Hraní s #stablediffusion: Fantastičtí roboti, trol pod mostem. Vydařená rusovláska a skvělý Greg Rutkowski

Hrál jsem si, baví mě to. Tři věže to neumí, ale když najdete vhodné „by“, tak vznikají špičkové věci. Což je případ Simona Stalenhaga, Grega Rutkowského a řady dalších. Loď v přístavu, domeček a tak.

🗼 Tři věže

Tak jo, jdeme si hrát zase s něčím jiným. „Red and gray sand dunes, brick path, three large towers in distance, stormy weather, artstation, 4K

Nic moc. Takže pokus číslo dvě. „Red and gray sand dunes, brick path, three huge towers in short distance, stormy weather, fantasy artstation, 4K„, ale výsledek nic moc.

Takže jinak „Three huge towers in a landscape of sand dunes, connected by a brick road, storm weather, fantasy artstation„. Ale nějak se to stále nedaří.

Takže opět jinak „three tall towers in the sand dunes, connected by a brick road, snow-capped mountains in the background„. Jenže ani tady se nějak nedaří, ty tři věže stále unikají.

Začínám se obávat, že tohle je poněkud zakleté. Ale zkusím „three tall and wide steampunk towers, standing in middle of the sand dunes, connected by a brick road, snow-capped mountains in the background„. A nejenom, že to pořád ignoruje tři věže (neumí počítat, to je jasné), nějak to stejně není ono. Tedy ne že by to nebylo pěkné.

Pojďme zkusit prostě jen „three towers„. Což tak nějak trochu potvrzuje, že „tři věže“ jsou prostě komplikace.

👧 Inspirace z Lexica

„Closeup portrait shot of beautiful girl in a scenic dystopian environment, intricate, elegant, highly detailed, tubes and cables, centered, digital painting, artstation, concept art, smooth, sharp focus, illustration, artgerm, tomasz alen kopera, peter mohrbacher, donato giancola, joseph christian leyendecker, wlop, boris vallejo“ jsem samozřejmě nevymyslel, půjčil jsem si to zde. Tam generuji 512×704 a scale 15. Zkusím scale 18 a tři různé rozměry (lenost, mám na to batch).

Ale zkusím to ještě s default scale (tuším 7.5 nebo tak nějak) a tradiční čtverce s různými seed.

Stejně tak „Psychedelic organic cyborg, holographic plastic, dramatic lighting, fantasy, intricate, elegant, highly detailed, lifelike, photorealistic, digital painting, artstation, illustration, smooth, sharp focus, art by john collier and albert aublet and krenz cushart and artem demura and alphonse mucha“ je půjčené odtud. Jen tedy tam je to 512×512 a scale 16. Já zkusím 768×768 a scale 18.

A pro představu totéž v 512×512. Odpověď na otázku nakolik je rozměr zásadní. Seed je u každé z těch fotek shodný (čtyři fotky, čtyři různé seed).

💪 Trol pod mostem

Malá odbočka, Petr Václavek na Twitteru psal, že u generované krajiny s mostem mu chybí pod mostem trol. Takže „green valley, path over tiny bridge leading to ruins of narrow castle, huge troll sleeping under the brdige, trees and mountains in distance, fantasy, artstation“ a na šířku, ať je to stejné jako v minulém díle hrátek. Což, obávám se, pod ten most nic nedostane. Zkusím to v dalším kroku zjednodušit.

green valley, ruins of castle, huge troll sleeping under the bridge, trees and mountains in distance, fantasy, artstation„. Háček nicméně je, že troll není pro #sd moc dobře uchopitelné (tohle si můžete zkoumat v Lexica a hned vám to bude jasné).

Ale pro představu, vezměme to od toho trola a mostu – „troll sleeping under the bridge, fantasy, artstation„. Místy dost povedené, ale taky občas zmatené.

troll sleeping under the bridge, fantasy, green valley, artstation„. Mění se něco tím, že vlastně jde o rozdílné pořadí (valley -> troll, teď troll -> valley).

green valley, troll sleeping under the bridge, fantasy, artstation“ je odpovědí. Ano,. na pořadí záleží, ale asi ne až tak striktně. Tohle prostě neudělalo ten široký pohled na údolí jako předtím. Ale zase tam chybí to „trees and .. in distance“, takže možná …

troll sleeping under the bridge, fantasy, green valley, birds eye view, artstation“ napovídá, že by to v zásadě chtělo možnost určovat vzdálenost a úhel „kamery“ 🙂 Ale ty výsledky jsou stejně boží.

🍎 Rusovláska

Půjčil jsem si „Galaghar, hyper realistic face, beautiful eyes, fantasy art, in the style of greg rutkowski, intricate, hyper detailed, smooth“ z Lexika a přidat „red hair„. Scale 18. Tak schválně. 768×768

512×512

A 704 x 512, 512×704 a 704×704

🏡 Domeček, loď a Greg Rutkowski everywhere

Tohle „A building in a serene landscape, by greg rutkowski“ zaujalo na Lexika. Je to hodně krátké, na to jak skvělý výsledek to tam má. Dokonce scale jenom sedm. A ono to fakt dává hezké výsledky. Proč? No, asi proto, že Greg Rutkowski je v téhle AI dobře naučený. Už jsem ho někdy v minulosti v zadání používal, nakonec i to předchozí děvče ho tam má.

„Ship in harbour by greg rutkowski“. Tak schválně … a ono to docela funguje.

„tower in wilderness by greg rutkowski“ a „three towers in sand dunes by greg rutkowski“.

To druhé hlavně pro nedávný zápas s třemi věžemi. Zkusíme to. To první totiž vychází docela dobře. Tady ale až tak ne. Pořád neumí počítat (chápu), ale ty „písečné duny“ jsou asi prokleté. Byť je to přeci jen zajímavější na pohled.

Musím to ještě zkusit s „desert“ místo „sand dunes“. A poučení pro příště je, že to asi chce spíš ten desert 🙂 A fakt pěkné.

„three metal towers in desert by greg rutkowski“ … ale z toho že mají být kovové si moc nedělá.

🤖 Robot? někdo tu říkal robot?

Co třeba tohle? „broken battle robot in battlefield filled with metal circles and spikes by greg rutkowski„… No a výsledek je … wow

Asi je čas na změnu autora. „by Simon Stalenhag„. Skvělá ukázka jak radikálně se promění výstup. „By Boris Valejo“ mimochodem dalo skoro stejné výsledky, ale to nejspíš proto, že jsem tam dal ve skutečnosti „Simon Stalehnag“ 🙂

Ano, když to dám bez překlepu, je to už opravdu podobné Simonovým věcem. Musím si víc dávat pozor na překlepy.

BEEPLE. Mike Winkelmann„. Jiné a dobré.

Machinarium? Přidávám „machinarium style“ (tedy místo „painted by …“)

Další příspěvky na téma Stable Diffusion

Hraní s #stablediffusion: Midjourney vs. Stable Diffusion

Trochu netradiční, srovnání pár #midjourney obrázků s tím co vyjde u #stablediffusion. Originály na jednom z #ai účtů na Instagramu. A trochu kratší, protože embedy z Instagramu jsou samy o sobě dlouhé jak Lovosice 🙂

Hraní s #stablediffusion: Robotická série. Prostě nic než roboti

„Robot přišel do baru a ..“ a taky robotické děvky před bordelem. Mohou roboti hrát lední hokej? Malá odbočka, tvorba reels (z posloupnosti fotek)? Budou roboti v budoucnu mít vlastní náboženství? A kupa dalších nápadů. Včetně pár z DALL-E pro srovnání

Hraní s #stablediffusion: Dystopie, kočky, roboti a portréty.

Občas dostat robota je docela výkon, prostě v zadání se špatně hledá logika. Navíc stačí změnit třeba jen barvu vlasů v vše vypadá jinak. Jo a taky mi připadá, že to ženy kreslí o fous lépe než může. Jenže když všechno závisí na seed… Jo a těhotní roboti, to jako fakt.