročinost ... tak se sakra naučte pokoru, slušnost a jednat s lidmi

"seš na omylu, JÁ JSEM ORGANIZÁTORKA CELÉ AKCE! Takže aby bylo jasno, já NEMUSÍM NIC! a pokud budu chtít, tak ty se na tu akci nedostaneš a u vchodu tě nepustí,jestli si tu nadále budeš nahánět svý bebíčko na egíčku! " píše jakási "Andrea Papoušková" na stránkách "dobročinné akce" s názvem NIKDY TO NEVZDÁVEJ aneb největší dobročinná (letní) akce v Brně.

Pokud byste si třeba mysleli, že je to ojedinělé, tak na to zapomeňte. Projít si tuto Událost na Facebooku stojí za to, perla za perlou, napadání lidí, 100% ukázka toho, že kdyby hloupost nadnášela, tak tady někdo lítá minimálně ve stratosféře. Nechybí ani záplavy výčitek ve stylu, že nikdo nepřispívá a jak že je to možné když už je "4 tisíce pozvaných lidí" a co si to představují utrácet tisíce korun za kraviny a nepřispět na děti. .

Ve výsledku je pak pocit, že Andrea Papoušková neexistuje a celé je to nějaký podvod. Bohužel, tohle by bylo to lepší řešení, protože je dost zjevné, že Nadační Fond Krtek skutečně existuje.

DODATEK 13:05 aneb Je dobré vědět, že Nadační Fond Krtek tuto podivnost nepořádá. Mluvil jsem s Irenou Korvasovou z NFDO KRTEK a je z toho velmi, velmi nešťastná. To pro případ, že byste nechápali, že je v tom Krtek nevinně a Andrea Papoušková sice existuje, ale její originální chování a aktivity jdou čistě na její zodpovědnost. 

DODATEK 18:40 - Událost je pryč, což nejspíš znamená, že byla smazaná. 

DODATEK pátek 7:00 - Událost je zpět. A je dobré vědět, že se v tichosti mění podmínky akce.  A pokud nemáte co číst, tak tam pokračuje smršť podivných příspěvků a hodně povedený je útok na člověka, který "pořadatelce" nikdy nepsal.

Původní popisek

Cílem akce je vybrat 1 000 000 Kč na pořízení přístroje, který monitoruje činnost mozku a míchy - více na http://www.krtek-nf.cz/potreby/

Zbývajících 400 000 Kč bych viděla jako investici pro podporu výzkumu a možnosti zakoupení ozdravných pobytů.

Nový popisek postrádá větu o použití "zbývajících 4000 000 Kč".

DODATEK pondělí 8:30 - Událost na Facebooku už nenajdete, přestala existovat. Což v kombinaci s tím, že akce měla proběhnout (a měla to  být absolutně mega akce) působí velmi zajímavě. 

 

 

Jací jsou lidé, kteří hledají v Google? Jací ti co hledají v Seznamu? Jak si ....

Jak si .... v Google a Seznamu 

Když už jsem ráno vytvořil Jak jde čas s Babišem, tak je čas ještě pro jednu malou legrácku. Inspiroval mě Tomáš Krause, který dal na Twitter obrázek našeptávače pro "Jak si" ze Seznamu. A protože dost často je hodně zajímavé se podívat na rozdíly, tak tady je máte.  

Jak jde čas s Babišem

Jak jde čas s Babišem 

Moudrost Google je moudrostí lidovou. Berte ji takovou jaká je. Včetně toho, že je až překvapivé, jak se během jediného měsíce dokáže proměnit obraz politika v Google. Jakkoliv některé věci dlouhodobě zůstávají, u Andreje Babiše máme novinku. 

Podle Blesku létají letadla 10 tisíc kilometrů vysoko. No jasně

Začíná být dost zjevné, že v redakcích agentur a novin jsou v létě opravdu už jenom žalostné zbytky redaktorů. Protože jedině tak lze asi vysvětlit to, že je Blesk.cz schopen napsat, že dopravní letadlo bylo sestřeleno ve výšce deset tisíc kilometrů. A víc už snad ani nebudu dodávat, jen to, že díky za tip pro @256b_cz.

Podle Blesku létají letadla 10 tisíc kilometrů vysoko. No jasně

Ale ne, přeci jen něco dodám.  Dopravní letadla ve skutečnosti létají ve výšce deseti kilometrů. Což je 10 tisíc metrů. A teď už asi chápete, že někdo v Blesku netuší co je metr a co je kilometr.

Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí. Vážně?

"Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí."najdete v textu V poledne bude vydána první česká virtuální měna, což je prosím pěkně text vydaný ČTK na základě tiskové zprávy. Svým způsobem trochu zvláštní, protože vydat zprávu na základě něčeho co nelze ověřit je, prostě, dost zvláštní.

Z tiskové zprávy ani z webové stránky není jasné, kdo za projektem stojí. Vážně milé ČTK?

Co je ale ještě zvláštnější je, že ČTK nedokázala udělat ani tu základní věc, jako že by třeba zvedli telefon a zavolali na číslo, které je veřejně uvedené například u domény, na které tenhle projekt má běžet (www.czechcrowncoin.com ale nečekejte, že by to moc jelo, spadlo to). Našli by tam jméno Ladislav Faith (má i profil na Linkedin) a při pohledu na jeho účet na Facebooku by rozhodně neměli problém tam uvidět, že on sám tam oznamuje vydání "první české virtuální měny".

