Pravidelný občasník originálního humoru

chlívek Reklama, média,marketing

Šířit dobro? Inzerát na iDnes.cz do kterého zapomněli dát to nejpodstatnější

Ano, je to takové klišé roku 2016, všichni šíří dobro ve všech možných i nemožných podobách. Je to ukázka bezradného firemního marketingu, který používá slogan osudově profláknutý v desítkách dalších firem. Některé se dokonce mezi sebou hádají, kdo s tím přišel dřív a vyhrožují si soudy. A některé si za pár desítek tisíc koupí na iDnes.cz komerční sdělení, které nejenom že je absolutně o ničem, ale neobsahuje nic, co by jakkoliv pomohlo firmě. Gratulace.

Šířit dobro? Inzerát na iDnes.cz do kterého zapomněli dát to nejpodstatnější

PS: Vážně, tam není nic co by vedlo na nějaký web, aplikaci. Není. Ten odkaz pod obrázkem vede sem a končí 404 (i kdyby nekončil, tohle tak jako tak nestačí). Ale je asi dost pravděpodobné, že tohle je dílo České spořitelny, protože "Moje zdravé finance" jsou jejich. Nevypadá to,že by ty odchody z marketingového týmu ve Spořitelně znamenaly něco dobré. A pozor na "zdravé finance", protože tenhle úlet je neuvěřitelně drahý. Cena za "komerční sdělení" na homepage iDnes.cz je hodně velká.

Čas vánoční, čas fejků ... aneb ona to není ani kontextová reklama

"Citlivá kontextová reklama" komentuje @pivni_ekonomie na Twitteru níže uvedený obrázek, který vypadá jako kdyby pochází z iDnes.cz. Nepochází, je to jedna ze záplavy fotomontáží, které se objevily v souvislosti s útokem v Německu. Můžete tomu říkat fake. A navíc to ani není kontextové, když už bychom to brali vážně. Lidová tvořivost, na kterou od včerejška naletěla záplava lidí. A hlavně se zásadně pohoršují na tím, jak jsou ty reklamy a média necitlivé.Jo. Jasně.

Čas vánoční, čas fejků ... aneb ona to není ani kontextová reklama

BMW půjči youtuberovi auto ale nesmí ho opotřebit a vůbec je to celé takové trochu absurdní

Lukáš Churý dal na Twitter dva následující screenshoty e-mailu od místního českého dovozce (zástupce) BMW směřující k některému z "youtuberů". Tomu tam zástupce rovnou tyká a sděluje podmínky, kdy mu zapůjčí vůz BMW. Celé je to nesmírně zábavné, byť asi částečně pochopitelné. Text samotný je také poměrně vtipný v tom, že nejprve tyká, občas Tyká, na konci pak dokonce vyká aby vzápětí Vykal.  Nechybí ani zábavné věci jako "více youtuberů, které by se stali" a další podivuhodné problémy s psaním i/y.

Ještě bych to celé jakž takž chápal, kdyby to byl onen youtuber, kdo oslovil zástupce BMW s tím že "jako hele, půjčíte mí auto a já o tom budu točit". Ale skutečnost je ta, že zástupce BMW oslovuje (oslovovali, vypadá to na pár měsíců staré) sám youtubery. A představuje si, že jim půjčí auto co neopotřebí, ujedou v něm maximálně 500 km měsíčně a neopustí s ním Prahu (což bude hlídat GPSka a zjevně tedy budou sledovat každou jízdu nebohého youtubera).

Jasně, půjčit někomu jen tak auto za stovky tisíc až miliony korun není žádná legrace. Obzvlášť jestli si vymysleli, že to takhle udělají s pár YouTubery. Ale přeci jenom by podmínky mohly být trochu rovnější a solidnější. A třeba neobsahovat také lahůdky, jako odrazování diváků od koupě jiných značek.

A zlatý hřeb? Jedna negativní recenze na konkurenční značku. Tohle se Audi, Škodě a Volkswagenu bude určitě velmi líbit. 

PS: Až u některého z YouTuberů narazíte na BMW, tak aspoň víte jak ohebný umí být.

DODATEK 21. prosince 2016

Začíná to být ještě zábavnější. Na Facebooku se totiž ohradil právě onen dovozce BMW s tím, že všechno je to vymyšlené. Nedá se moc říci, že by mu to příliš lidé věřili, ale osobně byla nejasnost původu a nemožnost ověřit dostatečným důvodem k tomu, že jsem konkrétní informace o firmě i lidech vymazal. 

V reakci na videa zveřejněná prostřednictvím sociální sítě youtube konstatujeme

Na YouTube se mezitím začínají objevovat věci jako MĚL JSEM BÝT TVÁŘÍ BMW INVELT?! | #freescoot či PROČ JSEM ODMÍTL SPOLUPRÁCI S BMW!? - Exposed #15 reagující na Můj celoživotní sen se splnil v 18 letech | Slavnostní předávání - BMW Invelt & 200k. Netuším jak dlouho to tam všehcno zůstane, ale je to lahůdkové. A nejenom že to přímo zmiňuje Invelt, ale celé je to ještě šílenější, než to původně vypadalo. 

Tohle bude ještě zajímavé sledovat.... 

PS: Já bych sice možná taky miloval BMW, ale cestou chodím okolo autosalonu s Hyundai. A už asi rok tam koukám na i40. Líbí. 

PPS: Pod jením z videí je perfektní reakce od ŠKODA Česká republikaAhoj, díky za tvůj přístup. Jestli chceš, napiš nám, a my ti půjčíme KODIAQ na víkend. Žádné podmínky, žádné negativní recenze. :) Ale doporučujeme vyjet za město, aby sis auto pořádně užil.

DODATEK 22. prosince 2016

Dle očekávání to má další vývoj. Martin Matějka na Twitteru sdílí další e-mail, který má pocházet od stejného manažera jako e-maily na počátku. Smrdí to podvodem až neuvěřitelně nutno dodat. Tři výše embedovaná videa mimochodem stále (22. prosince, 11:13) existují

Další vývoj? V Youtubeři: Prodejce BMW chtěl, ať pomlouváme konkurenci (M&M) shrnují výše uvedené a přidávají další kupu záhadného mlžení od Inveltu. Ze všeho nejlepší je to, že Invelt dává i od výše uvedeného videa s Youtuberkou ruce pryč. Jen to je nějak absolutně v rozporu s tím, že se to video celé odehrává v Inveltu. Začínám mít pocit, že v Inveltu něco těžce nefunguje. 

To šlo rychle.....Hitler se dozvěděl o BMW pro Carrie Kirsten

Dotykačka a jeden ukázkově trapný astroturfing (AKTUALIZOVÁNO)

Aneb jak píše Daniel Morávek na Twitteru, "Rada pro Dotykačku. Když už v nám diskuzích komunikujete sami se sebou, změňte si alespoň proboha IP adresu".  Prostě k uzoufání pitomý astroturfing. Trapnost vesmírná.

Dotykačka a jeden ukázkově trapný astroturfing

DODATEK o dva dny později

Pokud byste si snad mysleli, že se Dotykačka omluví, tak ani omylem. Pokračuji v absurdním mlžení. 

Lež má krátké nohy a Dotykačka to přece musí vědět.

Nene, holky v Datartu nic neupekly. To si jen někdo z Datartu myslí, že fanoušci jsou uplně blbí

Vymýšlet si? To se prostě nevyplatí. Na sociálních sítích už vůbec ne, zejména pokud budete cizí fotografii a dílo vydávat za fotografii vlastní. Stačí zpravidla kliknout pravým tlačítkem a nechat vyhledat fotku přes reverzní vyhledávání fotek (viz Jak najdu odkud pochází nějaká fotografie? Jak zjistím kdo je autorem?). Což se práve poněkud nevedlo na @DATARTcz  v jednom čistě vymyšleném příspěvku s ukradenou fotkou.

Nene, holky v Datartu nic neupekly. To si jen někdo z Datartu myslí, že fanoušci jsou uplně blbí

 

Nenaleťte na půjčku OD airbank. Je to tak, těžko se tomu věří.

Ano, těžko se věří tomu, že v airbank pouštějí na www.seznam.cz reklamu,  která říká "Nenaleťte na půjčku OD. air/bank". Na druhý pohled je jasné, že to asi tvůrci téhle reklamy tak nezamýšleli, ale přeci jenom, kdyby aspoň trochu přemýšleli, tak by jim došlo co tam vytvořili.

Nenaleťte na půjčku OD Airbank. Je to tak, těžko se tomu věří.

Bohouš Sobotka už zase neumí udělat graf. Ale za tím bude aktivní lezení do řiti Číně

A je to opět tady, @SlavekSobotka na Twitteru ukazuje jak nedělat čínské PR. Buď je totiž špatně popisek, nebo je špatně graf. Prostě ten levý sloupec těch 37,5 miliardy neukazuje. Kdyby ukazoval, už by to nevypadalo tak dobře. Popravdě, export do Činy je proti exportu do jiných zemí zcela zanedbatelný a politika současné vlády směrem k Číně tomu zásadně neodpovídá.

Bohouš Sobotka už zase neumí udělat graf. Ale za tím bude aktivní lezení do řiti Číně

Minulý úlet v podobě stejně tak manipulativního grafu ze stejně dílny najdete v Když už graf, tak aby pořádně vypadal a hlavně skryl podstatu. Případ posunuté osy.

Ale zpět k původnímu hraní s grafem, níže se můžete podívat na vývoj vývozu do Číny od roku 2000. A také na vývoj vývozu do sousedního Německa ze stejné období. Zatímto vloni se do Číny vyvezlo za 45,5 miliardy korun, do Německa za 1240 miliard. Ano, rozumíte tomu správně, dvacet sedmkrát více a to se bavíme jenom o jedné zemi. Pokud by vás zajímaly i další země, zkuste https://apl.czso.cz/pll/stazo/STAZO.STAZO

A víte co z tohoto grafu plyne? Že Bohouš vůbec netuší, že zjevně žádná "práce na lepších vztazích" vliv nemá. Kdyby raději stejně mohutně pracoval na vztazích s Německem.... 

DODATEK: Jak už je u správců Twittteru Slávka Sobotky zvykem, tak nesmyslný graf v tichosti zmizel a byl vložen opravený. Zvykem u tohoto účtu je i to, že se ho můžete ptát na chcete a nikdy neodpoví. Je to takový jednosměrný kanál. A na ten opravený se podívejte, hlavně se podívejte na reakce lidí, protože tam je velmi dobře vidět co si o tom příjemci #PR blábolů z Úřadu vlády myslí. 

Smazáno, bez omluvy.

Důležité vědět: @PREZIDENTmluvci je osobní účet Ovčáčka. A navrch ještě komunistické manýry KPR

Tohle je moc pěkný dotaz a odpověd od Kanceláře prezidenta republiky. Plyne z ní poměrně podstatné (a čeští novináři se podle toho doufám začnou chovat), že @PREZIDENTmluvci je soukromý účet Ovčáčka. Konec té odpovědi navíc pěkně ukazuje, jak už i KPR převzala komunistické manýry. Můžete to samozřejmě chápat i tak, že pro KPR je podstatné se zříci jednoho šíleného účtu, na kterém si kdosi honí ego a uráží kde koho, včetně dělání mezinárodní ostudy. Protože kdyby za to co Ovčáček plodí měli jednoho dne nést zodpovědnost ....

Důležité vědět: @PREZIDENTmluvci je osobní účet Ovčáčka. A navrch ještě komunistické manýry KPR

Czech Design Week se nějak rozmnožil a lítají okolo toho žaloby a ošklivá slovíčka

Z hlediska značky a #PR to je celé také stále stejné, otravné spory, které nikdo nechce rozklíčovávat a proto bude obě strany považovat za špatné.

Seznam Zprávy poněkud neumí retweetovat

Vysvětli někdy Seznam, proč se jim to nepodařilo uskutečnit onu slibovanou živou předvolební diskuzi? A co budou dělat s naštvanými politiky?

Donald Trump Jr. se zjevně potatil. Na Internetu zuří Trump vs Skittles

Mladý Trump zjevně také za každým rohem vidí syrské uprchlíky (otázkou je, zda vůbec tuší kde je Sýrie) a Internet se teď baví z jeho nesmyslného tweetu co obsahuje více xenofobie než kuliček Skittles.

 Donald Trump Jr. se zjevně potatil. Na Internetu zuří Trump vs Skittles

A odpověď Skittles? Měla by patřit do každé učebnice PR.

A odpověď Skittles?

Bubbleology vs. Jan Tuna aneb sláva na Streamu mohutné mazání přináší

Hele přestaň točit vole :)

Další kouzelný studijní materiál. Jan Tuna se na Streamu rozhodl totálně zabít Bubbleology. A ti teď na Stránce na Facebooku čelí záplavě jednohvězdičkových hodnocení (většinou navíc obsahujících vulgarity a věci nesvědčící o inteligenci hodnotících), ale bohužel dělají onu zásadní chybu, že mažou nepříznivé komentáře a příspěvky. Což je, jako vždy, jen cesta do pekel.

Bubbleology vs. Jan Tuna aneb sláva na Streamu mohutné mazání přináší

Jako jo ...  Tajemství BUBBLE TEA. Co doopravdy obsahuje? ... Jan Tuna nejprve objevil, že Buble Tea je nezdravé. A pak se objevilo Bubbleology, kde se zjistilo, že žádné přirodní a zdravé pití to není. A celé to vedlo k takové pěkné aféře přimo na kameru. Včetně zábavného "ochrankáře" co che "povolení k natáčení" a "smazání natočeného materiálu" (což by skoro vydalo na další díl seriálu). No a pokračování u Bubbleology už můžete vidět na Facebooku.

Hashtag #shopedmond je pouze pro naše platící inzerenty!

Aneb jak se @EdmondActive úspěšně na Twitteru zesměšnili. Nejlepší je si navíc číst to, jakým způsobem se snaží tuhle kolosální hloupost obhajovat. Ale pořád je tu možnost, že je to prostě jenom kolosální troling.

Hashtag #shopedmond je pouze pro naše platící inzerenty.

Tápete v hashtazích? Zkuste Jak přidám hashtag na Instagram? A vlastně nejenom na InstagramŠtítky (i hashtagy) jsou dobrá cesta k zprostředkování obsahu i dalším věcem ale i třeba Co s hashtagy na Facebooku.

"Českým" Anonymous někdo musel ten jejich Facebook hacknout ....

... aneb "za mír lásku a svobodu" ale hlavně ZAVŘETE TY HRANICE! Ne, tohle jeden hned tak nepochopí. A jak píše Honza Beránek na Twitteru, "Buď už jsem starej nebo jsem si filozofii #Anonymous představoval nějak jinak než takhle…"

"Českým" Anonymous někdo musel ten jejich Facebook hacknout ....

No, pokud jste si snad mysleli, že tenhle účet je Anonymous, tak zcela určitě ne. Vytapetované je to xenofobními nesmysly, něčí co je zcela v rozporu s tím, jak hnutí Anonymous už roky existuje. Tohle je malý český člověk, bojící se pod strach a nenávist podepsat. 

... aneb "za mír lásku a svobodu" ale hlavně ZAVŘETE TY HRANICE!

 

Z Economie odcházejí lidé. Normální. Stejně jako to obvyklé kopání do bývalého zaměstnavatele

"Otevřený" dopis Michala Štůska je zajímavý několika aspekty. Třeba tím, že píše o "odchodu čtveřice prvotřídních novinářů a uvádí pět jmen (Stuchlíková, Dolejší, Kubík, Nohl a Šídlo). Takže buď neumí do pěti počítat nebo jeden z pěti není prvotřídní. Hoďte si kostkou, když vám padne šestka, tak je to Štůsek. Ne, vážně, tohle byla ironie, já vlastně vůbec nevím kdo Michal Štůsek je a nemohu ho nijak hodnotit. To zajímavější je, že se opět objevuje takové to oblíbené kopání do bývalého zaměstnavatele. Zvláštní forma zbabělosti.

Z Economie odcházejí lidé. Normální. Stejně jako to obvyklé kopání do bývalého zaměstnavatele

Nemáte televizi či nechodíte do kina? Možná jste džihádista

Francouzská vláda zveřejnila návod jak poznat potenciální džihádisty. Má k tomu i názornou infografiku a samozřejmě web.

Tramvaj nemá oj ani ojnici. Jmenuje se to spřáhlo a novináři by to měli vědět

"Muž se chtěl svézt na oji tramvaji" a dokonce "Mladík se vozil na ojnici tramvaje, kvůli sázce o pětistovku". Co na tom, že ta věc co trčí vpředu a vzadu u tramvaje se jmenuje spřáhlo. To proto, že slouží ke spřažení dvou vozů. Kdyby snad byla ojnice, tak by to byla "strojní součást pro mechanický přenos hnacích sil. Jedná se o tyč, která v pístových strojích převádí posuvný pohyb na rotační, nebo naopak". Kdyby to snad byla oj, tak tam jde o "tyč sloužící ke směrovému vedení vozu". Což jaksi ani jedno v případě spřáhla nenastane. Byť ve fantazií novinářů je zjevně možné všechno

.Tramvaj nemá oj ani ojnici. Jmenuje se to spřáhlo a novináři by to měli vědět

Zákazníkům se netyká Pelikáne. A akční cena co je násobek běžné není sakra akční

To vypadá na starý známý "komplex více dílčích kroků". Ten co proslavil KFC a položil jejich vymazlenou službu s několikanásobně předraženým dovozem.

To si takhle otevřete parkoviště a oni tam chtějí parkovat lidi! FLYPARKING s.r.o. jsou borci

Poměrně shodné zjištění, že obsluha je buran, rezervace jsou k ničemu a zájemci o parkování jsou prostě obtížný hmyz.

KFC v KFC Rozvoz bude účtovat cenu samostatně. Halelúja. Ale proč to nešlo rovnou ...

Musím říci, že při čtení vyjádření od Libora Hubíka, Market directora KFC, nemá pocit, že by se KFC nějak poučilo:

V USA je více lidí zaměstnaných v internetových médiích než v klasických novinách

Na graf v There are now more Americans working for online-only outlets than newspapers se ale určitě podívejte důkladněji, mediálních kategorií je tam více. Případně lepší podobu najdete v Employment trends in newspaper publishing and other media, 1990–2016. Ta hodně roztřesená čára, která jediná ještě je na internetovými vydavateli jsou filmy a videa.

V USA je více lidí zaměstnaných v internetových médiích než v klasických novinách

Falešný KFC.CZ profil trolí o sto šest. Extra.cz nepochopilo a naletělo. Gratulki.

Splést si něco takového se skutečným KFC je skoro nemožné. Ale ano, Extra.cz to dokázali. Byť to teď hrdinně maskují

Když noviny naletí aneb člověk co smazal tisíce hostovaných webu se nekoná

Ano, "rm -rf" je nebezpečný příkaz, pokud ho použijete neuváženě. Doslova desítky let patří k folklóru to, že nezkušeným uživatelům je doporučován tento příkaz pro řešení různorodých problémů. Podobně jako "format c:" doporučovaný BFU ve Windows. V posledních několika dnech (a ještě dalších dnech do budoucna) potkáte na zpravodajských webech i sociálních sítích něco o Člověku, který pomocí rm -rf smazal tisíce hostovaných webů zákazníků. A jak už to tak bývá, ty nejvíce absurdní věci bývají buď hoax nebo reklama.

Když noviny naletí aneb člověk co smazal tisíce hostovaných webu se nekoná

V tomto případě je to reklama. Smutné na tom je, že na to naletěla spousta médií, která by naletěl neměla. Stačilo to jenom trochu pozorně číst. A případně si to ověřit.

Man accidentally 'deletes his entire company' with one line of bad code na The Independent vyšlo v pátek a autor o tom dokázal popsat několik obrazovek. Ačkoliv už o víkendu byl jasné, že jde o hoax, The Independent si toho vůbec nevšiml. A to i přes záplavu komentářů pd článkem, které už od soboty upozorňují na to, že jde o hoax.

Už o víkendu byl jasné, že jde o hoax,

e-Beko říká něco o krocení kuchyně, ale mělo by krotit hlavně vlastní zaměstnance. Mega #fail

Jako podle kopíráku. Někdo se sekl v odpovědi na e-mail. Někdo se nehodlá omluvit. Někdo každý dotaz na toto téma okamžitě maže z Facebooku.

Zákaznický servis je troling dotažený k dokonalosti.

Poučení je, že si musíte dávat dobrý pozor, kdo (nebo spíše co) vám na sociální sítí odpovídá. Protože když se jmenuje Zákaznický servis

Brno Official? To jako fakt? Tohle musí být nějaký fake

Jakým jazykem je to asi psáno? A je tohle opravdu "official"? :)

Výbuch jaderné elektrárny? Ale kdeže, jenom čerpací stanice. Takový malý úlet ČTK

Nakonec samozřejmě ČTK onen nesmysl dementovala, vydala opravu a "čtenářům se omluvila". Kdyby šlo o nějakou prkotinu, ale přeci jenom, výbuch jaderné elektrárny? Vydat bez důsledného ověření?

Jeden marně přemýšlí proč Novinky.cz vydávají zcela vymyšlené zprávy.

Byl jsem už mnohokrát v pokušení přidat Novinky.cz na seznam lžimédií, tedy do stejné žumpy jako AC24. A mám čím dál tím větší pocit, že tam patří.

Až vám zase Alza.cz napíše, že získáváte slevu 1 000 Kč na další nákup ...

Jako vtip je to vlastně docela dobré, protože čím více utrácíte, tím méně vám dá Alza slevu.

Praha 5 byla vždycky originální. A teď je na Facebooku originální dvakrát. Co dvakrát. Mockrát!

A tady to máte. Pokud se v tom ještě vyznáte, tak jste dobří. Já se nevyznám. Ale schovat jsem si to rozhodně musel.


( strana 1 z 20 ) Starší články >>> ( celkem článků: 575)