Pravidelný občasník originálního humoru

TIP: Varta Portable Powerpack tam kde baterie mobilu nestačí

Ještě než se  mi poštěstílo pořídit LG Nexus 5 tak jsem okukoval i externí baterie (nějaké ty tři roky starý telefon moc nevydržel) - takové ty co nabijete z klasické nabíječky nebo USB v počítači, nezaberou moc místa a v případě potřeby vám doplní šťávu v mobilu. Jednu takovou od Varty (Portable Powerpack) jsem získal k užívání a mohu doporučit - je extrémně lehká (106 g), má k sobě mini USB, micro USB a 30 pinový (původní) Apple konektor a samozřejmě středně dlouhý kabel. Kapacita 1800 mAh v mém případě znamená, že původní Galaxy Nexus s prakticky vybitou baterií to dokáže nabít spolehlivě přes 90 % kapacity.

Nabítí samotného Powerpacku trvá, v mém případě, něco mezi hodinou až dvěma, kratší doba je možná pokud použijete zdroj k mobilu a netrápíte to přes USB v notebooku - výrobce udává 3 až 5  hodin, ale tam předpokládám že jde právě o nabíjení přes USB v počítači/notebooku. Samotný mobil je nabitý poměrně rychle, výrobce udává hodinu až dvě, což poměrně dost odpovídá.

Výhodou je i LED signalizace vybití a nabítí, víte i kolik energie zhruba zbývá (nesvítí pořád, aktivuje se tlačítkem). A dalším nezanedbatelným plusem jsou rozměry, 100x230x33 mm znamená, že nebudete mít příliš problém to nosit "po kapsách". Výrobce slibuje přednabití přímo z výroby, ale nečekejte, že bude opravdu 100%, přeci jenom bude záležet jak dlouho k vám výrobek z výroby cestoval.

 A poslední pozitivum? Prodává se to od 399 Kč (například u Fotolab.cz) a existuje i další varianty.

Mapa pokrytí od ČTÚ vcelku jasně ukazuje, že pokryto prostě není. Opakuji. Není.

Český telekomunikační úřad zveřejnil mapu pokrytí České republiky vysokorychlostním mobilním internetem. Aplikace na stránce lte.ctu.cz/pokryti zohledňuje nejen sítě LTE spuštěné na kmitočtech z loňské aukce, ale i na kmitočtových přídělech udělených v dřívější době. Tolik říká tisková zpráva 

Mapu pokrytí hledejte na http://lte.ctu.cz/pokryti/ a berte v úvahu, že to je mapa
od ČTÚ. Moc nestihá, moc možností nenabízí. Ale to podstatné se dozvíte.

Samotný pohled na to, jakým způsobem pokryli operátoři Česko je tristní. Tedy pokud jste doteď žili na zákaldě jejich marketingových pohádek o tom kolik procent "populace" pokryli. Pokud jste se pohybovali po republice, tak samozřejmě víte, jak bídné to je. A tak vás nemůže překvapit ani to, že na mapě je dost jasně vidět, kolik úseků D1 má pokrytí tak nějak "zbytkové" a podobně. 

DODATEK: Proč a v čem se liší mapy pokrytí od operátorů a od ČTÚ? vám dá odpověď na to, proč se mapy ČTÚ liší od těch co poskytují operátoři. Je to dlouhé a dobré čtení, ale v zásadě proto, že ČTÚ nebere v úvahu zkušební provoz základnových stanic a také dost dobře možná proto, že "měří" jinak. Tady je nutné dodat, že ČTÚ neměří, počítá vše na základě rozmístění stanic (což ostatně ale dělají i některí z operátorů). 

Nový phishing se vydává za zprávu z Volksbank

 Klasické schéma - zpráva z banky, stažení archivu, ve kterém najdete EXE tvářící se jako PDF. Samozřejmě jde o virus. Málokdo si všimne adresy kam vlastně vede odkaz, stejně jako nebude řešit podivnou adresu odesílatele.

Nový phishing se vydává za zprávu z Volksbank

VirusTotal už tento vzorek zná

Co se spamovacím účtem na Twitteru? Toto: @garwa32 is blocked

To takhle postupně na dalších a dalších účtech co máte na Twitteru najdete odpověď od spamovacího účtu. Klasická taktika, kdy někdo velmi hloupě používá odpověď na vaše tweety a vnucuje se vám tam s reklamou na ebal.cz a další weby. Samozřejmě, jediné správné co je potřeba s tímto účtem  udělat je .... každý výskyt spamu nahlásit a zablokovat. 

Co se spamovacím účtem na twitteru? Zablokovat. A to je také jediné co s @garwa32 udělat

Online obchod Sony PlayStation sestřelen hackery

Jo, nemá to to Sony vůbec jednoduché. Hackeři se podívali na online obchod pro Sony PlayStation a ještě se k tomu přiznávají na Twitteru. A nedá se říci, že by za to získali nějak velký obdiv.  Hack by navíc měl mít i vliv na funkčnost PlayStation Network. Stejní útočníci  podle BBC jsou i za nedávným DDoS na Microsoft Xbox a řadou útoku v minulosti. Lizard Squad je na Twitteru jako @LizardPatrol.

NoteSlate na Twitteru slibuje, že (už zase) budou mít hotový tablet

O Noteslate jsem psal naposledy v červenci 2011 a nic potěšujícího to nebylo. Noteslate se více a více blíží označení vaporware byl na tehdejší dobu a podivnosti okolo až příliš pozitivní titulek. Ti méně pozitivní měsíce pochyb, zmatků a záhad označovali jako podvod. Někteří další tomu říkali (ne)povedený vtip. Tehdy na to reagoval i jeden z tvůrců, Martin Hašek slovy Skutečnost je někde uplně jinde.

A ejhle, máme listopad 2014, tedy tři roky poté co všechno umřelo, za velmi nejasných okolností. A Twitter @noteslate má pro nás překvapení. Takové, kterému už není moc důvod věřit. Aspoň já důvod věřit nemám. Poté co předvedli v roce 2011 už opravdu ne.

Barack Obama, King Of The United States

Jo, ne vždy je automatické přiřazování správné. A už vůbec ne, pokud se Google Knowledge Graph začne chovat pomateně. Jak píše Search Engine Land v According To Google, Barack Obama Is King Of The United States, nejprve dotaz na "king of united states" vracel "All Hail King Barrack Obama, Emperor Of The United States Of America!".

A aby toho nebylo málo, protože to byl právě Search Engine Land, který o tom napsal, tak Google aktuálně ukazuje místo původního článku z BreitBart.com právě kartu (Google Answers) z Search Engine Land. Poučení? Pokud svěříte něco robotům, nemusí to vůbec dopadnout dobře.

Ranní dodatek: Google už nejspíše zasáhl, karta už se neukazuje vůbec.

Kolonka pro ulici na 33 znaků, prý když se nevejdete, máte napsat, ručně to upraví

Tohle je takové zvláštní. Vyplníte při registraci na www.czc.cz ulici. A dozvíte se, že maximální délka je 33 znaků. Do čehož se samozřejmě o nějaký ten znak nevejdete. Chvíli dumáte, protože jste "ajťáci" proč je to 33 a ne 32, ale hlavně nechápete, proč vůbec je tam takové omezení.

Řešení je samozřejmě snadné, jako vždy, ulici zkrátíte. Ale pak napíšete na kontakt uvedený na webu, pro dotazy týkající se problémů s webem: "Dobré ráno přeji, dost by mě zajímalo, proč je Ulice v registraci omezena na 33 znaků."

Nepochopitelně odpověď dostante od obchod(at)czc.cz a vůbec neodpovídá na položený dotaz. Navíc je fascinující tím, že místo aby CZC.CZ mělo normální délku políčka pro ulici, tak vám řeknou, že to opraví ručně. Tohle prostě nechápu.

Dobrý den, v případě že se Vám ulice nevejde do objednávky napište jí kompletní do poznámky a my jí zde upravíme. Děkujeme Vám.

DODATEK: Požádal jsem znovu o odpověď na můj dotaz a dostal následující velmi zábavnou odpověď: 

Údaj je takto nastavený z důvodu, že by měl být dostačující pro veškeré adresy v rámci ČR

Od CZC.CZ si tedy rozhodně příklad v práci s rozhraním pro uživatele neberte. Tady na lidi nemyslí. 

Tráví kocoura i členy rodiny MMS či CDS2, přípravky na čištění bazénu. Radu hledají na Facebooku

"HELP ME! - otřebuji poradit, čím urychlyt (ano, toto tam opravdu je) nežádoucí stav z CDS2" ... "Nastydl mi kocour... zatím přidávám mms do vody, ale nevím, jestli to pije... pšíká a píská ... :-( Nemáte nějakou radu?".

Dvě ukázky ze stovek příspěvků velmi shodného ražení. Do nemocné babičky nalévají Oxid chloričitý, tedy to co je v zásadě věc na čištění vody a bazénů a řadu dalších věcí. Ale také něco, co už před několika lety americká FDA musela začít řešit.

On July 30, 2010 and again on October 1, 2010, the United States Food and Drug Administration (FDA), warned against the use of the product "Miracle Mineral Supplement" or "MMS", which when made up according to instructions produces chlorine dioxide. MMS has been marketed as a treatment for a variety of conditions, including HIV, cancer, autism, and acne. The FDA warnings informed consumers that MMS can cause serious harm to health, and stated that it has received numerous reports of nausea, severe vomiting, and life-threatening low blood pressure caused by dehydration,[29][30] among other symptoms, such as diarrhea.

Ano, čtete správně, MMS neboli Miracle Mineral Supplement. Ano natolik zázračný, že se o tom můžete poučit i v "Zázračný lék" Miracle Mineral Supplement je zdraví nebezpečný). Kde dost jasně říkají: "Případ MMS je ukázkou naprosto bezohledného hazardování s lidským zdravím, přípravek slibuje konzumentům nemožné, jeho užíváním si však lidé mohou ublížit."

A tady to máte v praxí. Blázni tím zabíjejí příbuzné, otravují kocoury a doporučují dalším lidem, kteří jsou natolik omezení, že si ochotně ničí zdraví. Polykáním prostředku na čištění bazénu. Ve falešné víře, že jim to vyřeší všechny obtíže. Vnitřní, vnější, kožní, infekční, zažívací, prostě jakékoliv. A někteří si na tom dokonce založili živnosti.

PS: A ano, samozřejmě, neváhejte, oni tím léči i rakovinu

Nepoužívejte fiktivní klienty. A nevykrádejte fotky z Internetu. Nikdy. Opravdu.

Jedno ze zásadních pravidel marketingu je, že pokud chcete mít reference či nějaké komentáře skutečných lidí, tak to opravdu musí být skuteční lidé. Nemůžete prostě jít kamsi  a tam vzít něčí fotku a udělat z něj Josefa Navrátila z Prahy. Jednak je to lež. A navíc, pokud byste to vzali někde na Internetu. talk je to navíc hrubé porušení práva na ochranu osobnosti. A pokud tohle děláte vedle loga České Spořitelny, tak si navíc lidé nezkušení budou myslet, že tuhle prasárnu dělá právě ona. A je dobré vědět, že nedělá. Protože tohle dělá "AdFinance, Jemnická 1138/1, Praha 4, IČO 24684295". Tedy alespoň k tomu dojdete, pokud budete pozornějěí.

Česká Spořitelna by nicméně měla proti takto koncipovaným webům zasáhnout, protože tohle zmátlo i Miroslava Motejlka. A ke cti České Spořitelny patří, že nejenom je na Twitteru, ale také velmi rychle odpověděla: "Dobrý den, provozovatelem této stránky není Česká spořitelna. Ale uděláme si u svých partnerů pořádek. Děkujeme za upozornění.". Daleké méně správná je už ale vysvětlivka "Šlo o reálné reference klientů, které máme k dispozici. Nechtěli však zveřejnit os. údaje, proto snímky z databanky."

Samozřejmě nejde o databanku, ale fotobanku, ale to je vedlejší. Onoho dalšího pána totiž najdete na webu rovněž, stejně jako dámu uprosfřed. Což přivádí k další zajímavé myšlence, jestli on je Simon Bos opravdu pravý. Což samozřejmě není, protože tohle je "Studio Portrait of Young Man" z ShutterStocku. Samozřejmě i ten další pán je profláklý a z nějaké fotobanky (Senior Executive Business Man třeba v GettyImages). A ona dáma? Samozřejmě další Shutterstock, Thoughtful older woman reading a book with white background.

Pamatujte si, nemůžete používat fiktivní klienty. Ani nemůžete krást fotky z Internetu a nepomohou vám ani fotky z fotobanky. Když už použijete reálné reference, kde klient nechce zveřejnit údaje? Tak pak to tam musíte uvést, ale v žádném případě nemůžete "Mladého muže" ze Shutterstocku vydávat za Jozefa Navrátila.

A pokud tohle budete dělat, tak počítejte s tím, že nebudete důvěryhodní. A lidé jako Lukáš Chmela, pak budou psát do médií : "@motejlekcom @Ceskasporitelna CS- to ze pouzivate fiktivni klienty je u banky #bigfail Mozna by to mohl rozmaznout @Medvidekpu nebo @Lupacz"

Sčítání hrušek a jablek? Hlavně když to číslo je větší. Tentokrát je to MAFRA

Tohle, tohle je prosím boj s větrnými mlýny, který ale občas kupodivu slaví úspěch. Třeba Dalibor Balšínek konečně návštěvníky z Google Analytics přestal míchat s čtenáři. To je to pozitivum na podivných součtech nesčitatelných věcí. Památný je Na cyklostezce se srazili opilí cyklisté, dohromady nadýchali pět promile kde narazíte na něco těžce uvěřitelného: "U staršího ukázalo první měření 1,52 a druhé 1,58 promile, mladší pak nadýchal nejprve 3,37 a napodruhé 3,44 promile".

A teď tu máme další příklad. Tisková zprávy MAFRY (Tištěné produkty mediální skupiny MAFRA denně osloví 1,8 milionu čtenářů) na konci obsahuje těžko pochopitelnou konstrukci.

Podle měření návštěvnosti internetu NetMonitor si produkty MAFRA Digital drží stabilní návštěvnost téměř 1 milion reálných uživatelů denně. Spolu se zásahem tiskových produktů ve výši 1,8 milionu čtenářů tak obsah vytvářený v mediální skupině MAFRA oslovuje celkem více než 2,8 milionu čtenářů a uživatelů denně.

No, prostě hlavně když se to sečte, tak je to číslo větší. Co na tom, že tyhle dvě množiny čtenářů mají nějaký společný průnik a nemůžete je sčítat.

Ale ještě něco je k tomu vhodné dodat. Ano. "Mediální skupina Mafra" má v Netmonitoru 1 014 531 RUest za 2014/11/05. Jenže, 879 173 z toho činí iDnes.cz a pak je dlouhé dlouhé nic. Třetí Lidovky.cz mají totiž denně už jenom 105 519 odhadovaných unikátních lidí. Což je, mimochodem dost málo.

Jenže ani s těmi 879 tisíc u iDnes.cz to není nijak hvězdné - hlavní stránka iDnes.cz totiž má jenom 364 tisíc a zpravodajství ještě méně, 344 tisíc. Ani Jízdní řády už nejsou co bývalo, pouze 185 tisíc.  A takhle můžete pokračovat dál. Pokud byste chtěli vývoj a měsíční čísla, tak pár kousků viz následující graf (RUest, měsíční).

Ale mám pro MAFRU jednu velmi dobrou zprávu. Pokud sečtou všechno co mají schované pod "iDnes.cz", tak to dělá 1 852 604 denních. A to je podstatně lepší, než ten jeden milion. Tohle by měli u Netmonitoru rozhodně reklamovat.

Konec sarkasmu. Snad jednou přijde ten den, kdy nesčítatelná čísla lidé přestanou sčítat.

Nigerijský spam už nerozdává miliony. Rozdávají děti

Jeden originální kousek spamu podobného klasickým "nigerisjkým". Ty ale už dobré desítky let chtějí rozdávat miliony. Novinka v podobě nadbytečných dětí, které mnohočetná rodina hodlá poskytnout k adopci bude mít samozřejmě stejné schéma. Začnou z vás tahat peníze související s adopcí a budou to dělat tak dlouho, dokud je budete ochotni posílat.

Nigerijský spam už nerozdává miliony. Rozdávají děti

Když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde ten #wtf moment

 Jo, jak to píšu v titulku. Vždycky když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde #wtf moment. A člověk, třeba v tomto případě, marně přemýšlí, jestli skutečně Premiér České republiky má tak málo co na práci, nebo jak si tohle má vysvětlovat. Případně chvli přemýšlí, jestli náhodou @Strakovka někdo nehacknul.

Když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde ten #wtf moment

Pew Research: Political Polarization & Media Habits

Tohle bych chtěl vidět pro naše malé Česko. Složení čtenářstva zpravodajských zdrojů. V Political Polarization & Media Habits je toho ale daleko, daleko více. Včetně zajímavých postřehů o tom, jak se věří či nevěří médiím. Studie Pew Research plná skvělých informací.

A chcete-li si počíst co o této studii říkají sami novináři, tak v Ever wonder why your avowed-conservative brother and fervently-liberal aunt can't even seem to agree on the facts?

Složení čtenářstva US zpravodajských zdrojů.

Prezentace na téma Nebojte se sociálních sítí z KyberPSYCHO 2014

Vystoupení na konferenci "KYBERPSYCHO V HLEDÁČKU POLICIE" - konference.ncbi.cz - na téma děti, mládež, sociální sítě, bezpečnost, soukromí. A jako bonus, tipy na užitečné a zajímavé mobilní aplikace a aktivity, které jste možná ani netušili, že je dětem můžete doporučit. Samozřejmě klasicky spousta čísel,  hodně nových snímků ukazujících jak hodně mobily a tablety ovlivňují děti a co na nich dělají.


( strana 1 z 384 ) Starší články >>> ( celkem článků: 5759)



REKLAMA

POOH.CZ na sociálních sítích





RSS a tak podobně