Instagram se radikálně mění. Černobílý a plochý material design a zbytečné změny

Představte si, kdyby třeba Coca Cola každý rok měla nové logo a také nový vzhled lahví. Marně byste je podle navyklé podoby hledali v obchodech. Nefungovalo by to. Nedělá se to. Pokud nemáte zcela zásadní důvod ke změně vizuálu, tak ho prostě neměníte. Vysvětlit něco takového designerům Instagramu ale asi bylo marné, takže je nová ikonka a i nový vzhled aplikace.

Nové ikonky mají i ostatní aplikace od Instagramu.
Nové ikonky mají i ostatní aplikace od Instagramu.

 

Ačkoliv původní ikonce nic nechybělo a navíc se stala doslova ikonou, přichází nová ikonka. Barevně nezajímavá, pouze výrazná za každou cenu, ničím se nelišící od řad dalších stejně barevně zrůdných ikonek. Budiž, pár týdnů budou uživatelé hledat Instagram na mobilu, po čase si zvyknou. Aktuálně ale nadávají na Instagramu, Twitteru i Facebooku a PR oddělení Instagramu (tedy teď už Facebooku) se snaží přicházet se 100% důvody proč k té změně došlo. Všechno jsou to jenom hloupé výmluvy. To co bylo skvělé a fungovalo se měnit nemělo.

Přečtěte si co říkají uživatelé a média na změnu:

2016-05-12 11.48.58
Černobílé a ploché. Výsledek? Ten nejpodstatnější ovládací prvek (dole) není vidět.

Ještě horší je to s aplikací Instagramu

Potkal ji smutný osud směrem do (skoro) materiálního designu. Což znamená že jde o plochý nevýrazný design, s obtížně odlišitelnými ovládacími prvky. Designeři Instagramu navíc tvrdí, že chtěli potlačit rozhraní a dát prostor fotkám, takže dost nepochopitelně zvolili všechno černobílé, nečitelné, nejasné a splývající.

Výstižné shrnutí: The instagram app icon is so colorful on the outside and so dark and dull on the inside and honestly i can relate to it so much

Sice tvrdí, že “navigaci v aplikaci nezměnili”, ale není to pravda. První na co narazíte je zmatek při pořízení fotky, protože tam se to změnilo zcela (alespoň na Androidu, jehož screenshoty můžete vidět).

Nejabsurdnější na tom všem je nakonec vyjádření Instagramu ve znění: “We’ve been inspired by all the ways the community has grown and changed, and we wanted to create something that reflects how vibrant and diverse storytelling on Instagram has become“”.

Zjevně proto, že obsah a komunita Instagramu je tak hodně rozdílná a živá, se Instagram vydal cestou nudného, odpudivého a černobílého designu. Mizérie, ale gratulace.

Chcete-li vidět jak to vypadá na iOSu, tak v Nový plochý Instagram je tu, jak vypadá na iOSu (iPadu)?

PS:  A New Look for Instagram přímo od Instagramu vám vysvětlí, že všechno co je výše popsáno je vlastně nesmysl a jde o geniální redesign.

PPS: Pokud vám nový design připadá spíš jako iOS 7 design (jak někdo psal), tak asi ano, je to docela trefný postřeh. Na Androidu ale dost nečekaný.