A teď už jenom s napětím čekat, co za taškařici z toho bude. Nějak tak "kameraman na TV NOVA" a živnost na "produkce filmů a filmových záznamů" vypadají, jako že se můžeme těšit na něco hodně velkého.

DODATKY:

 

Nebojte se dát like za jejich památku ... aneb jak si RE-PLAY naběhlo na Facebooku

"Už nevíte jak nahnat like? ubohé" ... "Vy jste taky dobré hyeny. Kam se hrabe Nova a jejich milovaná Bartošová" ... "Podpořte je a pusťte si díl. Víte co? Jděte do prdele, hyeny" ... a ještě řada podobně nesouhlasných komentářů k tomu, jakým způsobe RE-PLAY na Stránce na Facebooku volá po "dáváni like za jejich památku". Berte to jako poučení, že přiživovat se na něčem takovém, je krajně nevhodné.

Tomáš Zvelebil navrhuje začlenit do učebnice moderního online marketingu a označuje to za "projevení účastí tím, že připosraně žebráš o lajky, aby náhodou příspěvek neskončil plonkově" a dodává k tomu, že podle něj jde o sociopatické jednání.

Osobně si myslím, že má pravdu v tom, že to do případné učebnice moderního online marketingu patří, ale spíš si myslím, že ten kdo to za RE-PLAY psal, při psaní moc nemyslel na příliš snadný a jasný negativní výklad. K dobru jim svědčí, že to posléze změnili.

U Seznamu za 7 400 kč (3 490 po slevě). Jinde za 3 990 Kč (po slevě za 2 990 Kč). No nekupte to

Tohle se Seznam TIP moc nepovedlo. Opět někde selhala ta nejzákladnější kontrola, jestli se někdo nesnaží zneužít popularitu Seznamu a na "slevovém" serveru nabízet něco, co rozhodně za slevu označit nejde.  To kdybyste náhodou opravdu chtěli ušetřit, tak to na RCobchod.cz dostanete dokonce ještě levnější, než na "slevovém" serveru Seznamu.

Podivuhodná Sleva na Seznam TIP  A tady je to vlastně skoro za polovic!

A pokud by snad byl někdo na pochybách, že v Seznamu někdo zodpovědný odflákl nutnou kontrolu, tak ještě mojerc.cz dokonce za 2 490 Kč. Takže ještě méně. A za tip díky @Marekzprahy

V červnu dorazilo předčasné internetové léto. A co se to děje s Centrum.cz?

Pokud se podíváte na červnová data (RUest z Netmonitoru, bohužel RU bude až na konci července), tak nemůžete nevidět poměrně silný propad návštěvnosti proti květnu. Což může být samozřejmě předčasně dorazivší internetové léto. Případné vliv něčeho co výraznou část internetových uživatelů odlákal od Internetu. Ale také samozřejmě nějaká ta chybka v počítání (uvidíme co přinese přepočet do RU podoby).

Návštěvnost největších českých serverů (Netmonitor, RUest)

Jedno je ale na tomto grafu zajímavé u ž několik měsiců. Setrvalý pokles návštěvnosti Centrum.cz u které bohužel moc nepomůže pohled na to, kde vlastně k tomu poklesu dochází - razantně klesá celková návštěvnost, ale jednotlivé služby tak razantně neklesají. Samozřejmě můžeme vidět pouze ty části Centrum.cz, které jsou provozovatelem ponechané viditelné, takže těžko říct co se ještě může schovávat pod povrchem.

Centrum.cz - náštěvnost 2011-2014 (NetMonitor, RUest)

DODATEK: Do grafu jsem přidal předěl k 03/2014 - od tohoto měsíce je Aktuálně.cz v Netmonitoru samostatně, předtím bylo započteno do návštěvnost Centrum.cz - na pokles návštěvnosti to nijak vliv nemělo, ta celková dlouhodobě klesá.  

Drama ve Veselé Kozičce. Kuchař se hádal s majitelkou a teď to ventiluje na Facebooku #like

Pokud se chcete pobavit, tak navštivte Veselou kozičku. Teda aspoň její profil na Facebooku, případně pokud budete v Jičíně, můžete se zkusit jít zeptat osobně. "S lítosti Vám oznamují ze již nejsem ve vesele kozicce kuchařem. Pani majitelka nerozumí ničemu v oboru tudíž jsme se neustále hádali. Děkuji všem co si k nám chodili pochutnat. Hezky den všem". Okurková sezóna je tady!

PS: Veselá Kozička už samozřejmě tento příspěvek smazala a tváří se tam, jako kdyby se nikdy nic nestalo. 

V tomhle letáku zjevně neumějí počítat a nikomu to ani při kontrole letáku nedojde

Pavel Hrdlička poslal  nádhernou ukázku papírového letáku, ve kterém najdete následující fascinující příklad vyšší matematiky. Mimochodem, poznáte čí tenhle výplod je?

       
Vaše cena  Originál cena Úspora Ušetříte Kč
2 366 Kč  4 675 Kč 49 %  2 309 Kč
79 Kč 92 Kč 14 % 13 Kč
2 445 Kč 4 767 Kč 32 % 2 322 Kč

Jasně, první řádek by šel. Druhý řádek by taky šel. Ale co te součet? Kde přišli na 32 % úspory v součtu? Aha! 49 % + 14 % lomeno dvěma a zaokrouhleno nahoru je 32 % úspora. Co je na tom všem nejzábavnější? Úspora je ve skutečnost skoro 49 %, takže vlastně je ještě lepší, než leták nakonec uvádí.


( strana 1 z 383 ) Starší články >>> ( celkem článků: 5734)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně