BRADBURY media POOH.cz JustIT.cz E-knihy IT/C tiskové zprávy Tipy a triky Turistický průvodce Menhiry Bradbury.cz Slovník Test připojení World of Warcraft LOTRO


Pravidelný občasník originálního humoru

Soutěže na Facebooku stále mají pravidla. Sice jednodušší, ale stále jsou ignorována #tresenjecool

Je zvláštní, jak těžké je dodržet tak jednoduchá Pravidla pro pořádání soutěží, respektive propagační akcí, níže uvedené se totiž netýká jenom soutěží - ty jsou "podmnožinou" propagačních akcí. A od dob kdy soutěže byly komplet zakázány či podléhaly šíleným pravidlům se toho hodně změnilo.

1. Pokud službu Facebook používáte ke komunikaci nebo správě propagačních akcí (např. soutěží či loterií), nesete odpovědnost za jejich legální průběh, zejména za:
a.   Oficiální pravidla
b.   Podmínky nabídky a požadavky pro splnění podmínek (např. omezení týkající se věku a trvalého bydliště)
c.   Dodržování příslušných pravidel a nařízení pro propagační akce a všechny nabízené ceny (např. registrace a získání nezbytných regulačních povolení)
2. Propagační akce na Facebooku musí obsahovat:
a.   Prohlášení o kompletním osvobození společnosti Facebook od závazků každým účastníkem.
b.   Prohlášení, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Facebook a nijak s ní nesouvisí.
3. Propagační akce mohou být spravovány na stránkách nebo v aplikacích na Facebooku. Osobní profily Timeline nesmí být použity ke správě propagačních akcí (např. „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vašem profilu Timeline“ nebo „sdílejte na profilu Timeline přítele a získejte další vstupy“ není povoleno).
4. Se správou vaší propagační akce vám nebudeme nijak pomáhat a souhlasíte, že pokud naši službu použijete ke správě propagační akce, činíte tak na vlastní riziko.

Nějak tak hůře se pak chápe, jak může zrovna například Staropramen nevědět, že porušuje bod třetí. Prostě aby soutěžní mechanismus vyžadoval sdílení na profil uživatele, je v jasném rozporu s pravidly. A to jsou ta pravidla opravdu tak jednoduchá.

Nezoufejte, Stránky na Facebooku jsou rozbité, chyba není na vaší straně

Pokud by se vám zdálo, že vám Facebook nezobrazuje celé Stránky, tak se tomu nedivte. Ukáže pár prvních příspěvků a dál nic, chybí i většina obvyklého obsahu v pravém sloupci. Prostě to maj rozbitý. Zase.

Ping request could not find host www.samsung.com, Nejede vám SmartTV od Samsungu? Nedivte se

Tohle je docela zajímavá ukázka toho, že postavit celou řadu SmartTV závislou na webu www.samsung.com (respektive na stejné infrastruktuře) asi nebude dobrý nápad. Samsung.com se poněkud ztratilo z DNS (Ping request could not find host www.samsung.com), ačkoliv doména samotná existuje. Co to způsobilo těžko říci, ale vedlejší efekt je ten, že lidé se na sociálních sítí ptají, co mají dělat s SmartTV, která poněkud nefunguje. A to jak v Česku, tak v zahraničí.

 

So the Samsung website is down, which means the tv smart hub is down! Smart hub being dependent on their website = rookie mistake!

 

So it appears that if 's website goes down, your internet savy TV ceases to work. Great work Samsung... DOH!

Ano, pochopili jste to správně, Samsung SmartTV a řada dalších věcí je závislá na stejné infrastruktuře jako webové stránky.  Ze zmínek o "samsung down" na Twitteru to navíc vypadá, že došlo k požáru v datovém centru Samsungu (viz foto).

Dodatek 12:15 : Na HackerNews si už všimli, že se doména Samsung.com ztratila z DNS. Viz DNS breakage at Samsung.com

Když jste Komerčka, nemáte to na Twitteru lehké. Takový trochu zamotaný příběh jednoho tweetu

Komerčka to rozhodně nemá na Twitteru lehké. Ona to tedy nemá lehké vůbec na Internetu, nejspíš (a nejenom) i proto, že její podivuhodné internetové bankovnictví je dlouhé roky vzorem toho kudy vede cesta do pekel. A "postižení" ji to samozřejmě dávají sežrat. Dalo by se říci, že i s úroky.

Když jste Komerčka, nemáte to na Twitteru lehké. Takový trochu zamotaný příběh jednoho tweetu

Takže není divu, že když @komercka tweetne zcela neškodný tweet, tak se pod ním sejde kupa velmi vtipných odpovědí. Tedy, abych byl objektivní, tak některé jsou tak trochu trolling, ale celé je to hodně zábavné.

Tedy, abych byl objektivní, tak některé jsou tak trochu trolling, ale celé je to hodně zábavné.

Zábavnost nakonec vyvrcholí v tom, že Komerčka jeden z tweetu retweetne. Což vyvolá další bouřlivou odezvu a následné smazání retweetu. Poměrně klasicky nejspíš správce @komercka chtěl retweetnout na svůj vlastní účet, ale zapomnel kde je.

Zábavnost nakonec vyvrcholí v tom, že Komerčka jeden z tweetu retweetne.

A jen aby bylo jasno, původní Tweet @komercka v podobě hádanky vůbec není špatný. Jen má Komerčka tu smůlu, že ji prostě lidi nemají moc v oblibě.

Dalibor Balšínek si vycucal z prstu, že Echo24.cz má 200 tisíc čtenářů na Internetu. Ale já jsem prý magor

Dalibor Balšínek si vycucal z prstu, že Echo24.cz má 200 tisíc čtenář na Internetu. Ale já jsem prý magor

Tohle je krásné. Dalibor Balšínek napsal na Echo24.cz: Za měsíc má Echo24.cz 200 tisíc čtenářů. Mnohokrát díky. Ve skutečnosti ale jde o unikátní uživatele v Google Analytics, takže jakkoliv je to hodně hezké číslo, tak tomu nelze v žádném případě říkat čtenáři. Jenom já jsem za tu dobu na Echo24 byl z počítače, notebooku, tabletu, mobilu a znovu z počítače po resetu cookies. Takže jeden čtenář (já) se v 200 tisících objevil jako čtenářů několik.

Nejlepší na tom všem je, že když jsem na to na Twitteru reagoval, tak jsem se v odpovědi od Dalibora Balšínka dozvěděl, že jsem magor. Takhle je to s tou objektivitou žurnalistiky.

Vtípek o teroristickém útoku přivedl čtrnáctiletou puberťačku až na policii. Desítky dalších pokračují provokování

"Hello my name’s Ibrahim and I’m from Afghanistan. I’m part of Al Qaida and on June 1st I’m gonna do something really big bye" nejspíš pro 14 let starnou dívenku z Nizozemí vypadalo jako velká sranda. Zejména pokud to v podobě Tweetu poslala American Airlines. A možná ještě chvíli poté, zejména když ji začal naskakovat počet sledujících (@bizzledemetriax jich nakonec má přes 30 tisíc a původně účet existoval jako @QueenDemetriax_).

American Airlines na to odpovědli "Sarah, we take these threats very seriously. Your IP address and details will be forwarded to security and the FBI." a nizozemská policie na to zareagovala (prý bez žádosti z USA), že dívenku zatkli. Přeci jenom, terorismus je terorismus, takže je potřeba vše prošetřit. Ale jak svědčí následující tweety, už ji i propustili, ale stále ji vyšeřují.

Mezitím je zde ale ještě poněkud zábavná záplava Tweetů, které 14 let staré děvče posílalo ve snaze vysvětlit, že jejich vtip byl jenom vtip. Od "I'm so stupid, I'm scared", přes "I was joking and it was my friend not me, take her IP address not mine" po "blocked the FBI just in case".

Washington Post ale nakonec píše, že Dozens of teenagers are now tweeting bomb jokes to American Airlines, tedy abyste to správně pochopili, @QueenDemetriax_ má zdatné následovníky, kteří se baví tím, že posílají American Airlines vtipy o bombovém útoku. Včetně toho, že si občas pletou účty leteckých společností a posílají to společnostem jiným.

Co se stane když US Airways tweetne foto ženy s letadlem ve vagíně?

