Pravidelný občasník originálního humoru

Důvěryhodní bloggeři, (ne)placená reklama a chytrý PR tah Ataxo

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 2.11.2006


Je zábavné to sledovat. Aleš Miklík zaglosoval (Blogněte o nás, zaplatíme vám) o možných aspektech vztahu PR a nezávislosti. Načež na to reaguje člověz z Ataxo (O důvěryhodnosti blogerů (a Lupy)). V souvislosti s tím je potřeba si i přečíst Ataxo spustila první reklamní kampaň přes blogy což je sice podepsáno ČTK, ale nejde o nic jiného, než o PR článek. Vcelku to lze shrnout do věty "Mnoho povyku prozatím pro nic". To slovo prozatím je dost důležité.

Dobrý nápad je ten, že někdo umožní bloggerům testovat hardware a oni o tomu budou ochotně psát. Potud vše vpořádku  - nápad dobrý, výsledky mohou být také dobré. Je pravděpodobně zbytečné dumat nad tím jestli jsou bloggeři nezávislí (a jestli zůstanou nezávislí) či zda ještě někdy dostanou něco k testování, když už (nedej bože) o testovaném produktu napíšou, že je to něco špatného. Tohle všechno je prostě PR aktivita. Umožní Ataxo (a souvisejícímu e-shopu) další zviditelnění, získají řadu zpětných odkazů na dobře zavedených adresách (což povede k výhodám s ohledem na PageRank). Pochybuji o tom, že někdo očekává zvýšení přímého prodeje díky pár recenzím na blozích, kde si články přečte pár stovek lidí v horizontu týdnů (hlavně když si to přečte dostatek robotů a dostane se to do dostatku indexů, viz zde).

Dobrý nápad ale prozatím kulhá, jak už to tak v našem malém dolíčku bývá. Ataxo v tom od počátku mělo trochu zmatek a nabídka na testování se prozatím objevila pouze jednou. Bohužel obsahovala poněkud neskladné a problematické věci - testovat domácí kino je sice určitě zajímavá možnost, ale kam  ho dát. Stejně jako testovat PC herní sestavu - jakkoliv by mě to lákalo, prostě to nemám kam vrazit. A nemluvě o tom, že otestovat něco takového "opravdu" by vyžadovalo něco víc, než to jenom spustit. I když třeba tenhle test ukazuje, že to opravdu dobrý nápad být může. Jenom čas ukáže, jaké to bude mít výsledky. Já osobně téhle aktivitě fandím (byť jsem zatím z nabídky neměl co vybrat). Cokoliv co se v našem internetovém ďolíčku nového děje je dobré.

V tom všem je ještě zajímavé sledovat jisté zmatení plynoucí z několika "firem" jménem AllStars (či All Stars), viz All Stars se kvůli spekulantovi přejmenovala na Ataxo (viz též Ataxo vyjádření). Kdo by to byl řekl, že spekulace s Google.cz bude mít tak dalekosáhlé důsledky.



|
Poslední změna : 2.11.2006 09:31, Vytvořen : 2.11.2006 09:13, Vydán : 2.11.2006, 17533x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora