Pravidelný občasník originálního humoru

Sebecenzura médií a novinářů je počátek nástupu totality. Zrovna v USA to zní překvapivě.

V Trumpově éře cenzura může začít už v samotných novinách, píše se v In Trump Era, Censorship May Start in the Newsroom. Asi by bylo vhodné dodat, že je tam hlavně řeč o sebe-cenzurování ze strachu. Racionálního, iracionálního. Strachu o médium a noviny jako takové, o novinářské zdroje, ale také čistě o osobu novináře jako takovou. Je děsivě vidět, že stačí jeden nepovedený Prezident, aby země hrdá na První dodatek a svobodu projevu nastoupila cestu do totality. Ale máme jednu výhodu, tohle všechno si z minulosti dovedeme představit. Stejně jako si to vlastně dovedeme představit ze současnosti, stačí se podívat na to, v kterých rukou jsou jaká média a jak se to projevilo na jejich sebe-cenzuře.

 

Mládek a jeho ministerstvo pokračují v tažení za drahé mobilní volání i Internet

Geniální tah. Po podivném jmenování nového náměstka, který se několikrát znemožnil v online rozhovoru v Aktuálně a vyhození nevinného mluvčího ministerstva Proroka ještě zdaleka není konec. Novela Zákona o elektronických komunikací měla podle Mládka přinést konečně řešení. Jenže, jak je možné vidět například v „Podpultové“ tarify skončí i pro firmy, tvrdí Mládek. Jeho návrh mluví jinak, tak Mládek vlastně vůbec netuší, co v Novele předkládá.

Skutečnost je tak, že návrh ministra Mládka neznámo proč zamezuje tomu, aby se spotřebitel a operátor mohli svobodně dohodnout na nižší ceně nebo lepších podmínkách. Spotřebitel, ano. Podle návrhu Mládka prostě spotřebitel bude mít smůlu a vše zůstane při starém. Což si myslím je daleko podstatnější, že Mládek vůbec netuší co je to "spotřebitel" a na dotazy novinářů odpovídá tvrzením, že ten návrh platí pro všechny, protože "spotřebitel" je prý i firma.

Při sledování tohoto absurdního divadla už jenom kroutíte hlavou. Těžko se chápe, proč ministr průmyslu a obchodu je někdo, kdo vůbec netuší, která bije. Proč posílá do médií čerstvě jmenovaného "náměstka", který zjevně nejen neví která bije, ale hlavně srdnatě páchá sebevraždu v přímém přenosu. A proč nakonec dostal padáka Prorok, který s neschopností ministra a jeho náměstků a poradců nemá nic společného.

Jedno vysvětlení by tu ale bylo. Volby se blíží a Slávek Sobotka se rozhodl v téhle hře nejprve obětovat nějaké pěšáky. Ty co později nebude potřebovat a nepočítá s nimi. Nejslabší, máte padáka.

DODATEK 20. února 2017: Sobotka odvolává Jana Mládka, jméno nového ministra zatím známo není. Ve zdůvodnění prý zaznělo, že ministerstvo uráželo lidi. Jo, jasně. A dělalo to jenom proto, že hluboce milovali telekomunikační operátory ve zcela nezištné a krystalicky průzračné podobě.

Nabízíte na webu zboží či služby ale nemáte e-shop? Stejně musíte plnit informační povinnost EET. #fail

Máte hospodu. V ní jste zavedli EET, všechno v pohodě, až do okamžiku, kdy k vám dorazí dva kontroloři z Celní správy. A víceméně protože nic nedokázali najít, tak na vás vytáhnou, že vlastně máte webové stránky a tam vám nevisí ono "informační oznámení" o tom, že spadáte pod EET a vystavujete nesmyslné EET poukázky. A máte to, správní řížení. Jste vyvrhel, porušovatel, narušovatele.