Klasický poučný příběh toho, že když se účet na Twitteru zblázní, tak to má hodně viditelné následky. Tedy samozřejmě za předpokladu splnění několika nutných podmínek. Musíte být americká letecká společnost, protože ty v USA na Twitteru sledují spousty lidí. A musíte tweetnout něco, co tam vůbec nepatří. Nejlépe fotografii ženy s letadlem ve vagíně. Byť určitě podobný obsah má perfektní vztak ke značce, nebude to asi nejlepší volba.

Podstatná poznámka:  Protože onen obrázek je opravdu silně NSFW a odporuje všemu na co si jenom vzpomenete, včetně posedlosti Google bezpečným a pro děti vhodným obsahem, tak vám ho rozhodně nemohu přímo ukázat. Najdete ho ale například zde či ještě lépe v zcela plné podobě zde.

Zpravidla nic nepomůže, pokud takovýto tweet později smažete a napíšete omluvu. Legraci si z vás budou dělat v stovkách internetových i neinternetových médií (odkazy na články hledejte právě pod omluvou). A dokonce se vám může podařit na chvíli na Twitteru předstihnout aktivitami něco tak slovutného, jako jsou ceny od Pulitzera.

Co se stane když US Airways tweetne foto ženy s letadlem ve vagíně?

Na tom všem je zajímavé ale ještě to, že onen NSFW obrázek byl odpovědí na stížnosti na Twitteru. Stežující si uživatel byla @ElleRafter a samozřejmě získala také svůj díl slávy. Ať už jde o nové sledující, ale také řadu lidí, kteří žasnou, že její Twitter je v zásadě nikdy nekončící série stížnosti na uplně všechno.

Co je ještě zajímavé? NFSW fotku, kterou US Aiirways poslalo jako odpověď ženě stěžující si na špatné služby, několik hodin předtím někdo poslal právě jim (viz tento tweet). Pokud byste chtěli vědět odkuď pochází, tak Buzzfeed.com má i na toto odpověď. Německý web obsahující amaterské porno a šokující obrázky.

C&A otevírá nový Prague Diamant a na Facebooku komunikuje jenom v angličtině. Tudy opravdu ne

Vypadá to, že u C&A poněkud nechápou realitu. V C&A Prague Diamant - It’s your time (soon) komunikují na české zákazníky otevření C&A Prague Diamant a všechno je to jenom v angličtině. Paradoxní je, že dokonce na česky položené dotazy odpovídají anglicky. Jediné co není jasné, jestli tedy jako do obchodu najmou i české prodavače a prodavačky. Protože skutečnost anglické komunikace na Facebooku zdůvodňují tím, že nemají v Česku lidi.

No prostě tudy opravdu ne. Těžko se věří, že někdo tak velký jako C&A nedokáže v České republice zaplatit (najmout) někoho na tak jednoduchou věc. Notabene, když na jejich vlastním webu česky vládnou.

C&A otevírá nový Prague Diamant a na Facebooku komunikuje jenom v angličtině.

Za tip díky Arsenu Lazarevičovi. Nebo bych snad měl raději napsat, thank you Arsen Lazarevič for pointing me to another social media fuck up?

AKTUALIZACE o den později: C&A reagoval na Twitteru, samozřejně anglicky. A informují o tom, že na Facebooku budou také psát česky. Což dělají. Ale to "také" znamená, že je to dvoujazyčné. 

Což v praxi znamená, že příspěvky teď vypadají například takto:

České C&A je anglicko - české. Hmmmmm

Nespokojení uživatelé Lidé.cz dotlačili Seznam.cz k jedné hvězdičce na Firmy.cz a návštěvnost padá.

Seznam.cz samozřejmě najdete i v jejich vlastním katalogu firem. Předělávka Lidé.cz, kterou by asi bylo spíše lepší nazvat kompletním zrušením původních Lidé.cz a spuštění něčeho, co vůbec neodpovídá tomu co chtěli uživatelé, se samozřejmě už stihla přenést i sem. Klasicky tím, že uživatelé patřičně srazili známku Seznamu na jednu hvězdičku.

A také tím, že v komentářích vyjadřují, co si o změně Lide.cz myslí. A není to potěšující ani hezké čtení.

