Pravidelný občasník originálního humoru

Agentura Bison & Rose nezvládla použití Fake Blogu pro PR služby PaySec

Autor chlívek (Reklama, média,marketing) - vydáno 15.4.2008


Fake blog neboli občas také flog je už pár let marketingovým i PR nástrojem. A taky v řadě případů tyhle aktivity vedly k patřičnému znemožnění řady agentur i firem. Dvě kauzy na které si pamatuji se točí okolo Wallmartu (viz můj článek na DigiWeb.cz z listopadu 2006) a PSP (o tomhle i dalších též ve Fake Blog na Wikipedii). Na českém Internetu se tenhle fenomén moc neobjevuje, byť se dá snadno vzpomenout na kauza Ataxo a placení bloggerům (osobně ji označuji jako bouři ve sklenici vody, viz Důvěryhodní bloggeři, (ne)placená reklama a chytrý PR tah Ataxo).

Čerstvá kauza je ale daleko zajímavější. Adamu Javůrkovi se podařil velmi dobrý úlovek, který popisuje v PR agentura zneužívá blogy českých deníků a jde o dobrého kandidáta na velké diskuse (emotivní zejména). Bison & Rose se ve snaze o moderní PR (týkající se PaySec) pokusili o působení s pomocí falešných blogů ve a bohužel také podle všeho poněkud podpásově útočili na konkurenční mBank. Mimo to, že blogy byly poněkud "jeden jako druhý" se ale ještě objevuje problém s falešnými identiami (kdy domnělá Klára Franková je ve skutečnosti Hanna M. Wallach z University of Cambridge) a tími porušování nejenom autorských, ale také osobnostních práv. Což už docela smrdí.

"Agentura Bison & Rose tedy zneužila média k nekalé propagaci, nepřijatelným způsobem manipulovala čtenáře, zneužila cizí fotografie a očerňovala konkurenci. Mají co vysvětlovat…", k tomu říká Adam. A má nejspíš v něčem pravdu. Byť je potřeba nezatracovat Fake Blog, protože to je zcela legitimní PR/marketingový nástroj. Tedy za předpokladu, že ho budou dělat profesionálové profesionálně. Což se zde asi poněkud nepovedlo.

U Adama samozřejmě zjistíte, že Bison & Rose používají klasickou vyhýbavou taktiku, kdy fake blogy označují za dílo "stážistky" (určitě té z Bílého domu, ehm) a to dokonce její "soukromou aktivitu". A pochopitelně se od této aktivity "distancují". Adama Javůrka podobná reakce neuspokojuje. Mě takováto reakce prozměnu nepřekvapuje. Jedním z mnoha pravidel marketingu a PR je, "zatloukat, zatloukat, zatloukat". Případně také "mlčet a nechat to vyšumět".

Co se z téhle kauzy vyvine je nejisté. Osobně v použití Fake Blog nástroje problém nevidím. Co ale kulhá je provedení. Ale třeba to bude dobré poučení pro další podobné aktivity.

Související : Kampaň ČS OB. Jedna velká fikce (E15), Bison, Rose & Fake  (LUPA). PaySec ještě neběží a už má na triku podvody s identitama (Patrick Zandl)

 

Štítky : PaySec, ČSOB, Bison & Rose, Žurnalistika, PR, Blogy, Fake Blog



|
Poslední změna : 16.4.2008 08:19, Vytvořen : 15.4.2008 23:30, Vydán : 15.4.2008, 26418x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články



REKLAMA

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

POOH.CZ na sociálních sítích