Po kravských oznámení o EU cookies ještě kravštější oznámení o EET. Povinně na jakémkoliv webu

Klepete si na čelo? Myslíte si, že vývěsku o EET přece musíte umístit pouze na e-shop? Kde ji finanční správa zarputile chce v nákupním košíku a ještě navíc trvá na tom, že musí být v češtině, ačkoliv máte zcela cizojazyčný e-shop? Chyla lávky. Už podle Metodiky je vidět, že se někdo zbláznil

Poplatník je dle § 25 ZoET povinen mít na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informační oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné, pokud to nevylučuje povaha věci. Informační oznámení je poplatník povinen umístit i na internetové stránky, na kterých jsou nabízeny zboží nebo služby.

Ano, nabízí zboží a služby, nikoliv prodává či přijímá platby. Říkáte si, že to snad není možné a jdete zkoumat Zákon č. 112/2016 Sb.? Špatná zpráva, metodika si to nevymyslela a zákon skutečně říká: Informační oznámení je poplatník povinen umístit na internetové stránky, na kterých jsou nabízeny zboží nebo služby.

Klepete si na čelo? Myslíte si, že vývěsku o EET přece musíte umístit pouze na e-shop?

Skutečně je tam slovo "nabízeny" a není tam ani slovo o tom, že to platí pouze pro e-shop nebo pouze pro místo na webu, kde dochází k platbám. Špatné, pochopitelně, v tomhle zákoně je tolik nesmyslů, že je jasné, že jde o jeden z největších legislativních zmetků.

Jedno slovíčko ale znamená, že pokud něco prodáváte a spadáte pod EET, tak se po vás kdokoliv může vozit, pokud jste "nesplnili informační povinnost". A jak je vidět, bude se po vás vozit.

Pozor na Uggs.cz. Takhle zázračné ceny by vás měly rovnou varovat.

V posledních dnech se na Facebooku objevily hacknuté účty, na které hacker nahrál obrázky bot nabízených na www.uggs.cz a označil maximum přátel hacknutého účtu. Na první pohled to vypadá jako internetový obchod, ale měli byste si všimnout několika věci - doména založena teprve v listopadu 2016, žádné kontakty, žádný provozovatel a k tomu všemu zcela zázračné ceny. Tak zázračné, že jsou lidé, kteří "to tam koupili protože ceny".

Pozor na Uggs.cz. Takhle zázračné ceny by vás měly rovnou varovat.

Jako vlastník domény je uvedený "Benjamin Kappel" a e-mail dominjiujiu@163.com - ten ale snadno najdete v Google u řady dalších poněkud nejistých aktivit a přiražených ke komusi jménem Jie Zhou z Číny.Řada z jeho domén byla už zabavena pro prodej padělků (viz třeba cz-rb.com). Najdete ho například i za rb-shop.cz, což je už poněkud nefunkční obchod se "zaručeně pravými" brýlemi Ray Ban.

Takže, ta špatná zpráva? Pokud jste naletěli, tak se vám to prostě povedlo.

Takže, ta špatná zpráva? Pokud jste naletěli, tak se vám to prostě povedlo.

Šířit dobro? Inzerát na iDnes.cz do kterého zapomněli dát to nejpodstatnější

Ano, je to takové klišé roku 2016, všichni šíří dobro ve všech možných i nemožných podobách. Je to ukázka bezradného firemního marketingu, který používá slogan osudově profláknutý v desítkách dalších firem. Některé se dokonce mezi sebou hádají, kdo s tím přišel dřív a vyhrožují si soudy. A některé si za pár desítek tisíc koupí na iDnes.cz komerční sdělení, které nejenom že je absolutně o ničem, ale neobsahuje nic, co by jakkoliv pomohlo firmě. Gratulace.

Šířit dobro? Inzerát na iDnes.cz do kterého zapomněli dát to nejpodstatnější

PS: Vážně, tam není nic co by vedlo na nějaký web, aplikaci. Není. Ten odkaz pod obrázkem vede sem a končí 404 (i kdyby nekončil, tohle tak jako tak nestačí). Ale je asi dost pravděpodobné, že tohle je dílo České spořitelny, protože "Moje zdravé finance" jsou jejich. Nevypadá to,že by ty odchody z marketingového týmu ve Spořitelně znamenaly něco dobré. A pozor na "zdravé finance", protože tenhle úlet je neuvěřitelně drahý. Cena za "komerční sdělení" na homepage iDnes.cz je hodně velká.

Čas vánoční, čas fejků ... aneb ona to není ani kontextová reklama

"Citlivá kontextová reklama" komentuje @pivni_ekonomie na Twitteru níže uvedený obrázek, který vypadá jako kdyby pochází z iDnes.cz. Nepochází, je to jedna ze záplavy fotomontáží, které se objevily v souvislosti s útokem v Německu. Můžete tomu říkat fake. A navíc to ani není kontextové, když už bychom to brali vážně. Lidová tvořivost, na kterou od včerejška naletěla záplava lidí. A hlavně se zásadně pohoršují na tím, jak jsou ty reklamy a média necitlivé.Jo. Jasně.

Čas vánoční, čas fejků ... aneb ona to není ani kontextová reklama

BMW půjči youtuberovi auto ale nesmí ho opotřebit a vůbec je to celé takové trochu absurdní

Lukáš Churý dal na Twitter dva následující screenshoty e-mailu od místního českého dovozce (zástupce) BMW směřující k některému z "youtuberů". Tomu tam zástupce rovnou tyká a sděluje podmínky, kdy mu zapůjčí vůz BMW. Celé je to nesmírně zábavné, byť asi částečně pochopitelné. Text samotný je také poměrně vtipný v tom, že nejprve tyká, občas Tyká, na konci pak dokonce vyká aby vzápětí Vykal.  Nechybí ani zábavné věci jako "více youtuberů, které by se stali" a další podivuhodné problémy s psaním i/y.

Ještě bych to celé jakž takž chápal, kdyby to byl onen youtuber, kdo oslovil zástupce BMW s tím že "jako hele, půjčíte mí auto a já o tom budu točit". Ale skutečnost je ta, že zástupce BMW oslovuje (oslovovali, vypadá to na pár měsíců staré) sám youtubery. A představuje si, že jim půjčí auto co neopotřebí, ujedou v něm maximálně 500 km měsíčně a neopustí s ním Prahu (což bude hlídat GPSka a zjevně tedy budou sledovat každou jízdu nebohého youtubera).

Jasně, půjčit někomu jen tak auto za stovky tisíc až miliony korun není žádná legrace. Obzvlášť jestli si vymysleli, že to takhle udělají s pár YouTubery. Ale přeci jenom by podmínky mohly být trochu rovnější a solidnější. A třeba neobsahovat také lahůdky, jako odrazování diváků od koupě jiných značek.

A zlatý hřeb? Jedna negativní recenze na konkurenční značku. Tohle se Audi, Škodě a Volkswagenu bude určitě velmi líbit. 

PS: Až u některého z YouTuberů narazíte na BMW, tak aspoň víte jak ohebný umí být.

DODATEK 21. prosince 2016

Začíná to být ještě zábavnější. Na Facebooku se totiž ohradil právě onen dovozce BMW s tím, že všechno je to vymyšlené. Nedá se moc říci, že by mu to příliš lidé věřili, ale osobně byla nejasnost původu a nemožnost ověřit dostatečným důvodem k tomu, že jsem konkrétní informace o firmě i lidech vymazal. 

V reakci na videa zveřejněná prostřednictvím sociální sítě youtube konstatujeme

Na YouTube se mezitím začínají objevovat věci jako MĚL JSEM BÝT TVÁŘÍ BMW INVELT?! | #freescoot či PROČ JSEM ODMÍTL SPOLUPRÁCI S BMW!? - Exposed #15 reagující na Můj celoživotní sen se splnil v 18 letech | Slavnostní předávání - BMW Invelt & 200k. Netuším jak dlouho to tam všehcno zůstane, ale je to lahůdkové. A nejenom že to přímo zmiňuje Invelt, ale celé je to ještě šílenější, než to původně vypadalo. 

Tohle bude ještě zajímavé sledovat.... 

PS: Já bych sice možná taky miloval BMW, ale cestou chodím okolo autosalonu s Hyundai. A už asi rok tam koukám na i40. Líbí. 

PPS: Pod jením z videí je perfektní reakce od ŠKODA Česká republikaAhoj, díky za tvůj přístup. Jestli chceš, napiš nám, a my ti půjčíme KODIAQ na víkend. Žádné podmínky, žádné negativní recenze. :) Ale doporučujeme vyjet za město, aby sis auto pořádně užil.

DODATEK 22. prosince 2016

Dle očekávání to má další vývoj. Martin Matějka na Twitteru sdílí další e-mail, který má pocházet od stejného manažera jako e-maily na počátku. Smrdí to podvodem až neuvěřitelně nutno dodat. Tři výše embedovaná videa mimochodem stále (22. prosince, 11:13) existují

Další vývoj? V Youtubeři: Prodejce BMW chtěl, ať pomlouváme konkurenci (M&M) shrnují výše uvedené a přidávají další kupu záhadného mlžení od Inveltu. Ze všeho nejlepší je to, že Invelt dává i od výše uvedeného videa s Youtuberkou ruce pryč. Jen to je nějak absolutně v rozporu s tím, že se to video celé odehrává v Inveltu. Začínám mít pocit, že v Inveltu něco těžce nefunguje. 

To šlo rychle.....Hitler se dozvěděl o BMW pro Carrie Kirsten

Dotykačka a jeden ukázkově trapný astroturfing (AKTUALIZOVÁNO)

Aneb jak píše Daniel Morávek na Twitteru, "Rada pro Dotykačku. Když už v nám diskuzích komunikujete sami se sebou, změňte si alespoň proboha IP adresu".  Prostě k uzoufání pitomý astroturfing. Trapnost vesmírná.

Dotykačka a jeden ukázkově trapný astroturfing

DODATEK o dva dny později

Pokud byste si snad mysleli, že se Dotykačka omluví, tak ani omylem. Pokračuji v absurdním mlžení. 

Lež má krátké nohy a Dotykačka to přece musí vědět.

Lidská hloupost je nekonečná, tisíce lidí chtějí 2 500 Kč fake kupon do Lidlu či Albertu

A nejenom vyplňují, ještě to šíří na přátele a ohrožují je. Co na tom, že ani v příspěvku na Facebooku ani na samotné stránce nejsou na webu Lidlu.

Lidská hloupost je nekonečná, tisíce lidí chtějí 2 500 Kč fake kupon do Lidlu.

Na czechvo.com/lidl/ je čeká nesmyslný dotazník a klasické sociální inženýrství - nejprve po lidech chtějí nasdílet na Facebook. poté poslat 10 kamarádům. Pak si podvodníci vyžádají jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mail. Doména je, jak jinak, registrovaná se skrytím údajů o držiteli, ale je to stará známá, kde stejně podvodné aktivity existují i pro Albert (/albert). Lidl samotný na Facebooku varuje už od 10. prosince, ale je to marné.

 

 

Nene, holky v Datartu nic neupekly. To si jen někdo z Datartu myslí, že fanoušci jsou uplně blbí

Vymýšlet si? To se prostě nevyplatí. Na sociálních sítích už vůbec ne, zejména pokud budete cizí fotografii a dílo vydávat za fotografii vlastní. Stačí zpravidla kliknout pravým tlačítkem a nechat vyhledat fotku přes reverzní vyhledávání fotek (viz Jak najdu odkud pochází nějaká fotografie? Jak zjistím kdo je autorem?). Což se práve poněkud nevedlo na @DATARTcz  v jednom čistě vymyšleném příspěvku s ukradenou fotkou.

Nene, holky v Datartu nic neupekly. To si jen někdo z Datartu myslí, že fanoušci jsou uplně blbí

 

Virus v požadavku na zrušení objednávky co si stáhnete z Google Docs

Dorazí vám žádost o "zrušení objednávky" a informace mají být na připojeném odkazu, ten vede do Google Docs, takže na první pohled nic nebezpečného. Odkaz je ale odkazem pro stažení a získáte ZIP a v tom je teprve dokument pro Word. Pokud máte funkční antivir, tak bez problémů zjistí, že jde o Trojan.O97M/Madeba.A!det.Samotné stažení a otevření ZIPu je neškodné, do vážného problému se dostanete až otevřením onoho DOC souboru v ZIPu se schovávajícím.

Virus v požadavku na zrušení objednávky co si stáhnete z Google Docs

Nenaleťte na půjčku OD airbank. Je to tak, těžko se tomu věří.

Ano, těžko se věří tomu, že v airbank pouštějí na www.seznam.cz reklamu,  která říká "Nenaleťte na půjčku OD. air/bank". Na druhý pohled je jasné, že to asi tvůrci téhle reklamy tak nezamýšleli, ale přeci jenom, kdyby aspoň trochu přemýšleli, tak by jim došlo co tam vytvořili.

Nenaleťte na půjčku OD Airbank. Je to tak, těžko se tomu věří.

Spam s virem se tváří jako informace o objednávce z Amazonu

Takřka klasika, kde odesílatel malware/viru velmi pečlivě dbá na to, aby poslaný mail měl "správnou" adresu v odesílateli (což je tak jako tak jenom textová položka) a text odpovídající tomu, co asi Amazon skutečně posílá. Na konci velmi dlouhého spamu najdete ZIP obsahující JavaScript soubor s kódem malware. Kde ani raději nechtějte vědět, co provede.

Spam s virem se tváří jako informace o objednávce z Amazonu

Každopádně, na tomhle nic úplně nového není - užívalo se to už někdy na počátku roku (ale i loni) a nová vlna pouze používá staré triky - většinou vám do počítače přinese Locky, tedy ransomware.  Samozřejmě, aby se tohle spustilo, tak napadený musí otevřít ZIP a otevřít v něm vložený JavaScript.

Většinou vám do počítače přinese Locky, tedy ransomware.

Bohouš Sobotka už zase neumí udělat graf. Ale za tím bude aktivní lezení do řiti Číně

A je to opět tady, @SlavekSobotka na Twitteru ukazuje jak nedělat čínské PR. Buď je totiž špatně popisek, nebo je špatně graf. Prostě ten levý sloupec těch 37,5 miliardy neukazuje. Kdyby ukazoval, už by to nevypadalo tak dobře. Popravdě, export do Činy je proti exportu do jiných zemí zcela zanedbatelný a politika současné vlády směrem k Číně tomu zásadně neodpovídá.

Bohouš Sobotka už zase neumí udělat graf. Ale za tím bude aktivní lezení do řiti Číně

Minulý úlet v podobě stejně tak manipulativního grafu ze stejně dílny najdete v Když už graf, tak aby pořádně vypadal a hlavně skryl podstatu. Případ posunuté osy.

Ale zpět k původnímu hraní s grafem, níže se můžete podívat na vývoj vývozu do Číny od roku 2000. A také na vývoj vývozu do sousedního Německa ze stejné období. Zatímto vloni se do Číny vyvezlo za 45,5 miliardy korun, do Německa za 1240 miliard. Ano, rozumíte tomu správně, dvacet sedmkrát více a to se bavíme jenom o jedné zemi. Pokud by vás zajímaly i další země, zkuste https://apl.czso.cz/pll/stazo/STAZO.STAZO

A víte co z tohoto grafu plyne? Že Bohouš vůbec netuší, že zjevně žádná "práce na lepších vztazích" vliv nemá. Kdyby raději stejně mohutně pracoval na vztazích s Německem.... 

DODATEK: Jak už je u správců Twittteru Slávka Sobotky zvykem, tak nesmyslný graf v tichosti zmizel a byl vložen opravený. Zvykem u tohoto účtu je i to, že se ho můžete ptát na chcete a nikdy neodpoví. Je to takový jednosměrný kanál. A na ten opravený se podívejte, hlavně se podívejte na reakce lidí, protože tam je velmi dobře vidět co si o tom příjemci #PR blábolů z Úřadu vlády myslí. 

Smazáno, bez omluvy.


( strana 1 z 397 ) Starší články >>> ( celkem článků: 5942)



REKLAMA

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

POOH.CZ na sociálních sítích







RSS a tak podobně