A jakkoliv je zatím hodně předčasné dělat jakékoliv závěry, jedna věc je v návštěvnosti vidět okamžitě. Propad denních čísel.

Škoda Auto na Twitteru poněkud famózně mimózni. Není manuál jako manuál, co @skodacz?

Začalo to nevinným reklamním tweetem. Na který reagoval @Wyder posteskem, že to auto "zabila absence manualu". A pak už se nestačíte divit. Je dost zjevné, že za Twitterem Škody auto sedí nějaký ajťák, který možná ani nemá řidíčák. Protože pokud někdo ve spojitosti s autem řekne "manuál", tak zcela určitě nemá na mysli návod k použití. Jedině pokud je ajťák. A navíc ajťák s mimořádně dlouhým vedením.

Škoda Auto na Twitteru poněkud famózně mimózni. Není manuál jako manuál, co @skodacz?

DODATEK 15:15 ::: Správce @skodacz se probral. Poděkoval za upozornění a vyplodil tweet, který většina sledujících vůbec nepochopí (notabene TÝDEN po původním tweetu). Není totiž vidět, že ve skutečnosti "pokračuje v odpovědi" původnímu tazatali. Takové zvláštní vyvrcholení. Jeden by očekával, že si z toho udělají legraci a něco pěkného, vtipného, tweetnout pro @Wyder. Ve skutečnosti nastupuje křečovitá snaha za každou cenu zachovat tvář VELKÉ a DŮLEŽITÉ korporace. 

Pokud na tenhle phishing někdo naletí, tak si snad ani nic lepšího nezaslouží

Těžko říct, co si myslet o někom, kdo naletí na phishing (rhybaření) ukázané na následujícím obrázku. Něco takového samozřejmě už roky chodí v angličtině, tohle je jeden z mnoha pokusů, kdy útočníci prostě vzali anglický text a prohnali skrz Google Translate (něbo nějakou jinou službu co rozhodně nedokáže přeložit nic do srozumitelné podoby).  

Pokud na tenhle phishing někdo naletí, tak si snad ani nic lepšího nezaslouží

Všimněte si, že zde ani není žádný odkaz a útočníci nejspíš předpokládají, že jim obět prostě odpoví mailem (samozřejmě je možné, že prostě soudruzi z NDR udělali chybu a na odkaz zapomněli).

Seznam vrátil zpět původní Lidé.cz. Jak ale tohle dopadne? Budeme muset počkat

Protestní Stránka Chceme zpět původní lide.cz moc fanoušků nemá. Můžete to příčítat tomu, že poslední zbytky uživatelů www.lide.cz prostě nemají Facebook. Nebo také tomu, že je jim to vlastně jedno, ať už v dobrém či špatném slova smyslu.

Pokud jste měli původní www.lide.cz v oblibě a nová podoba vás vytočila do běla, tak vězte, že na old.lide.cz si můžete stáhnout data, která jste do Lidé.cz nahráli (protože v těch nových opravdu nezůstal kámen na kameni a je to uplně jiná služba).

České sociální sítě to vzdaly v roce 2009. Pomůže Lide.cz redesign?

Možná jste všimli, ale spíše ne. www.lide.cz redesignovalo. Což v praxi samozřejmě znamená, že jeho uživatelé mohutně protestují (prostě klasicky nezůstal kámen na  kameni) a vyhrožují odchodem. Což je nejenom typické, ale tak trochu legrační. V roce 2009 totiž české sociální sítě prohrály boj s Facebookem. v roce 2009 totiž Facebook dosáhl dvou milionů uživatelů a pro všechny tři české sociální sítě začalo období nekonečného pádu.

České sociální sítě to vzdaly v roce 2009.  Pomůže Lide.cz redesign?
Měsíčních unikátních návětštěvníků (RUest, Netmonitor)

Milé Lidové noviny, stahování filmů legální je. Coby novináři, byste to měli vědět

Milé Lidové noviny, stahování filmů legální je. Coby novináři, byste to měli vědět

Lidovky v Za filmy na Ulož.to se bude platit. Vzorem je americký Netflix nejenom předvádějí jak vypadá mnohonásobně opakované PR pro ulož.to, ale hlavně opět šíří FUD. Stahování filmů i hudby je legální, což by zrovna novináři vědět měli. Co je nelegální je šíření filmů či hudby, které k šiření nemají svolení autorů.

Milé Lidové noviny, stahování filmů legální je. Coby novináři, byste to měli vědět

DODATEK 11:36 - Napsali v komentářích z Lidovky.cz: "Danieli, děkujeme za upozornění. My to samozřejmě víme, jen jsme se dopustili drobného omylu. Místo slova "stahování" tam mělo být "sdílení". Už je to opraveno.". Takže my sice taky děkujeme, ale ještě by to chtělo to opravit v tištěných LN. Vyjde zítra v tištěných omluva a oprava? 

Jak měla vypadat omluva Babiše v novinách? Stačilo jenom mírně škrtat a hned by to byla slova chlapa

Není nad upřimnou omluvu, pokud někdo udělá chybu. Není nad slovo chlapa, ze kterého je jasně vidět, že něco myslí upřimně. Zejména pokud ten chlap je Andrej Babiš, toho času jeden z ministrů České republiky. A také určitým způsobem jeden z velmi vlivných lidí.

Bohužel, omlouva uveřejněná v novinách jako omluva nevypadá. Přitom stačilo velmi mírně škrtat a vše by vypadalo podstatně jinak. Ne jako další uraženecké a ješitné kopání okolo sebe, ale slovo chlapa a profesionála. Možná i politika, ale osobně mám za to, že slovo chlapa je víc než slovo politika. Je smutné, že se Andrej Babiš nenaučil více škrtat. Nebo více dát na slova svých poradců.

Zveřejněná omluva Jak měla omluva vypadat
Chtěl bych se vyjádřit ke svému vystoupení na tiskové konferenci v pondělí po jednání vlády. Vzhledem k tomu, jakou pozici zastávám, mohl si někdo můj výrok interpretovat tak, že jako ministr financí hodlám prověřovat financování zpravodajského serveru, což jsem samozřejmě nikdy neměl a nemám v úmyslu. Jen mám, ostatně jako mnoho dalších lidí, pochybnosti o tom, kdo zmíněný projekt ve skutečnosti financuje. 

Vzhledem k tomu, že jsem byl tři roky hlavním sponzorem serveru Česká pozice, dobře vím, kolik stojí rozjezd a provoz takového projektu. Patřím mezi lidi, kteří s novináři otevřeně, dokonce nadstandardně komunikují. Nikdy jsem neměl a nadále nemám v úmyslu někoho umlčovat. 


Stále mám problém se ztotožnit s rolí politika a člena vlády. Před volbami jsem byl svobodný člověk a říkal jsem, co jsem si myslel. Teď už to údajně nemohu dělat, protože politik má prý říkat něco jiného, než si myslí. 


Chtěl jsem se zastat hlavně paní ministryně Válkové. 

Omlouvám se všem, kterých se má pondělní slova dotkla.
Chtěl bych se vyjádřit ke svému vystoupení na tiskové konferenci v pondělí po jednání vlády. Vzhledem k tomu, jakou pozici zastávám, mohl si někdo můj výrok interpretovat tak, že jako ministr financí hodlám prověřovat financování zpravodajského serveru, což jsem samozřejmě nikdy neměl a nemám v úmyslu. Jen mám, ostatně jako mnoho dalších lidí, pochybnosti o tom, kdo zmíněný projekt ve skutečnosti financuje. 


Vzhledem k tomu, že jsem byl tři roky hlavním sponzorem serveru Česká pozice, dobře vím, kolik stojí rozjezd a provoz takového projektu. Patřím mezi lidi, kteří s novináři otevřeně, dokonce nadstandardně komunikují. Nikdy jsem neměl a nadále nemám v úmyslu někoho umlčovat. 


Stále mám problém se ztotožnit s rolí politika a člena vlády. Před volbami jsem byl svobodný člověk a říkal jsem, co jsem si myslel. Teď už to údajně nemohu dělat, protože politik má prý říkat něco jiného, než si myslí by měl svá slova vážit stejně pečlivě, jako své činy.. 


Chtěl jsem se zastat hlavně paní ministryně Válkové. 

Omlouvám se všem, kterých se má pondělní slova dotkla.


( strana 1 z 380 ) Starší články >>> ( celkem článků: 5695)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně